ההיא שחוזרת הביתה (2013)
HaHyi Shechozeret Habayta
"
ב"ההיא שחוזרת הביתה" מצליחה דרייפוס לדחוס גם את סרט הביכורים המשובח וגם את משבר הסרט השני לתוך אותו סרט ממש.
"
טלי שרון עושה ככל יכולתה בתפקיד מיכל, אך גם הופעתה, מיומנת ככל שהיא, פועלת על טון אחד לאורך הסרט כולו, ובסופו של דבר מנכרת אותנו מהדמות שהיא מגלמת.
תקציר
#תקציר מורחב
סיפורה של צעירה בת 30 שחווה התבגרות מאוחרת, חוזרת לגור אצל הוריה ומנהלת רומן עם גבר נשוי.
פרטי התקציר
#עוד קוים סיפוריים
מיכל (טלי שרון) היא במאית צעירה, שפעם הייתה מבטיחה והיום קצת פחות. החיים שלה היו על המסלול המהיר, קריירה, חתונה, ילדים אבל משהו בדרך השתבש. מאוד. היא לא מתפרנסת, נפרדת מבן זוגה איתו חשבה להתחתן ובאופן כללי די אבודה: כעת אין לה ברירה אלא לחלוק דירה אחת צפופה עם שני הוריה המודאגים - נעמי (לאורה רבלין) ואלכס (אלי כהן). היא מסתגרת בחדרה, מתחמקת מהוריה, ובעיקר ישנה.
תאונה אחת בצומת חשוכה, כשזאב (אלון אבוטבול) נכנס בה מאחור משנה את פני הדברים. מיכל פוצחת ברומן סוער עם מנהל תיכון נשוי בן חמישים. השניים נסחפים למערבולת של סכנה וסקס תחת כתלי התיכון ומתחת לעיניהן הבולשות של הוריה.
למיכל נמאס להיות "ילדה טובה" ולשחק על פי הכללים של מהי "אישה מכובדת". זאב נשוי אבל זה לא עיניינה. היא סוף סוף משתעשעת. הוריה מרוצים הרבה פחות והבית הופך סיר לחץ מבעבע ורווי מתחים. שני מבוגרים ומתבגרת אחת חסרת פחד וחסרת גיל.
העניינים יוצאים משליטה כשבעת מפגש בבית מלון לאור יום עם זאב הקשר בינהם מקבל תפנית מינית אלימה. מיכל לא מצליחה להתאושש ומדרדרת למסע של הרס והכאבה עצמית. מיכל שחשבה על עצמה שהיא אישה חופשיה ומשוחררת מגלה שיותר מהכול היא תמימה ושמי שמשחק באש - נכווה.
תאונה אחת בצומת חשוכה, כשזאב (אלון אבוטבול) נכנס בה מאחור משנה את פני הדברים. מיכל פוצחת ברומן סוער עם מנהל תיכון נשוי בן חמישים. השניים נסחפים למערבולת של סכנה וסקס תחת כתלי התיכון ומתחת לעיניהן הבולשות של הוריה.
למיכל נמאס להיות "ילדה טובה" ולשחק על פי הכללים של מהי "אישה מכובדת". זאב נשוי אבל זה לא עיניינה. היא סוף סוף משתעשעת. הוריה מרוצים הרבה פחות והבית הופך סיר לחץ מבעבע ורווי מתחים. שני מבוגרים ומתבגרת אחת חסרת פחד וחסרת גיל.
העניינים יוצאים משליטה כשבעת מפגש בבית מלון לאור יום עם זאב הקשר בינהם מקבל תפנית מינית אלימה. מיכל לא מצליחה להתאושש ומדרדרת למסע של הרס והכאבה עצמית. מיכל שחשבה על עצמה שהיא אישה חופשיה ומשוחררת מגלה שיותר מהכול היא תמימה ושמי שמשחק באש - נכווה.
ז'אנר:
מידע לצופים
1 זכיות
+ 1 מועמדויות
לפרסים חשובים במיוחד (כל הפרסים »)
שפה מדוברת:
המלצות צפיה:
מידע לחוקרים ולמקצוענים
שמות נוספים:
חוזרת הביתה (שם מקוצר)
הפצה בישראל:
הפצה רשמית
בכורה בבתי הקולנוע: 13.03.2014
בכורה בבתי הקולנוע: 13.03.2014
זמן ריצה:
85 דקות (שעה ו-25 דקות)
צבע:
צבע
חברות מעורבות
- הסרט הישראלי "כביש הסרגל" עם עידן עמדי זכה בפרס הראשי של פסטיבל ריימס פולאר 2024 (14.04.24)
- הסרט הישראלי "כביש הסרגל" עם עידן עמדי יתחרה בפסטיבל הז'אנר הצרפתי ריימס פולאר 2024 (25.03.24)
- הוכרזו המועמדים הישראלים לפרסי פסטיבל ירושלים 2013 (10.06.13)
- הוכרזו המתחרים על פרסי אופיר 2013: "פלאות", "שש פעמים", "מי מפחד מהזאב הרע" ועוד (10.04.13)
- טלי שרון "חוזרת הביתה" עם אלון אבוטבול ולאורה ריבלין (01.03.11)
בימוי
תסריט
משחק
טלי שרון
...
מיכל
אלון אבוטבול ... זאב
לאורה ריבלין ... נעמי
אלי כהן ... אלכס
ארתור מרצ'נקו
הילה שניצקי
אורי הוכמן
אלון אבוטבול ... זאב
לאורה ריבלין ... נעמי
אלי כהן ... אלכס
ארתור מרצ'נקו
הילה שניצקי
אורי הוכמן
תגובות וביקורות גולשים
שתפו את גולשי אידיבי בדעתכם על הסרט העלילתי, כתבו ביקורת, שאלו שאלות, ודונו ברעיונות שראיתם על המסך.
מציג 2 תגובות
קשה להחליט אם הסרט יותר מביך ממכעיס או יותר מכעיס ממביך. הוא מוציא שם רע לרדידות, לקלישאות מוגזמות עד גיחוך, לרישעות, לאגואיזם, ליומרנות ולטימטום גם יחד. התסריט אין בו ניצוץ של טעם והיגיון, אין אף מיליגרם של אנושיות ותובנה בתשפוכת המלל האגרסיבית האגואיסטית המושפרצת לכל כיוון ומכל צד בסרט. ה'דמויות' האמורות לגלם את הקלישאות הרדודות ביותר שאפשר להעלות על הדעת, של הורים וילדים היורדים זה לחיי זה בעילגות מוגזמת ונטולת חן ובווליום גבוה – יוצרות צירוף שלא יאומן של חוסר הקשר, חוסר משמעות, זעם ורוע כלפי כל העולם וכל אחד ואחת בו, וגם (כשמדובר בגיבורה) כלפי עצמה. אין כל אפשרות להבין מדוע נבנה התסריט בצורת קישקוש גס, מרושע וחסר חן המנסה 'להשתעשע' בלהיות נבזי עד כמה שרק אפשר כל הזמן; לתת לכל דמות כביכול אופי 'מיוסר' אך שבעיקר יורד על הזולת בכל צורה גסה ומוגזמת שאפשר. מבחיל!
גם אם הוענקו למשתתפים בעשיית הסרט פרסים בפסטיבל ירושלים - על הישגיהם במשחק (טלי שרון) וצילום (שי פלג) – עדיין היתה זו לדעתי שגיאה לא לבטל את מתן הפרסים בשל איכותו הנוראה של התסריט בו משובצים אותם הישגים. סרט קולנוע איננו רק אוסף של הישגים טכניים 'בדידים', שכל אחד מהם עשוי להיות ברמה 'נושאת פרסים'. סרט הוא יצירה אמנותית שלמה וחייב להיות איזשהו סף-איכות של הסרט כולו שמתחתיו ומטה אין לתת פרסים גם על הצטיינות טכנית בולטת כזו או אחרת.
● ● ●