דמדומים 4: שחר מפציע - חלק 2 ביקורת סרט

The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דמדומים 4: שחר מפציע - חלק 2":
"הצפייה בסרט עם מעריצות שרופות מצילה אותו והופכת את האירוע לחוויה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2
משחק קריסטין סטיוארט, רוברט פטינסון, טיילור לאוטנר, מגי גרייס, דקוטה פאנינג במאי/ת ביל קונדון  
הרפתקאות
ביקורת סרט לדמדומים 4: שחר מפציע - חלק 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"המוצלח בחמישייה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט החמישי והאחרון, (עד שהאולפנים או הסופרת סטפני מאייר יחליטו אחרת), מגיע אל בתי הקולנוע ברחבי העולם וגם בישראל בו זמנית. זאת אחרי שהספר הרביעי במספר בסדרת דמדומים "שחר מפציע" חולק על ידי האולפנים לשני חלקים, במטרה אחת נשגבת לסחוט עוד קצת את הסחורה החמה הנמצאת בידיהם של אולפני Summit ולהכניס לכיסיהם עוד מאותם ירוקים שהם כל כך אוהבים. אין ספק גם הפעם בנות התשחורת ישמחו לעזור לאולפנים שהפכו בעזרת סרטי "דמדומים" למצליחים ביותר בהוליווד בארבעת השנים האחרונות להפוך לעשירים קצת הרבה יותר.אין ספק מדובר באחת הסדרות הקולנועיות המצליחות ביותר בתולדות הקולנוע אבל גם אחת הנקטלות וזאת למרות שביימו אותה אנשי מקצוע רציניים כגון: קתרין הארדוויק (שלוש עשרה, Lords of Dogtown) כריס וויז ("מצפן הזהב", "רווק פלוס ילד" ו"אמריקן פאי"), דיויד סלייד (הארד קנדי, 30 ימים של לילה) וכמובן במאי שני הסרטים האחרונים זוכה פרס האוסקר ביל קונדון (אלים ומפלצות, קינסי, נערות החלומות והתסריט של "שיקגו") – אף אחד מהם לא הצליח להפוך את "דמדומים" ליותר מסתם מוצר צריכה לבנות בגיל הטיפש-עשרה. אך ניתן לציין ששני הסרטים של קונדון ראויים יותר לצפייה מהאחרים.
אפשר גם לסכם שאם כל הכבוד לגדודי המעריצות הן ההוכחה החותכת שלא מדובר באמת בסרט ערפדים, אלא בדרמה רומנטית גדולה מהחיים בין צעיר וצעירה המאוהבים עד עמקי נשמתם. במשך 4 סרטים הם התאפקו לא לשכב וחיכו לחתונה. אחרי החתונה הם קיימו יחסי מין וזה נגמר עם סצנת לידה מדממת ביותר בסגנון סרטי " It's Alive" כדי להוכיח לאותן צופות צעירות שסקס בגיל צעיר יכול להיגמר רע מאוד. אבל אל דאגה לא נולדת מפלצת רצחנית כמו בסדרת סרטי האימה הטראשיים אלא תינוקת חביבה הנקראת – רנסמי.ב"דמדומים 4- שחר מפציע - חלק 2" העלילה נמשכת בדיוק היכן שהיא הסתיימה. אחרי הלידה של רנסמי קאלן והפיכתה של בלה לערפדית. היא לומדת להשתמש בכוחות העל שנוספו לה. הבת דודה, אירינה טועה בזיהוי של רנסמי ומגדירה אותה באוזני הוולטורי כ"בת אלמוות". בגלל ש"ילדים בני אלמוות" הוצאו מהחוק ע"י הוולטורי, מוחלט שהם ישמידו את רנסמי. בני הזוג קאלן מאחדים סביבם ערפדים ואנשי זאב מרחבי העולם במטרה להוכיח לכולם שאירינה טועה ושבתם אינה "בת אלמוות".
התוצאה סצנת הפעולה האלימה, המדממת והמותחת ביותר בתולדות סדרת הסרטים הנ"ל כאשר שבט קאלן וחבריהם ניצבים מול הוולטורי המרושעים. גם בסרט זה כמו בחלק הראשון "שחר מפציע" הצילום של גיירמו נאבארו (המבוך של פן, הלבוי 1+2) יפיפייה ועוצר נשימה. אין ספק שהבחירה בנאבארו היתה ההחלטה האומנותית הנבונה ביותר שנעשתה על ידי מפיקי הסרט. קונדון יודע בדיוק מה הוא מביים וזה סרט מחרמן ורומנטי לנערות בתולות שרק רוצות לפנטז את טיילור לאוטנר או רוברט פטינסון ערומים אצלן במיטה ולכן סצנות המין ממש לא מיניות והערום סטרילי לחלוטין כדי שיתאים לצופות בנות 12.מבחינתי אי אפשר לצפות בסרט בלי המעריצות ולכן יחדיו הם מקבלים אצלי 3 כוכבים – אז אם אתם הולכים כדאי שתלכו לאחת ההקרנות הראשונות רק כדי לעבור את החוויה הבלתי נשכחת כאשר הבנות צורחות בהתרגשות כאשר טיילור לאוטנר מוריד את חולצתו ופושט את מכנסיו מול אביה של בלה המבקש ממנו להפסיק להתפשט. בהקרנה שנכחתי בה אחת מהן צעקה בהתרגשות - "אל תקשיב לו". לדאבון ליבה של החרמנית הצעירה, לאוטנר הפך לאיש זאב ולא חשף מה מתחולל מתחת לתחתוניו. אולי זה יקרה בסרט אחר כשהוא ינסה להוכיח לעולם שהוא שחקן רציני ולא רק חתיך זמני.אינני ממעריצי הסדרה הזאת ואת הספרים אינני מתכוון לקרוא. הספרים שנועדו במקור לנערות נוצריות כדי לעודד אותן לקיים יחסי מין רק אחרי החתונה הם לא בדיוק כוס התה שלי. אבל ההחלטה שלי לצפות בסרט בהקרנת חצות בלילה שבין רביעי לחמישי, עם המעריצות השרופות ביותר השתלמה ביותר. מדובר בחוויה בלתי נשכחת בעוצמתה. הצווחות, הצחוקים, הבכי של הבנות כשהן יצאו מהאולם והבינו שלא יהיו יותר סרטי "דמדומים" עם קריסטן ורוברט היו שווים את 115 הדקות ואפילו את הלילה הלבן שהשקעתי רק להספיק לכתוב ביקורת שתפורסם ביום יציאת הסרט. עכשיו אפשר להתפנות ל The Host הסרט החדש המבוסס על כתביה של סטפני מיירס ואת זה נוכל לחוות בסוף חודש מרץ 2013, נקווה שזה יהיה קצת יותר טוב.
דמדומים 4: שחר מפציע - חלק 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: משה רביגיל: 3809/03/2013 17:56:52
2/10אייקון ציון
שטחי למדיי. לגילאי 14-20 בלבד
שם: דב ישראליגיל: 3724/02/2013 15:51:29
6/10אייקון ציון
The Twilight Saga Breaking Dawn Part 2 החלק החמישי והאחרון בסדרת הסרטים על סיפור אהבתם של הערפד אדוארד ובת האנוש בלה...הסאגה הגיעה לקיצה ואני דיי שמח על כך,סדרת סרטים לא מוצלחת וחלשה שקריסטן סטיוארט היא הדבר הכי טוב בה,לדעתי הסרט הנ"ל הוא הטוב ביותר בסדרה,6+.
שם: igalגיל: 3716/02/2013 23:28:53
1/10אייקון ציון
משעמם וצפוי !! כמה אפשר לנגן את אותו דבר, לפחות שיעשו כאילו הם מתאמצים ליצור קולנוע, רוכבים על הגל של הפרק הראשון בסדרה יותר מידיי זמן וללא השקעה בעומק או טוויסט מעניין. שיעמום רצוף של שעה וחצי וביזבוז חשמל...חבל שאין ציונים במינוס באתר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט