ביקורת: איירבנדר: אווטאר – כשף האויר האחרון

נוח רינגר. מתוך איירבנדר - אווטאר - כשף האוויר האחרון

נוח רינגר. מתוך איירבנדר - אווטאר - כשף האוויר האחרון

אולי בתור סדרת טלוויזיה מצוירת, הרעיון חביב והביצוע נסבל (כמה אפשר להרוס אנימציה?), אבל בשביל סרט קולנוע, מושקע ככל שינסו להציג אותו, "איירבנדר: אווטאר – כשף האויר האחרון" הוא עוד סרט מיותר לחלוטין, ואף בלתי נסבל. קצת כמו קפטן פלאנט ועוד כל מיני סדרות ילדים שאנו פחות בקיאים בהן מאז שעברנו את גיל 10, שוב מדובר בכמה אנשים ייחודיים שיכולים להציל את העולם מידי הרשעים, וזאת באמצעות ניסיון להשתמש בפילוסופיה בשקל א-לה- רוחניות וכו' ובאפקטים שאמורים להסוות את העלילה המטומטמת וחסרת העלילה (פרדוקס? כן, אנחנו יודעים!!). בקיצור, טיפשי כל כך.

על השטות הזו אחראי מ. נייט שאמאלאן, עוד במאי כושל שפרץ בזכות סרט אחד טוב ("החוש השישי") ומאז מנסה את מזלו. כנראה שגם הפעם הוא לא הצליח, למרות שקשה לדעת מה יגידו המספרים שכן בסופו של דבר מדובר בקהל של ילדים שרץ לראות את הסרט הזה בציפייה מטורפת. שאמאלאן המסכן, לא תיאר לעצמו ש"אווטאר" יהיה שם כה פופולארי מאז סוף שנת 2009, והשמועות אומרות שהסרט, שהיה אמור להיות מבוסס על השם המלא של הסדרה (שכלל את המילה אווטאר בהקשר אחר מן הסתם) – שינה את שמו ואף את תאריך יציאתו לאקרנים, בעקבות ההיסטריה של אווטאר של קמרון. לא נעים. ובכל זאת, נראה כי שום דבר לא היה עוזר לסרט הזה שלפי ההימור שלנו, הולך להיות די כישלון בכל האספקטים, במיוחד מבחינת כמה שהוא עלה אל מול כמה שהוא יכניס. אבל זה סתם ניחוש (כרגע ציונו של הסרט עומד על 4.3 ב- IMDB – and going down…).

לגבי העלילה, שימו לב לסיפור הטיפשי הבא: בעולם שבסרט ישנן ארבע אומות: אומת האש, המים, האדמה והאוויר. כל אחת מהן שולטת ביסוד שמאפיין אותה, עד שמופר האיזון שנשמר שנים רבות, ואומת האש התקיפה את שכנותיה על מנת לשלוט בעולם כולו. מאז, הכל רע ועצוב. כעת מגיע ילד קטן בשם אנג (נוח רינגר) עם הבעות פנים לא מפותחות וקעקועים שכאילו הועתקו מחוברת הכנה למבחן התיאוריה, טוען שהוא האווטאר, הוא היחיד שיכול לשלוט בכל ארבעת היסודות – והוא האחד שכולם חיכו לו זמן כה רב. ביחד עם קטרה וסוקה (אחות ואח) שהם שגילו אותו וחילצו אותו כבר בהתחלה מצרות, עובר אנג את המסע בדרך להצלת העולם.

דב פאטל. מתוך איירבנדר - אווטאר - כשף האוויר האחרון

דב פאטל. מתוך איירבנדר - אווטאר - כשף האוויר האחרון

על הדרך אנג וחבריו מתאמנים בכשפי אוויר וכשפי מים ועוד כשפים אחרים כנראה, שנראים כמו ריקוד ממש גרוע או לחילופין טאי צ'י לא ממש מפותח. הם גם פוגשים כמה מהאנשים הרעים, מאומת האש, שמנסים לחסל את הילד בטרם ירכוש את כוחותיו, ומתנהגים כמו נוולים אמיתיים כאשר הם מנסים גם לעגל כמה פינות ולחסל את הרוחות שמאזנות את היקום (פילוסופיה בשקל או לא?). בסופו של דבר, הכל תלוי באנג וחבריו. את הסוף נשאיר לכם לדמיין…

ליהוק של שחקנים לא מוכרים, או מוכרים בקושי, לסרט שכל כך בונה את עצמו מוקדם מידי וחזק מידי, זה הימור, ויש שיגידו טיפשות. ומצד שני, איזה שחקנים צעירים/ילדים כן היו יכולים להציל את הסרט הזה? ספק אם יש בנמצא כאלה. בכל מקרה, את הנסיך הרשע, שנידו אותו מאומת האש וכעת מנסה להחזיר את כבודו, מגלם דב פאטל ("נער החידות ממומביי), היחיד שעוד איכשהו מוכר בקרב הפנים הצעירות. את סוקה, אח של קטרה ושום דבר מעניין מעבר לזה, משחק ג'קסון רת'בון, ששיחק גם בשלושת סרטי "דמדומים" ולכן ישנן בנות-עשרה שיזהו את פרצופו הסטנדרטי והמטופש. הוא אולי משקף בצורה החזקה ביותר את רמת המשחק של השחקנים בסרט: גרועה, כאשר הוא בהחלט טוען לכתר ואף מנצח לדעתנו. מעבר לשני אלה, כל הרחבה תהיה מיותרת, שכן ספק אם תכירו וספק אם כדאי לכם. וכאן רק נרצה לטעון כי אפילו העלילה המופרכת הייתה יכולה להחזיק מים, לו רק היו מלהקים לסרט אנשים שדווקא כן למדו משחק…

אז נכון, הסרט די מושקע מבחינת צילומים, ואפילו לא מעט מבחינת אפקטים. בעיקר מציק הרעיון שהסרט מנסה לחכות את סצנות הקרב משר הטבעות – אלו שמתרחשות מבעד לעיר במצור עם חומה ענקית, וממשיכות בפלישה פנימה (כך גם טרויה וכך גם הנסיך הפרסי וכך גם כל כך הרבה סרטים… לפחות תנסו להיות מקוריים…). היו לקראת הסוף גם כמה צילומי סלו-מושן חביבים, ואף כמה צילומי נוף די נחמדים, שבהחלט היו שווים. אבל לא הרבה, ולא צריך להגזים. ובל נשכח את התלת מימד שפשוט יצא מכל החורים, מילא כאב הראש והעיניים העייפות, אבל לפחות שיהיה שווה, וכמובן שבאייר בנדר – היה בקושי תלת, שלא לדבר על היעדרו של המימד.

לסיכום, ברור לנו שילדים קטנים ירצו לאכול לנו את הראש בעקבות ביקורת "אוהדת" כגון זו, אולם אנחנו מוכנים לעמוד בגבורה מאחורי המילים שלנו, שכן אנחנו הקדשנו את מיטב זמננו לשטות הזאת (ויש להוסיף לכך את העובדה שמישהו ממש ממש מסריח ישב לידינו באולם…), סבלנו, התפתלנו בכסא, וכל זה עם המשקפיים המגוחכות האלה על הראש. מעבר לזה – אפילו ילדים שהיו באולם זעו באי נוחות בכסאות שלהם, וברור לנו שגם בקרב הגיל הצעיר לא כולם ייצאו מרוצים. אז לכל מי שלא מסכים איתנו, נאמר רק את זה: אלה החיים, ולפעמים יש סרטים גרועים. מותר להודות בזה.

דירוג: ★☆☆☆☆

איירבנדר: אווטאר – כשף האויר האחרון
ארה"ב, 2010
103 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-22.07.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע
הקדימון:

בימוי:
מ. נייט שאמאלאן
תסריט:
מ. נייט שאמאלאן
מייקל דנטה די'מרטינו
שחקנים:
נוח רינגר
דב פאטל
ניקולה פלץ
ג'קסון רת'בון

רם

תגיד לי אתה רציני?
עלילה טיפשית?
ראית את הסרדה בכלל?
חביבה? יותר יפה מכל מה שראית עד היום אני בטוח.

אנחנו (גיא ונטלי, אנחנו כותבים יחדיו) לוקחים את מלאכת הביקורת מאוד ברצינות, אבל זה עדיין לא משנה את העובדה שהסרט הזה פשוט גרוע.

אנחנו בטוחים שהסדרה והקומיקס דווקא מאוד מוצלחים. אני אישית מאוד אוהב את הז'אנר, ולכן גם כ"כ התאכזבנו מהסרט, בעיקר בשל ליהוק שחקנים בשקל למה שיכול היה להיות הסרט של הקיץ.

וכמוכן, תודה על תגובתך,

גיא

דור

ראיתי את הסרט.. באמת סרט מיותר..
בתור אחד שאהב מאוד את הסדרת אנימציה מאוד התאכזבתי מהסרט הזה..
טוב נקווה שלפחות הסרט אנימציה יהיה טוב 🙂
ביקורת טובה מאוד, למרות שאני חושב שאתה טועה בנוגעה לעלילה..

דור

בנוגע*

אנונימי

אני חושבת שהסדרה הייתה משגעת אני פשוט לא יכולתי להפסיק לראות אותה כל כך הרבה הומור,עלילה רומנטיקה תמימה כזאת ועוד מלא דברים יפים שפשוט עשו את הסדרה הזאת למה שהיא בעצם ואז שימאלאן הזה בא והרס הכל!
אל תתנו לסרט להרוס את שמה של הסדרה….

מאוכזב

חבל….
הסדרה הכי טובה שראיתי וסרט שהוא פשוט כ"כ גרוע… אני לא מאמין!
העלילה בסרט כ"כ לא מובהרת טוב הבימוי כושל והשחקנים לא משו…
חבל.

דנה

זאת הביקורת הכי גרועה שקראתי מימי.
אתה לא מבקר את הסרט אתה פשוט לא מבין בסרטים וזה חבל.

מאור

מה זה הסוף הזה? לא אמור להיות המשך?

תומר

בתור אוהד של הסדרה- הסרט מאכזב לחלוטין.
הבימוי גרוע, יש ערבוב של העלילה והאפקטים- לא שווים צפייה.

אתה צודק אולי בקשר לסרט (שאכן קיבל 4.3 כוכבים), אבל הסדרה- היא אחת מסדרות האנימציה המצליחות והטובות ביותר (לא סתם הסדרה קיבלה 9.3 כוכבים!!!).

אז בבקשה- קודם תראה את הסדרה ורק אז תדבר.

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

בתור אוהדת של סדרת האנימציה התאכזבתי מהסרט.
סדרת האנימציה טובה מדי בשביל לקבל סרט כזה.

ובקשר להמשך- אמורים לצאת עוד 2 סרטים לשתי העונות הבאות. הסרט הזה הוא רק לעונה הראשונה, והעונה הראשונה נגמרה במתח.
אבל אני בספק עם יצאו עוד שתי סרטים אחרי הסרט הזה…:(
חבל.

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

אם* *שני

קולנוען.

אני אישית עברתי את גיל ה18 ואני מצאתי את הסדרה לסדרה מעולה ומעניינת נשאר מרותק למסך נהנה מההומור, הרומנטיקה והכל.
אבל הסרט אכזבה ענקית הסיבה היחידה שלא הלכתי באמצע כי כרטיס של תלת מימד עולה יותר ובתור ישראלי מי יעזוב באמצע? אבל בכל זאת אני חוזר הסדרה אכן טובה.
עם במאי אחר וליהוק אחר, הסרט היה נראה אחרת לגמרי.

רועי

הסרט באמת היה תת רמה אבל הסדרה הייתה ממש נחמדה.
זה נראה שלקחו את ה-5 דקות הראשונות של כל פרק בעונה הראשונה וזה היה הסרט, ובנוסף לזה השחקנים גם היו ממש גרועים.
קיצר למי שראה את פרק 57 או 58(שהיה תיאטרון שהראו את המסע של האווטאר מההתחלה) אז ככה היה הסרט אולי גרוע יותר.

רואי

רועי אהבתי את התגובה שלך,
את הסרט עדיין לא ראיתי ועכשיו אני מבין שלא כדאי לאכזב את עצמי.

אני מעדיף להשאר עם הסדרה בראש.

תודה על התגובות. :\

נדב

הסדרה יפה וגם הסרט לא הבנתי למה אין המשך

קיקי

רואים שמי שכתב את המאמר, לא ראה את הסדרה, השווה את הסרט לטוריה והנסיך הפרסי? אחרי הכל זה מבוסס על סדרה, ויש לאמר סדרה מוצלחת, מרגשת ומיוחדת.
הייתי ממליץ לך לראות את כל הסדרה ואחר כך להביע דעה.
הסרט לא משתווה לסדרה, אבל אין ספק שהסרט מיוחד וממלא רצונות של אוהדים רבים.

אמת, לא ראינו את הסדרה, אבל גם אילו כן ראינו את הסדרה, הביקורת שלנו לא הייתה משתנה, שכן הסרט הינו גרוע בכל מקרה.
אז נכון, יכול להיות שהיינו כותבים: "סרט גרוע שמבזה את הסדרה", במקום סתם "סרט גרוע ומפוספס".
אולם לאור כמות התגובות שפירסמתם ומה שנראה כאכזבה אישית של כל אחד ואחת מכם – הסתקרנתי מאוד לגבי הסדרה, ובכוונתי לעשות קצת יותר "שעורי בית" לפעם הבאה (בטוח יצא המשך לזוועה הזאת).

כמו כן, אנחנו מאוד מעריכים את תגובותיכם, הערותיכם והבהרותיכם, שעוזרות לנו להשתפר.

תודה

גיא

טל

לא יודעת, אני דווקא אהבתי את הסרט.
נכון, הוא לא משתווה לסדרה ונכון שהורידו כמה קטעים שממש ציפיתי לראות אבל עדיין, הסרט היה ממש בסדר ולדעתי לא מגיע לרדת עליו כל כך.

סרט גרוע

זה ממש לא נכון להגיד שהעלילה של הסדרה גרועה זה עלילה גאונית אבל מבכינתכם אתם צודקים אם גם אני הייתי רואה רק את הסרט הייתי חושב שהיא גרועה כי הציגו אותה עלוב.
הסרט היה זוועה כמעת בכיתי שבזבזתי על זה 50 שקל

הייתי נותן לו 2/10 

דורון

לידיעדכם …
יהיו עוד 3 סרטי המשך .. כמו שהראו בהתחלה
היה כתוב :"ספר ראשון : מים"
הולך גם להיות עוד 3 שהם יהיו אדמה אש ואוויר

אחד שאוהב את הסדרה

כודם כל: עם רוב הביקורת שלך, אני מסכים.

אבל יש לי מה לומר על העלילה:
הקדמה: יש לעיתונאות משהוא מתחכם. נורא קל לגרום למשהוא להישמע טוב או רע. במקרה של ביקורת זו העלילה יוצאת רע! יש כמה דברים שעושים עלילה טובה! ולא רק אם אין בה כמה חלקים לא מקוריים. תקשיבו ותקשיבו טוב: יש לנו הסטוריה ארוכה ארוכה והסיכוים שתהיה עלילה חדשנית לחלוטין ובלי שום משהוא שהיה כבר כודם – כמעת אפסיים. ולכן אין צורך להתעניין בזה. וכמו שאמרתי במקרה זה הציגו (דרך תכניקות עיתונאיות) את העלילה בצורה גרועה עד מאוד.
אני לא מזלזל חס וחלילה. פשוט- זה תלוי בנקודת המבט.

דעתי על העלילה (זהירות ספויילרים):
חשוב לציין – אני מדבר על הסדרה, לא על הסרט.
בעולם המדובר (והמדהים) יש אבעה אומות: שבטי המים (הדרומיים והצפוניים), ממלכת האדמה, אומת האש ונוודי האוויר (הדרומיים והמזרחיים). בכל אומה חלק מהאנשים נולדים בעלי כוחות "כישוף" (באנגלית יותר יפה : bending-קיפוף) והם יכולים לכשף בהתאם למוצאם. בכל דור נולד אדם אחד בעל היכולת לכשף בארבעת האלמנטים – "האוואטר". כל דור האווטר נולד לפי סדר קבוע: מים אדמה אש אוויר. בשנים הללו קורים כמה דברים בו זמנית: אחד אומת האש מתחילה לחולל מלחמה ולהפיל את האמפריות השכנות. ושתיים האוואטר נעלם.

עלילתינו מתחילה כעבור מאה שנה:
קטרה וסוקה מוצאים את הילד וכולי וכולי. אני חושב שסיפרתי מספיק. מי שרוצה לדעת יותר: שיראה את הסדרה.
מה שטוב בסדרה: הסדרה תוכננה מראש. כל שלושת העונות. ולכן היא אמינה למדי ולא מתמסחרת. הבעיה של רוב סדרות הטלוויזיה היא: שברוב המקרים מתכננים את העונה הראשונה בלבד, ולכן אחרי שהסדרה מצליחה הם מתכננים רק אז את העונה השניה, ואז זה נראה מטופש וחוזר על עצמו וכל שאר ירקות. ואז הם ראו שגם העונה הזאת הצליחה (מסחרית) ומתכננים את העונה הבאה. וחוזר חלילה…
באוואטר זה לא ככה!!!! ה-כ-ל תוכנן מראש. ובתור אחד שצופה עכשיו בסדרה בפעם השישית אני יכול להעיד שכבר בפרק הראשון יש רמזים למשהוא שמופיעה בארבעת הפרקים האחרונים של הסדרה.
*ספויילר* מסדר הלוטוס הלבן. הסמל מופיע על החייל של אירו. כבר בפרק הראשון. וכמו כן יש פרק שבו אירו מחפס באובססיוויות אחר חייל הלוטוס הלבן. זה נראה מגוחח תחילה אבל בסוף הסדרה זה נראה הגיוני.
*אין ספויילרים"
כמו כן יש בסדרה מנגינה שמתחילה בפרקים הראשונים. ומושלמת רק בפרק האחרון: או במילים אחרות – ממסגרת את הסדרה.

ואחרי שקראתם את הביקורת המייגעת הזאתי:
חשוב לי להראות שאיך שמנסחים את הביקורת: כך הקורא מבין את דעתו של הכותב על הסדרה/סרט/ספר. אני חושב שהעלילה מדהימה, ונכון שלא הכל מקורי – אבל הרוב מקורי. לצערי בביקורת יש פסקה שלמה שפוסלת את העלילה, וחבל! כי אם שאר הביקורת דווקא הסכמתי. הסרט באמת מיותר להפליא. אבל מה שאני יציין לטובתו: אמנם הוא לא מציג את העלילה בעיין יפה-אבל לפחות הוא כמעת ולא עיוות אותה. מה שחבל: ניסו לדחוף כל מיני פרקים בסצינות של כמה שניות (זה אפילו קצת משעשעה).

לסיכום: ביקורת טובה, אבל טועה (לפי דעתי) בנוגע לעלילה.
אם היו לי עשרה כוכבים לתת על הביקורת:
הייתי נותן: 8

נ.ב:
1. לראות את הסדרה חובה
2.הנה הביקורת שלי על הסרט:http://www.edb.co.il/title/t0013300/
תודה לכל מי שהקדיש קצת מזמנו וקרא את הטקסט הנל: אחד שאוהב את הסדרה.

אחד שאוהב את הסדרה

אני חוזר במשהו שאמרתי (*ספוילרים*)
מי שלא ראה את הסדרה: לא לקרוא!

לא רואים את הלוטוס הלבן בפרק הראשון (סורי 🙂 )

אחינועם

הסרט יפה והוא לא טפשי,ילדים בגיל 10 ומעלה ומטה אוהבים את זה,אז מה אחפת לך? (גם הסידרה יפה!)

נעה

סרט חרא. סדרה גאונית.
אני מסכימה עם כל מה שכתבת בביקורת, ובאמת יכול להיות שזה לא סדרה כזאת מקורית.
אבל עובדה שהמון אוהבים ומעריצים אותה(כמוני).
אז כן, כשיצאתי מהאולם חשבת wtf?!?!? והתאכזבתי יותר מידי מהסרט.. אבל אין ספק שאני אראה את סרט ההמשך D: (הסרט עוצר בסוף העונה הראשונה מתוך 3 עונות)

נעה

סרט חרא. סדרה גאונית.
אני מסכימה עם כל מה שכתבת בביקורת, ובאמת יכול להיות שזה לא סדרה כזאת מקורית.
אבל עובדה שהמון אוהבים ומעריצים אותה(כמוני).
אז כן, כשיצאתי מהאולם חשבת wtf?!?!? והתאכזבתי יותר מידי מהסרט.. אבל אין ספק שאני אראה את סרט ההמשך D: (הסרט עוצר בסוף העונה הראשונה מתוך 3 עונות

יואל

זה סרט מאוד יפה כול זה קשה לעשות זה שנים של עבודה ואתה לא אומרים את מה שאתם באמת מרגישם ניראה אותכם אושים סרט כזה זה אמון זמן שלעובותה היצורים האש המים הרוח האדמה איך שהוא זואר הציורים אל האוטר זה הרבה זמן של עבודה רק ליכולת המיכדות של המחשב ואתם סתם ככה מזניחם אני בן13וחצי יואל פרץ .

יובל

זה סרט די טוב
אף אל בי שלא ראיתי את כל הסרט ונראה לי שסרט האדמה
עומדת להיות בעוד שנתיים!

יובל

נראה לי שהסרט איירבנדר כשף האוויר החרון
"ספר אדמה"
יבוא בעוד שנתיים או שלושה

יובל

או כן וגם תנסו לעשות אכפתיות בפני
אנשים רבים עבדו מאוד קשה על הסרט

איך דרגישו שתעשו סרט והסרט שלכם יצא גורע יותר אפילן של איך שאתם חושבים אל איירבנדר

אופז

היי
קראתי את הביקורת, בסרט לא צפיתי וגם לא אלך לקולנוע עבורו אחרי כל מה שקראתי עליו.
אבל רציתי לומר שהסרט לא משקף את הסדרה לפי מה שמספרים פה בכלל. הסדרה עמוקה, פיקחית, סוחפת ומעניינת ולעניות דעתי לא רק לליגה של ילדים. הסרט נשמע נוראי ושטחי.
ראיתי שכתבו כאן מעלי "אל תתנו לסרט להרוס את שם הסדרה!". אני מסכימה. אני גם אמליץ בחום למבקר להכיר את הסדרה בשביל לקבל פרופורציות:)

סרט יפה!
אבל איפה המשך הסרט?
זה סתם דפוק לראות רק חלק מהסרט!1!

מיכאל

הסרת השששששולת

אין לי בעיה עם ביקורות רעות על הסרט הזה, עוד לא ראיתי אותו אבל סביר להניח שהוא באמת גרוע. אבל אל תלכלך על הסדרה המצוירת אם לא ראית אותה.
רעיון נחמד וביצוע נסבל?? ממש לא, אם כבר רעיון טוב וביצוע מעולה. ולא אני לא ילד קטן, אני לקראת צבא ובכל זאת אני מאוד אוהב את הסדרה הזאת וגם הרבה מהחברים שלי, אז בקיצור שום מילה רעה על הסדרה אם לא ראית אותה!

וזה גם לא קומיקס

עידו פרי

הסרט נורא יפהה ראיתי אותו אבל בהמצא יצאתי כי פחדתי זה לא לגילי לירות ככה מלא דם ואנשים מתים חוץ מיזה זה סרט נורא יפה

nati

הסדרה גאונית אני בן 18 והייתי מכור אליה למרות שהסרט באמת היה די מאכזב..

זה משנה?

הסדרה מהממת! גדלתי עליה, ואני עדיין צופה בה. אוף, הלוואי שהסרט היה חצי מהסדרה.
כן, נעשתה השקעה מרובה שאני מעריכה, אבל זה שווה את כל הכסף?
מרוב שהסרט גרוע, רק עכשיו ב-2020 אני נחשפת אליו.
סרט מזעזע. משחק מזעזע. עלילה כל כך דחוסה, ואיפה טוף המהממת שמוכיחה שמוגבלויות לא אמורה לעצור בעדך? או לוחמות הקיושי שאומרות שגם אם את בת ללא כשף את יכולה להיות שווה לגבר המיומן? טאי לי ומיי?
מה עם ההומור שיש בסדרה והרגעים הקלילים? סרט שהוא נטו "אקשן", ואפילו על התיאור הזה אני חייבת להוסיף כביכול. אקשן הרי אמור להיות משעמם, לא מאוס ונדוש כפי שהיה כאן.
ואיך הם הרסו את הדוד אירו, אוף! אכזבה אמיתית.
חוץ מזה שההנחה שכשפי אש שזופים בגלל חשיפתם לאש, ולתת לשחקנים חיוורים לשיק כשפי מים למרות שהשלג משקף קרינה?
או שהכול פשוט לא התנהל לפי הסדרה בכלל! מה פתאום עולם הרוחות קשור? לא, הוא מגיע בסדרת ההמשך!
ויש עוד שלושה סרטים? אין פלא שלא הוציאו אחד נוסף. אכזבה אמיתית ובזבוז של זמן.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?