פטריק סטוארט נכנס "לצוד פילים" בישראל במקום ג'ון קליז

"מסע בין כוכבים: נמסיס". פטריק סטוארט.

"מסע בין כוכבים: נמסיס". פטריק סטוארט.

פטריק סטוארט ("מסע בין כוכבים", "אקס-מן") יחליף את ג'ון קליז בקומדית הפשע הישראלית "לצוד פילים" של רשף לוי שתחל להצטלם מחר (ב'). לוי ("איים אבודים", "הבורר") שיביים, נעזר בקליז גם בכתיבת התסריט, אך נאסר על הזה לנסוע ולהיות תחת עומס עבודה מפני שלפני מספר שבועות חש בליבו והוא סובל מהפרעות חמורות בקצב הלב.

"ג'ון קליז התקשר וסיפר לי על מצבו הבריאותי," מסר לוי. "זה מאד הלחיץ אותי. מדובר באיש יקר, שהיה כיף גדול להכירו ולהתחבר אליו. הוא לקח את זה מאד קשה וכפי שהגדיר זאת בדרכו הקומית: 'אם היה מדובר בכליות הייתי שם קצוץ על הרופאים ומגיע, אבל כליות יש שתיים ולב יש רק אחד'. אנחנו בקשר רציף ואני מאד מקווה שהוא ירגיש טוב ויתאושש. הוא איש שאני אוהב ומעריץ שנים, אני בטוח שכשמצבו ישתפר עוד נעבוד ביחד."

העלילה מספרת על ילד בן 12, שאביו נהרג בתאונה בבנק שבו עבד, אבל הבנק מסרב לקחת על כך אחריות. הנכד מבקר את סבו (גבאי) בבית אבות, ומגלה כי הסב וחבריו נהגו לשדוד בנקים בתקופה שלפני קום המדינה. בעקבות זאת, משכנע הילד את הסב ושניים מחבריו לצאת ולשדוד את הבנק של אביו כמבצע האחרון של חייהם. מושונוב יגלם את חברו הטוב של הסב, וקליז יגלם את החבר הנוסף – לורד בריטי אקסצנטרי – שבא לביקור מחו"ל ומצטרף לשוד. "פטריק סטוארט הוא שחקן נפלא," הוסיף לוי, "שירים את הסרט שלנו לגבהים אחרים. שכתבתי את התסריט כדי שהדמות תתאים לו, ואני כל כך שמח שהוא איתנו." לצד סטוארט, יככבו גם מוני מושונובששון גבאימשה איבגיצביקה הדריעל אבקסיס ותיקי דיין.

אהוד בלייברג מפיק את הסרט בשיתוף משה וליאון אדרי דרך יונייטד קינג, ובתמיכת המיזם לקולנוע ולטלויזיה בירושלים וקרן רבינוביץ'.

[…] קומדית הפשע הישראלית "לצוד פילים" של רשף לוי תחל להצטלם ביום ב' הקרוב (30.7) בירושלים. לוי ("איים אבודים", "הבורר") כתב ויביים את הסרט, בו משתתפים מוני מושונוב, ששון גבאי והשחקן הבריטי וכוכב "מונתי פייטון", ג'ון קליז (עדכון: קליז יוחלף בידי פטריק סטוארט). […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?