ביקורת #1: בלתי נשכחים

מתוך בלתי נשכחים.

מתוך בלתי נשכחים.

סילבסטר סטאלון כתב, ביים ומככב בסרט פעולה שאינו "רוקי" או "רמבו". בגיל 64 הוא הבין שהוא לבדו כבר לא מושך קהל כבעבר והצליח לקבץ קבוצה מכובדת של שחקנים הידועים בעיקר מסרטי פעולה: ג'ייסון סטתהם ("המשלח", "הג'וב הבריטי"), ג'ט לי ("גיבור"), דולף לודגרן ("רוקי 4", "חייל אוניברסלי"), מיקי רורק ("המתאבק") ואריק רוברטס ("האביר האפל"), והמתאבקים-שחקנים סטיב אוסטין ורנדי קוטור, לסרט "בלתי נשכחים".

יש בסרט הזה בדיוק מה שמצפים, יש בו כל מה שאתם חושבים: מכות, פעלולים, יריות, שרירים, פיצוצים, מרדפים, עלילה קלושה ודיאלוגים סתמיים. הניסיונות להצחיק לא ממש צולחים, אלא אם לוקחים בחשבון את הקטעים מעוררי הגיחוך. הסרט די אלים, עם כמה כריתות איברים וסכין בצוואר.

באי וילנה שבמפרץ מכסיקו (אל תטרחו לנסות ולמצוא אותו במפה) שולט דיקטטור (דיויד זייס מהסדרה "דקסטר"). כוכבי הפעולה מאז שנות ה-80, ברוס ויליס וארנולד שוורצנגר, שולחים את סטלון וחבורתו ה"בלתי נשכחים" (במקור Expendables כלומר "ברי הקרבה") לחסל איש CIA לשעבר (אריק רוברטס) שפועל עם הדיקטטור ואנשי הצבא שלו. אשת הקשר שלהם בסיור מוקדם שהם עורכים באי היא בחורה מקומית צעירה, שלא ממש מסייעת להם והיו יכולים למצוא מישהי יפה יותר.

סילבסטר סטאלון עם דולף לונדגרן וג'ט לי. מתוך בלתי נשכחים.

סילבסטר סטאלון עם דולף לונדגרן וג'ט לי. מתוך בלתי נשכחים.

השעה הראשונה של "בלתי נשכחים" היא בעצם הקדמה, שעוברת במהירות מפתיעה, עד שהחבורה יוצאת לפעולה המרכזית של הסרט שאינה מורכבת או מסובכת. סטלון כתב את התסריט קודם כל בשביל עצמו, ולכן הוא מוביל את הצוות ואת הסרט. בתפקיד הראשי השני מופיע ג'ייסון סטתהם המוצלח, שהרבה יותר משכנע עם השורות שנתנו לו לעומת שאר אנשי החבורה. ג'ט לי, שמופיע שלישי בכתוביות, כמעט ולא בא לידי ביטוי. מיקי רורק לא לוקח חלק פעיל בפעולות החבורה וכל הקטעים שלו במכון קעקועים אפל בארה"ב. לא באמת ברור בשביל מה הוא בסרט, ועוד זוכה למונולוג על טראומת מלחמה. אפשר היה לוותר גם על הקטעים של ג'ייסון סטתהם עם כריזמה קרפנטר (קורדיליה מ"באפי" ו"אנג'ל") כחברה שלו, שרק מוסיפים לו זמן מסך והזדמנות ללכת מכות באחד הקטעים.

"בלתי נשכחים" הוא סרט רועש וזניח לולא צוות השחקנים שבו. שוברים שיא בדציבלים כשהבחורים נופלים לאדמה, ומיד קמים כמובן. כצפוי, אין בו תחכום, מתח או חידושים מרעישים- הרי לא בשביל זה הולכים לסרט כזה.

דירוג: ★★★☆☆

בלתי נשכחים
ארה"ב, 2010
120 דקות.
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-12.08.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
סילבסטר סטאלון
תסריט:
סילבסטר סטאלון
שחקנים:
סילבסטר סטאלון
ג'ייסון סטתהם
ג'ט לי
דולף לודגרן

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?