"ספיידרמן: השיבה הביתה" – ביקורת #1

"ספיידרמן: השיבה הביתה".

"ספיידרמן: השיבה הביתה".

"ספיידרמן: השיבה הביתה" הוא סרט מוצלח בלא מעט מובנים. קודם כל, כמו שאנחנו כבר רגילים ממארוול, הסרט מאוד מצחיק, והחיבור ליקום של מארוול עשוי בצורה פנומנלית. העלילה מעניינת, וכבר בסצנה השנייה, לא רק שאנחנו מבינים איך הדברים נראים מנקודת המבט של פיטר פארקר (טום הולנד), אלא שגם אותה סצינה מבססת את התנהגותו לאורך כל הסרט. אפילו הנבל בסרט (וזה לא קורה בהרבה סרטי מארוול) מובן, ברור ותלת מימדי. מבינים מה המניע שלו, מבינים את ההתנהגות שלו ואפילו מתחברים אליו.

סיפורו של "ספיידרמן: השיבה הביתה" מתרחש לאחר אירועי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". אנחנו מוצאים את פיטר פארקר בהתמודדות לא פשוטה בין החיים היום יומיים שלו לזהות החדשה שלו כגיבור על. פיטר גר עם דודתו, מיי (מריסה טומיי), ונמצא תחת העין המבקרת של טוני סטארק (רוברט דאוני ג'וניור). כמו כל נער, הוא הולך כל יום לבית ספר, ושלא כמו כל נער, אחרי הלימודים יוצא לשמור על העיר בחליפה האדומה-כחולה האייקונית שלו.

הנבל בסרט הוא אדריאן טומס (מייקל קיטון), בעל עסק פרטי שעוסק בלאסוף שאריות של חומרים שנשארו בניו יורק לאחר המלחמה נגד ה"צ'יטאורי". הבעיה מתחילה כאשר צוות מקצועי בחסותו של טוני סטארק משתלט על החומרים האלה ומשאיר אותו בלי הכנסה. עצבני ומתוסכל, אדריאן עושה שינוי בחיים שלו ונכנס לעולם הפשע.

טום הולנד הוא ההתגלמות הטובה ביותר של איש העכביש עד עכשיו. הוא מציג בצורה יוצאת דופן את ההתנהגות של נער-גיבור-על. כל דקת מסך עם רוברט דאוני ג'וניור היא כיפית כרגיל, ומייקל קיטון, שהופך לעוף הדורס "הוולצ'ר" (רק אני מרגיש שיש לו סימפטיה לדמויות הקשורות בחיות עפות?), מביא לנו אחד ממעט הנבלים ביקום הקולנועי הזה שאפשר להתחבר אליו, ואין זה מעט.

מבחינה טכנית הסרט עשוי מצוין. אין שימוש מוגזם ב-CGI, אבל כאשר יש אנימציה ממוחשבת, היא עשויה היטב. הפסקול משתמש בשירים לא-חדשים, אבל מאוד מזוהים עם צעירים כמו "hey ho let's go" של The Ramones. המוסיקה המקורית, שהולחנה על ידי מייקל ג'אקינו (שגם הלחין את המוסיקה המצוינת לסדרת סרטי "סטארטרק"), היא בסדר ופונקציונלית, אבל רחוקה מלהיות אייקונית.

"ספיידרמן: השיבה הביתה".

"ספיידרמן: השיבה הביתה".

בהשוואה לסרטי ספיידרמן הקודמים, "השיבה הביתה" הוא ללא ספק בין הטובים, אבל לא הטוב ביותר שהיה. "ספיידרמן 2" עדיין מחזיק בתואר הזה. הסיבה לכך היא היותו שך "השיבה הביתה" חלק מהיקום הקולנועי של מארוול, ולכך יש מחיר: הסרט מרגיש יותר מדי בטוח, כלומר, אין הרגשה של סכנה, לא לדמות הראשית ולא לסובבים אותו. צופים בסרט כבר מתוך ידיעה שהשכן הידידותי האהוב עלינו יהיה בסרטים הבאים ביקום הקולנועי הזה והעובדה הזאת גורמת לסרט להיות פחות סוחף, למרות הכיפיות והחיבור שלנו עם הדמויות.

דירוג: ★★★★☆

ספיידרמן: השיבה הביתה (ארה"ב, 2017)
בימוי: ג'ון ווטס | תסריט: ג'ונתן גולדשטיין, ג'ון פרנסיס דיליי, ג'ון ווטס, כריסטופר פורד, כריס מק'קנה,אריק סומרס | משחק: טום הולנד, מייקל קיטון, דונלד גלובר, מריסה טומיי, ג'ון פאבריו, רוברט דאוני ג'וניור
הפצה: פורום פילם, החל מה-06.07.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?