שתף קטע נבחר

"הנותרים": לא אבודים, בינתיים

שני אחוזים מאוכלוסיית העולם נעלמו ללא כל הסבר, ומי שנותרו מנסים להתגבר על האובדן: הדרמה החדשה "הנותרים" משלבת תעלומה על טבעית עם התנהגות אנושית קיצונית, ורב הנסתר בה על הגלוי. הדימיון שלה ל"אבודים" מעורר חשש, אבל ייתכן שהיא תצליח במקום שבו קודמתה כשלה

תעלומה גדולה מרחפת מעל "הנותרים", הסדרה החדשה של HBO שהחלה אתמול (ב') ב-yes, וככל שהפרק הראשון מתפתח, נוצרות עוד ועוד תעלומות קטנות שמסתעפות ממנה. נשמע מוכר? זה לא מקרי - היוצר שלה דיימון לינדלוף הוא אחד מהאנשים שאחראים ל"אבודים", סדרה נוספת שרב הנסתר בה על הגלוי. "אבודים" החלה עם הבטחה גדולה והסתיימה כממבו ג'מבו תסריטאי. האם לינדלוף למד מהניסיון כשהחליט לעבד את ספרו טום פרוטה, "The Leftovers" לדרמה שמערבת אימה ומדע בדיוני? התשובה לשאלה היא עדיין בגדר, ובכן - תעלומה.

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"הרודן": הומלנד של המזרח התיכון 

"מי נתן לך רישיון": אואזיס קטן בלב ערוץ 1

"דם אמיתי": הערפדים איבדו את חוש ההומור

 

ליב טיילר. אומללה בדרכה שלה (צילום:  Paul Schiraldi ) (צילום:  Paul Schiraldi )
ליב טיילר. אומללה בדרכה שלה(צילום: Paul Schiraldi )

הפרק הראשון נפתח בטרגדיה - ביום בהיר אחד פשוט נעלמים להם שני אחוזים מאוכלוסיית העולם. אם מחפשת את בנה התינוק, בן מחפש את אביו, הרחוב נמלא בזעקות. קאט, עוברים שלוש שנים קדימה, ומתברר שהסיבה להיעלמם עדיין לא פוענחה, ושהאנשים שנותרו בעולם עדיין מנסים להתמודד עם מה שקרה.

 

ההתמודדות הזו נעשית בדרכים שונות: חלק מהאנשים פנו לכתות ונהו אחרי גורואים למיניהם, חלק מנסים להשיב סדר לעולם וחלק פשוט חיים על הקצה. הצופים נחשפים לכך דרך משפחה שהתפרקה בעקבות הטרגדיה העולמית. קווין גארווי (ג'סטין ת'רו) הוא אבי המשפחה, שוטר שמנסה להמשיך בחיים נורמליים למרות הכל, ונתקל באירועים שהוא לא יודע להסביר, אירועים שגם לצופה לא ברור אם הם אמת או חלום.

 

אשתו לורי, לעומת זאת, עזבה את הבית והצטרפה לכת בשם "הניצולים האשמים" שחבריה לובשים לבן ואינם מדברים. הבת שלהם ג'יל היא מתבגרת מיוסרת וכועסת, והבן טום חבר לאדם בשם וויין, שמבטיח למאמיניו שיסייע להם להיפטר מהתחושות המעיקות שמציפות אותם. בתמורה לכסף כמובן.

 

המתבגרת המיוסרת  (צילום:  Paul Schiraldi ) (צילום:  Paul Schiraldi )
המתבגרת המיוסרת (צילום: Paul Schiraldi )
 

אותו וויין נמצא במקום מחבוא כלשהו ומוקף בנשים אסיאתיות. מה פירוש הכוח שהוא טוען שיש לו ומדוע דווקא נשים אסייאתיות? הכל כנראה חלק מהפאזל הגדול שהוא "הנותרים". חתיכה נוספת בפאזל היא מייגן (ליב טיילר בהופעה טלוויזיונית ראשונה), בחורה שעומדת להתחתן ולכל מקום שאליו היא פונה, עוקבים אחריה אנשי הכת הלבנים. מלבדה יש עוד דמויות רבות, אומללות כל אחת בדרכה שלה.

 

למרות המעטה המסתורי נראה שמדובר פה בדרמה שעיקרה פסיכולוגיה - הטראומה, ההתנהגות הפוסט אפוקליפטית, הסבל של אותם נותרים. לכל אחד יש סיפור שנובע מהטרגדיה שפשרה עדיין לא נודע, והוא נמסר לנו הצופים לאט לאט. אין ספק שהצפייה בפרק הראשון מותירה משקע כלשהו, ואפילו מייצרת תחוסת חוסר נוחות. קשה להיות אדישים אל "הנותרים".

 

האם שעזבה את משפחתה לטובת שתיקה ובגדים לבנים (צילום:  Paul Schiraldi ) (צילום:  Paul Schiraldi )
האם שעזבה את משפחתה לטובת שתיקה ובגדים לבנים(צילום: Paul Schiraldi )
 

החשש העיקרי הוא התבנית המתעתעת שבה בנויה הסדרה. הפעם הקודמת שלינדלוף הרכיב לנו פאזל מסובך שכזה, הסתיימה באכזבה. מצד שני היא מסתמכת על ספר שלם ולא על רעיון תסריטאי שלא פותח עד הסוף, כך שהבעיות של "אבודים" לא בהכרח יחזרו על עצמן. "הנותרים" מצריכה סבלנות וריכוז, וקשה לקבוע בשלב הזה אם היא גם מצדיקה אותם. האמת נמצאת אי שם, אמרו לנו פעם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  Paul Schiraldi
"הנותרים". פאזל חדש
צילום: Paul Schiraldi
לאתר ההטבות
מומלצים