ביקורת #1: סקס והעיר הגדולה 2

כריס נות' עם שרה ג'סיקה פרקר. מתוך סקס והעיר הגדולה 2.

כריס נות' עם שרה ג'סיקה פרקר. מתוך סקס והעיר הגדולה 2.

הסרט "סקס והעיר הגדולה" (2008) הצליח יותר ממה שמישהו יכול היה לשער; אפילו המפיקים לא האמינו שהסרט יגרוף מעל 400 מיליון דולר ברחבי העולם. עם הצלחה כזאת, מיד דובר על סרט המשך. מה היה בסרט ההוא? כמעט שעתיים וחצי של הרבה תלבושות מדהימות, חתונה ראוותנית, טיול של ארבע הבנות לאתר נופש מהמם, התרפקות על סרט ישן, משחקי מילים מעייפים, ולרוב הגברים לא היה תפקיד משמעותי. לדוגמה: הארי, בעלה של שרלוט, אמר שני משפטים במהלך כל הסרט. כמו בסרטי ההמשך של פעם, מקבלים בדיוק אותו דבר גם ב"סקס והעיר הגדולה 2": תלבושות, חתונה, טיול, סרט ישן, משחקי מילים ולהארי יש שני משפטים. חוץ מזה, הפעם הנסיעה היא לאבו דאבי במקום מכסיקו ו"זה קרה לילה אחד" מחליף את "פגוש אותי בסנט לואיס".

עברו שנתיים בחיי הנשים מאז שראינו אותן לאחרונה. לא קל לשרלוט (קריסטין דייוויס) עם גידול שתי בנותיה, למירנדה (סינת'יה ניקסון) יש בעיות עם הבוס החדש שלה, קרי (שרה ג'סיקה פרקר) וג'ון (כריס נות', כבר לא "מר ביג") עומדים לחגוג את יום נישואיהם השני, וסמנתה (קים קטרל) מתמודדת עם היותה בת 53. רוב הסרט מתרחש באבו דאבי (הצילומים נערכו במרוקו). אין כמעט ניו יורק או סקס בסרט. לא מדברים על חיי המין של זוגות נשואים; המין היחיד שמדברים עליו מגיע מסמנתה החרמנית כתמיד שהמומה לחלוטין מהשמרנות באבו דאבי.

כמו ההקדמה המיותרת בסרט הראשון, הפעם קארי מספרת לנו בהתחלה כיצד הכירה את שלוש חברותיה הטובות ביותר, אך מלבד לעורר גיחוכים ממראה שנות ה-80 שלהן, לא עושים כלום עם המידע הזה. וכמו בסדרה, נאחזים באקסים של הבנות ולא עוברים הלאה. חבל שלא קיצרו והידקו את הסרט. במקום להשאיר טעם של עוד, יש בו משהו מתיש. בחלקים גדולים ממנו פשוט רואים את ארבעתן נהנות מחיי פאר. בסרט של שעתיים וחצי צריך להיות יותר תוכן.

שרה ג'סיקה פרקר. מתוך סקס והעיר הגדולה 2.

שרה ג'סיקה פרקר. מתוך סקס והעיר הגדולה 2.

קו העלילה של מירנדה לא מקבל משקל רב על אף אורכו של הסרט והחשיבות שהיתה למשרתה בסדרה. שרלוט בוכה שקשה לה עם הילדות ומציינת שיש לה אומנת במשרה מלאה ותוהה איך אמהות עושות זאת לבד? על אף אזכורים של המשבר הכלכלי, הן מנותקות מהחיים. ערך הבגדים, הנעליים ושאר האביזרים בסרט הגיע לעשרה מיליון דולר, ככל הנראה אחד התקציבים הגבוהים ביותר לתלבושות בסרט, בוודאי מהגבוהים לסרט שעלילתו מתרחשת בהווה.

הסרט בנוי ממקשה אחת יותר מאשר הסרט הקודם שהיה אפיזודי להכעיס (בנוי סיפורים-סיפורים, בלי קו עלילה מוביל עם התחלה-אמצע-וסוף), אך הוא עדיין ארוך מדי ויש בו חלקים מיותרים ומשעממים (זו בעיה שמייקל פטריק קינג, מפיק הסרט, הוא גם הבמאי והתסריטאי). מי שהצליח ליהנות מהסרט הראשון, ימצא חלקים, רגעים וקטעים מהנים ב"סקס והעיר הגדולה 2". אין סיבה שהסרט הזה לא יצליח וגם אם לא יגיע לרמת ההצלחה של הסרט הראשון, צפו לסרט שלישי ואחרון בעוד שנתיים.

דירוג: ★★★☆☆

סקס והעיר הגדולה 2
זמני הקרנת הסרט בבתי הקולנוע והזמנת כרטיסים
הקדימון:

146 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-27.05.2010 בבתי הקולנוע.
בימוי:
מייקל פטריק קינג
תסריט:
מייקל פטריק קינג
שחקנים:
שרה ג'סיקה פרקר
קים קטרל
קריסטין דייוויס
סינת'יה ניקסון

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?