בשורה מלבבת לצופה המתמיד: לכל מי שישרוד סרט מתיש זה (116 דקות), ממתין צ'ופר ענק בדמותה של פמלה אנדרסון, ההיא מהאגדות של המנתחים הפלסטיים, שמפציעה לרגע בסצנת הסיום. הבעיה הברורה היא: איך שורדים את המוצר המביש הזה?

הכל יודעים שהיה הייתה סדרת טלוויזיה דלת קלוריות אך עמוסה בהורמונים, ושמה "משמר המפרץ". הסדרה המצליחה שודרה במשך 11 עונות, והציגה לראווה לא רק את דיוויד האסלהוף רב־התושייה (הנראה אף הוא לכמה שניות בסרט הנוכחי), אלא בעיקר את הפרונט המהונדס של הגברת אנדרסון. אלא שמאז הימים היפים ההם חלפו כבר 17 שנה, ומה שהיה מדליק אז, מתקשה היום להתרומם אל סף פתיחה מינימלי.

 

 העלילה, ואת מי זה בכלל מעניין, מתמקדת בצוות הצלה שרירי ומחוטב איברים שפועל בחוף ים שעליו מאיימת להשתלט חבורת פושעים ומבריחי סמים, בהנהגתה של איזו אישה הודית שכולה זדון ורשע. זאק אפרון, בתפקיד אלוף אולימפי בשחייה שפישל ונשלח לעבודות שירות, מסתפח אל צוות המצילים המיומן, שמונהג על ידי דווין ג'ונסון, המוכר יותר כמתאבק דה רוק.

פה איזה שיגוע ילדותי הקשור בהקאה או בפשפוש באיברי הרבייה של גבר שזה עתה נרצח, שם איזה רמז מיני בדמותו של מחשוף נדיב בביקיני רטוב, והנה יש לנו ביד סרט של ממש. שפעת האינפנטיליות הנשפכת מהבד מאיימת להטביע את אותם תאי מוח שעדיין נותרו פעילים, למרות החום והלחות. והרי אין מציל בשטח, שכן הם טרודים כולם בחיפוש אחר המרשעת ההודית בגילומה הגמלוני של פריאנקה צ'ופרה, מי שהוכתרה פעם כמיס תבל, אבל גם זה היה לפני דורות רבים.
 

 
משמר המפרץ החדש. צילום: גלובוס מקס
משמר המפרץ החדש. צילום: גלובוס מקס

 

משמר המפרץ המיתולוגית. צילום: Getty images
משמר המפרץ המיתולוגית. צילום: Getty images