שתף קטע נבחר

סוכני .S.H.I.E.L.D: יש חיים אחרי הנוקמים

איירון מן, קפטן אמריקה ות'ור הם רק נוכחים-נפקדים ב-"Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D" - מין סיקוול טלוויזיוני ל"הנוקמים", שמתמקד בעלילותיהם של הסוכנים שמבקשים למנוע מהכאוס העל-טבעי ליפול לידיים הלא נכונות. הוא אמנם דומה יותר ל"פרינג'" מאשר לשובר קופות אמיתי, אבל עדיין די מגניב

טוב, אי אפשר להגיד שזה לא היה צפוי. השחקנים הגדולים נדדו מהמסך הגדול לקטן, התסריטאים והיוצרים הבולטים ליוו אותם, ופתאום מסך הטלוויזיה התמלא בהפקות גרנדיוזיות ומלוטשות, משאיר את הקולנוע לאכול אבק. זה היה רק עניין של זמן עד שבלוקבסטר לכל דבר - מהז'אנר שמסכי הקולנוע הפכו ליקירם הבלעדי, עיבוד הקומיקס – יתגלגל אלינו כסדרת טלוויזיה. תכירו את ".Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D" – סוג של סרט המשך לשובר הקופות "הנוקמים", רק בקטן. כלומר, המסך קטן. וגם התקציב קצת יותר קטן. אבל היומרה? ענקית.

 

צפו: הפרומו של ".Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D"

 

והסוכנים הללו גם נכנסו לזירה כיאה לסופר הירוז הוליוודים: בדריסת רגל גסה, כמו ענק ירוק בחנות חרסינה – כולל שבירה של כמה שיאי רייטינג זמניים בדרך - היישר לתוך הבית המאמץ שהציעה להם רשת ארצית (ABC). עם תקציב מכובד יחסית, כצפוי, ויחסי ציבור שנישאים על כנפי ההערצה העיוורת ליוצר ג'וס ווידון. מה עוד אפשר לבקש?

 

ופה בעצם עולה השאלה המתבקשת, בסופו של דבר, והיא - מה ".Agents of S.H.I.E.L.D" מציעה מעבר לנקודת הפתיחה הדורסנית הזו? והתשובה מחמיאה לה, אבל בסטנדרטים צנועים בהרבה. כן, זו סדרה די מגניבה עם אפקטים נחמדים ותסריט לא רע בכלל (בכל זאת ווידון). מצד שני, מבחינת הנחות היסוד העלילתיות וסדר הגודל של עיצוב ההתרחשות שלה, היא הרבה פחות קרובה להווי הבלוקבסטרי שהיא מבקשת לשדר – ומתגוררת בשכנות דווקא לצד "תיקים באפלה" או הגרסה המאוחרת והחיוורת יותר, "פרינג'": קצת אקשן, קצת פסבדו-מדע, קצת טכנולוגיות חייזריות בידי אנשים שרוצים להשמיד את העולם.

 

הסוכן קולסון (קלארק קרייג). ספר לנו עוד על החופשה שלך ב"טהיטי" (מתוך הסדרה) (מתוך הסדרה)
הסוכן קולסון (קלארק קרייג). ספר לנו עוד על החופשה שלך ב"טהיטי"
 

שכחו מאיירון מן, קפטן אמריקה ות'ור. הם כולם פה רק על תקן נוכחים-נפקדים. בעצם אנחנו מתעסקים פה עם פקידים בחליפות, אפילו אם הם פקידים שדי טובים בלהרביץ לפקידים של סוכנויות מתחרות. הסוכנים הללו שמרו עלינו, עד כה, מפני מה שלא כדאי לנו לדעת (למשל אלים נורדים שהם בעצם חייזרים), עד שסצנת הסיום של "הנוקמים" (הקרב על ניו יורק, למי ששכח – זה שלפני השווארמה) חרבשה להם את התוכניות.

 

עכשיו הם מנסים לשלוט לפחות באופן חלקי בכאוס שמסביב – ויש לא מעט אנשים שמפריעים להם. למשל רופאים שמלבישים על עובדי מפעל פשוטים קפסולות מוזרות שהופכות אותם לסופר הירוז, או בלוגרית אקטיביסטית שרוצה לחשוף את הסודות שלהם בפני העולם כולו (לרגע. מתברר שמספיק להראות לה מכונית מעופפת והיא כבר בדרך לחתום קבע בסוכנות).

 

מתוך הסדרה. לא בדיוק בלוקבסטר, אבל יש פוטנציאל (מתוך הסדרה) (מתוך הסדרה)
מתוך הסדרה. לא בדיוק בלוקבסטר, אבל יש פוטנציאל
 

בין לבין משובצות כמה פנינים תסריטאיות מודעות לעצמן ("It's an origin story", מכריז על עצמו אחד מגיבורי הפרק הראשון בהקשר לכוחות שצפים מתוכו), רמזים לגבי קו עלילה מרכזי ומסתורי (למשל מה קרה ב"טהיטי" לסוכן פיל קולסון, שסיים את "הנוקמים" כגווייה מעוררת השראה וכאן תופס תפקיד מרכזי) וכמה קטעי אקשן שאולי לא מגרדים את תקציב העתק של הפריקוול הקולנועי – אבל בטח נראים טוב ביחס למדיום.

 

בסופו של דבר, זה רק פרק אחד. הוא די מגניב, בטח לא מזיק, אפילו מסעיר לרגעים מסוימים. בארצות הברית הוא שודר בשבוע שעבר, בישראל הוא ישודר בערוץ yes Action HD ב-24 באוקטובר. עוד מוקדם לדעת עד כמה העלילה המתמשכת תכבוש את מהלך העניינים על חשבון עלילות הפרקים האינדיבידואליות, והאם רמת ההפקה הגבוהה של הפרק הראשון תמשיך ללוות את הסדרה לאורך העונה כולה. איך שלא יהיה, זה אולי לא בדיוק תאווה לעיניים כמו שובר קופות סופר-הירואי סטנדרטי – אבל זו דרך לא רעה להעביר את הזמן עד העונה הבאה של "משחקי הכס".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים