yed300250
הכי מטוקבקות
    7 לילות • 05.11.2017
    הכהן הקטן
    'סודות הפרברים' של ג'ורג' קלוני, הוא מיטב הלהיטים של קלישאות האחים הכהן
    בנימין טוביאס

    האחים כהן כבר לא מביימים בתדירות גבוהה אבל סרטים וסדרות "בסגנון האחים כהן" יש בשפע. 'פארגו', הסדרה, הראתה איך אפשר לעשות את הסגנון הזה טוב. ועכשיו, ג'ורג' קלוני כבמאי מראה איך עושים את זה גרוע. וזה די מוזר, כי בניגוד לסדרה ההיא, הוא אשכרה התבסס על תסריט של האחים כהן.

     

    'סודות הפרברים' הוא שיעור קולנועי מאלף באיך לפספס סרט. קלוני הוציא מהארכיון תסריט שהחברים שלו, ג'ואל ואיתן כהן, דחפו למגירה כי לא היו מרוצים ממנו. סיפור על משפחה אמריקאית בפרברים כאילו אידיאליים, ובראשה אבא שקט (מאט דיימון), אשתו המנוכרת, אחותה התאומה (ג'וליאן מור בתפקיד מוחצן כפול), וילד מסכן. המשפחה חווה פריצה אלימה, ומכאן מתגלגלת עלילה שכוללת רציחות פשוטות ולא פשוטות, בגידות והרבה טמטום. במקביל, קלוני ושותפו הקבוע גרנט הסלוב זרקו פנימה עלילת משנה כאילו־לא־קשורה, על משפחת שכנים שחורים שמצטרפים לשכונה הלבנה, ונופלים קורבן לאלימות הסביבה הגזענית. שתי העלילות לא מעניינות במיוחד.

     

    בסרטים של האחים כהן, גם את הדמויות המטומטמות והמרושעות ביותר קשה שלא לאהוב. ב'סודות הפרברים' כל הדמויות נראות כמו חיקוי זול מפס הייצור של "בסגנון האחים כהן", מהבריון המגודל ועד החנון שהאלימות מתפרצת מתוכו, אבל אף אחת לא מושכת אותנו לעולמה.

     

    צריך לתת לקלוני קרדיט על דבר אחד: יש לי תחושה שהתסריט של האחים כהן - אחד הראשונים שכתבו אי שם באייטיז - היה אחד החלשים שלהם ולא הוכנס למגירה סתם. יש בו הרבה בוסריות, והוא תוקף את האידיליה של הפרברים באופן הבנאלי ביותר: הפרברים כגיהינום, עם גזענות, אלימות ורוע לב מתחת לחיוכים והגדרות הלבנות. אבל הסוף יפה, לפחות זה.

     


    פרסום ראשון: 05.11.17 , 22:29
    yed660100