yed300250
הכי מטוקבקות
    TNS
    24 שעות • 19.07.2017
    סרט ניצחון
    רוצו לקולנוע, וקבלו את סרט המלחמה ההוליוודי הטוב ביותר מאז "להציל את טוראי ראיין". לבמאי נולאן מגיע אוסקר
    בנימין טוביאס

    "דנקרק" הוא מסוג הסרטים שלא ממש מציבים אתגר עבורי בהמלצה עליהם: למה אתם מחכים? רוצו לראות, ובקולנוע, באולם הכי גדול שתמצאו. יהיו מגרעותיו של סרט המלחמה של המאסטר כריסטופר נולאן ("האביר האפל", "ממנטו", "התחלה") אשר יהיו – נראה לי שקשה להתווכח עם העובדה שמדובר בבית ספר לקולנוע, ובקלות סרט המלחמה ההוליוודי הטוב ביותר מאז "להציל את טוראי ראיין".

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    צפו בטריילר

     

    זו הפעם הראשונה שנולאן – במאי ששמו נקשר לרוב למדע בדיוני, מותחנים וקומיקס – מנסה את מזלו בז'אנר היסטורי כמו סרטי מלחמה, לכאורה המקום שבמאים ותיקים הולכים אליו כשנמאס להם שהאוסקר מתעלם מהם (ואם זה לא ברור, לגמרי מגיע לו אוסקר בימוי על הפרויקט הזה). זה עלול ליצור אנטי לסרט, שנראה מראש כאילו נעשה בציניות, בכוונה מחושבת מדי לעשות "סרט רציני". אבל הבחירה של נולאן מעניינת גם כאן: הוא עושה סרט מלחמה על כישלון צבאי — נסיגת הכוחות הבריטים בתחילת מלחמת העולם השנייה מדנקרק שבצרפת כשהגרמנים מזנבים בהם ומשפילים אותם. אם תרצו, זו הגרסה ההוליוודית ל"בופור" ול"כיפור" הישראליים.

     

    "דנקרק" הוא סרט מתעתע: מצד אחד הוא אפי ועצום תקציב, ומצד שני יש בו משהו צנוע וישיר. הוא מורכב למעשה משלושה סיפורים קצרים, שכל אחד מהם מספר על כמה גיבורים שאיננו יודעים דבר על עברם, רק על החוויה שלהם בזמן הקרב (ביניהם טום הארדי, מארק ריילאנס זוכה האוסקר מ"גשר המרגלים" וגם הארי סטיילס. כן, ההוא מ"וואן דיירקשן", בבכורה קולנועית הולמת).

     

    כל אחד מהסיפורים נמשך לאורך זמן שונה (שבוע, יום, שעה) ומתרחש בזירה אחרת (אוויר, ים, יבשה) ונולאן משחק עם הזמנים והעריכות כשהוא מצליב ביניהם, ממש כמו ב"התחלה" ו"בין כוכבים" הנפלאים. זהו למעשה אופיו האמיתי של "דנקרק": מדובר בשעון ענק, כלומר שלושה שעונים, שמתקתקים בלי הפסקה וסופרים את הזמן לאחור עד הסוף הבלתי נמנע. ככה נולאן רואה את המלחמה.

     

    נולאן, בריטי שמרן, עושה כאן סרט פטריוטי שכבר לא רואים כמותו היום. אפשר להירתע ממנו במובן הזה, ואף לפרש אותו כמכתב עידוד ל"ברקזיט" ולקריאה של שמרנים לבריטניה להתנתק מאירופה והעולם. אבל אידיאולוגיה בצד, מדובר בחתיכת סרט. רוצו לראות, זה כזה פשוט.

     

     


    פרסום ראשון: 19.07.17 , 20:25
    yed660100