yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    7 לילות • 08.10.2017
    אנדרואיד פרנואיד
    'בלייד ראנר 2049' הוא סרט המשך עצום, מרשים ומבאס לקלאסיקה
    בנימין טוביאס

    מי שמפנטז על סרטי המשך לא מוצדקים לסרטים אלמותיים, כדאי שיסתכל טוב על 'בלייד ראנר 2049'. ההמשכון המאוחר הזה לקלאסיקה שרבים רואים כסרט המד"ב הטוב בכל הזמנים - הוא ההוכחה שגם כאשר הניסיון לשחזר את הקסם והחד־פעמיות של הראשון הוא רציני, מושקע ונעשה על ידי האנשים הכי טובים בהוליווד - בסוף היום מקבלים רק צל חיוור של מה שהיה חדשני פעם.

     

    כוונות טובות ב'בלייד ראנר 2049' לא חסר, וגם לא כישרון ואינטגריטי. אפילו האריסון פורד האדיש משקיע, וגם ראיין גוסלינג מאמי. למעשה, אם מעולם לא ראיתם את 'בלייד ראנר' המקורי, יש מצב שתחשבו שזה סרט המד"ב הטוב שראיתם אי פעם, או לחלופין המשעמם והאיטי אי פעם.

     

    הבמאי הקנדי העולה דני וילנב ('אסירים', 'המפגש') ממשיך להרשים ברצינות כוונותיו. זה סרט מד"ב מהורהר, ארוך (כמעט שלוש שעות) ובעיקר מרהיב ויפה בצורה מטמטמת. כמעט אופרה. צפו לאוסקר צילום די מוצדק לצלם המיתולוגי רוג'ר דיקינס.

     

    אלא שסרט הוא לא קטלוג צילום, ו'בלייד ראנר 2049' פשוט לא מספיק מחדש. שוב אותן דילמות מוכרות מהז'אנר: האם לרובוטים יש נשמה, האם ניתן להשתיל זיכרונות ואישיות, והאם בעתיד נחיה כולנו בערים עצומות ומזוהמות, או שבעצם אנחנו כבר חיים בהן ופשוט לא שמנו לב.

     

    בניסיון להכניס פנימה חידוש קל לעלילה - שלרוב מזכירה יותר מדי את החלק הקודם - וילנב מפוצץ במוטיבים של היריון, לידה וניסים תנ"כיים שיכולים לקרות גם לרובוטים. מאוד נוצרי ודתי לטעמי. כל זה לא אומר ש'בלייד ראנר 2049' גרוע. הוא פשוט מאכזב, מבאס, עצום ומרשים. הכל ביחד.

     


    פרסום ראשון: 08.10.17 , 19:50
    yed660100