"6 פעמים" הישראלי התקבל לפסטיבל סן סבסטיאן 2012

"6 פעמים".

"6 פעמים".

סרט הביכורים הישראלי "6 פעמים" של יונתן גורפינקל התקבל למסגרת הבמאים החדשים (New Directors) של פסטיבל סן סבסטיאן 2012 (ה-60 במספר) בספרד. גובה הפרס במסגרת זו עומד על 90 אלף אירו (כ-110 אלף דולרים), והוא מיועד לבמאים שזהו סרטם הראשון או השני (גורפינקל היה במאי פרסומות וטלויזיה עד כה, שעל הקרדיטים שלו נמנים הסדרה "מסכים" ומערכונים של "ארץ נהדרת").

עלילת "6 פעמים" מספרת על צעירה בגיל העשרה (סיון לוי, "ג'ו ובל", "שירות חדרים"), שמנסה לשפר את מצבה החברתי באמצעות הצעות מיניות לכמה מהבנים בבית הספר החדש שלה. ניב זילברברג שהיה בנם הקטן של עלמה זק ורמי הויברגר בסדרה "בטיפול" (מהרצפים היותר מוצלחים שהיו לסדרה להציע), כבר בוגר יותר עכשיו ומככב לצד לוי בסרט, כמו גם רועי ניק ("חיים אחרים", "רוק בקסבה").

הקרנתו של "6 פעמים" בפסטיבל סן סבסטיאן תהיה הראשונה בעולם. הפסטיבל יתקיים בין ה-21 ועד ה-29 בספטמבר.

מיה תמיר

אני מתרעמת לקרוא על התקציר שבחר כאן אלי שגב לכתוב! ראיתי את הסרט בפסטיבל הסרטים, זה כלל וכלל לא הדרך להציג את הסרט וזה רחוק מלהיות האמת. זה מרתיח אותי. הסרט הינו סרט חברתי בהשראת מקרים אמיתיים, הנערה לא "מנסה לשפר את מעמדה החברתי באמצעות הצעות מיניות", תיאור שובינסטי של הכותב כאן למעלה, צר לי אך אין לי הגדרה אחרת לכך. זו נערה שנקלעת למצבים מיניים כלל לא חד משמעיים. לא ברור כמה היא רוצה, כמה היא משודלת על ידי הנערים. זה סרט משמעותי מאוד במיוחד בגלל הגבולות המטושטשים שלו. אני מבקשת לשנות את הפרשנות כאן של הכותב, שרחוקה מהמציאות ואף מסלפת אותה.

אלי שגב

היי מיה,
האמת שאת התקציר כתב במקור הקולנוען שיצר את הסרט.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?