שמונת הסרטים המועמדים לאוסקר לסרט הטוב ביותר 2019

אוסקר 2019: "רפסודיה בוהמית", "שחור על לבן", "רומא", "המועדפת".

אוסקר 2019: "רפסודיה בוהמית", "שחור על לבן", "רומא", "המועדפת".

מאז 2009 יש יותר מחמישה סרטים מועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. השנה המנעד רחב במיוחד וכולל סרט מכסיקני בשחור-לבן שמתחרש בשנות ה-70, ביוגרפיה מוזיקלית, דרמה-קומית על המלכה אן, ביוגרפיה על פוליטיקאי, סרט על גיבור-על (שחור), גרסה נוספת לסיפור סינדרלה מוזיקלי, ושני סרטים נוספים על פי סיפורים אמיתיים שמערבים יחסים בין שחורים ללבנים. 6 מתוך ה-8 מבוססים על סיפורים אמיתיים.

טקס הענקת פרסי האוסקר 2019 יתקיים בלוס אנג'לס ב-24.2.19. לרשימת המועמדים המלאה לפרסי האוסקר 2019 לחצו כאן.

1. המועדפת
מועמד ל-10 פרסים ב-9 קטגוריות: סרט, בימוי, שחקנית ראשית, 2 שחקניות משנה, תסריט מקורי, עריכה, צילום, עיצוב אמנותי ותלבושות. אם היו יותר משלושה סרטים מועמדים בקטגוריית האיפור והשיער כנראה שהיה מועמד גם לזה. יחד עם "רומא" מוביל את מספר המועמדים השנה. הביקורת של גל.
הכנסות עד כה: 29 מיליון בארה"ב וסך הכול 63 מיליון בעולם, הסרט המצליח ביותר של הבמאי היווני יורגוס לנתימוס.

2. רומא
מועמד ל-10 פרסים: סרט, סרט זר, בימוי, שחקנית ראשית, שחקנית משנה, תסריט מקורי, צילום, עיצוב אמנותי, ערבול צליל ועריכת צליל. ב-5 מהקטגוריות האלה מועמד אלפונסו קוארון! הביקורת של יונתן.
הסרט של נטפליקס מוקרן גם בבתי קולנוע בארץ אך הם לא משחררים את המספרים של ההכנסות.

3. סגן הנשיא
מועמד ל-8 פרסים: סרט, בימוי, שחקן ראשי, שחקן משנה, שחקנית משנה, תסריט מקורי, עריכה ואיפור. הביקורת של יונתן.
הכנסות בארה"ב: 44 מיליון דולר, פחות מסרטו הקודם עתור הכוכבים של אדם מקיי, "מכונת הכסף" שהיה מועמד ל-5 אוסקרים, כולל לסרט הטוב ביותר, וזכה על תסריט מעובד.

4. שחור על לבן
סרטו של ספייק לי, הראשון שלו שמועמד לסרט הטוב ביותר, מועמד ל-6 פרסים: סרט, בימוי, שחקן משנה, תסריט מעובד, עריכה ופס-קול. זהו הסרט הכי מצליח שלו בארה"ב אחרי "האיש שבפנים", סרט שונה לגמרי מכל הסרטים האחרים שלו, עם 48 מיליון דולר. הביקורת של רותם.

5. הפנתר השחור
סרט על גיבור-על (שחור), הסרט השלישי הכי מצליח בארה"ב אי פעם (עם 700 מיליון דולר הכנסות!), מועמד ל-8 פרסים: סרט, עיצוב אמנותי, תלבושות, עריכת צליל, ערבול צליל, פס-קול ושיר מקורי. עם חמישה סרטים מועמדים הוא בחיים לא היה מועמד. הביקורות של רותםשל יונתן ושל גיא.

6. כוכב נולד
בראדלי קופר כתב, ביים ומככב בגרסה השלישית לסיפור הזה. הוא מועמד כתסריטאי וכשחקן אך לא על הבימוי ב-8 המועמדויות של הסרט: סרט, שחקן ראשי, שחקנית ראשית, שחקן משנה, תסריט מעובד, צילום, ערבול צליל ושיר מקורי. ליידי גאגא מועמדת כשחקנית ועל כתיבת השיר Shallow. הסרט הצליח מאוד עם מעל 200 מיליון בארה"ב ועוד מעל 200 מיליון בשאר העולם. הביקורות של גיא ושל יונתן.
זה השיר שמועמד לאוסקר.

7. רפסודיה בוהמית
הסרט, על חמש מועמדויותיו, מועמד כי -כמו "הפנתר השחור"- הוא הצליח באופן יוצא מן הכלל ולא צפוי במימדיו. ההצלחה של הסיפור של פרדי מרקורי וקווין זירזה את העבודה על הסרטים על אלטון ג'ון ועל דיויד בואי כי ככה זה בהוליווד: אם משהו מצליח עושים עוד דברים דומים. הרוויח כמו "כוכב נולד" בארה"ב (מעט מעל 200 מיליון דולר) ועוד 625 מיליון(!) בשאר העולם. הביקורות של יונתן ושל גיא.
זה הקטע ביוטיוב שמספר הצפיות בו קפץ במהלך השנה האחרונה בעקבות הסרט.

8. הספר הירוק
הסרט הזה, שמועמד ל-5 פרסים בלבד ולא מועמד על בימוי, צפוי לזכות בפרס הסרט הטוב ביותר. הוא הרוויח כמעט 60 מיליון דולר בארה"ב (בינתיים). הביקורת של יונתן.

[…] סרט– "הספר הירוק" בשנה רגילה הייתי מונה מבין הסרטים המועמדים את אלו שמועמדים גם לבימוי ומנפה את השאר, אך השנה מסתמן ש"הספר הירוק" יזכה למרות שאינו מועמד על בימוי כי הבמאי הוא פיטר פארלי, שהתפרסם עם אחיו בובי כבמאי של קומדיות כמו "משתגעים על מרי". זה קרה רק ארבע פעמים עם "כנפיים" (סרט אילם, הזוכה הראשון ב-1929), "גרנד הוטל" (1932; זו היתה המועמדות היחידה של הסרט! הבמאי היה אדמונד גולדינג), "הנהג של מיס דייזי" (1989; ברוס ברספורד) ו"ארגו" (2012; בן אפלק). "הספר הירוק", כמו שני האחרונים, מועמד לעריכה ("ארגו" גם זכה), קטגוריה שמלבד "בירדמן" (שערוך כטייק אחד ארוך) כל הזוכים מאז "אנשים פשוטים" (1980) היו מועמדים בה. ב"הספר הירוק" יש את כל מה שהאמריקאים אוהבים (יש ביטוי באנגלית checks all the boxes, כמו מסמן את כל האפשרויות בטופס): סיפור אמיתי שמתרחש באמצע המאה ה-20, יחסים בין שחורים ללבנים, מוזיקה, משפחה חמה, חג מולד, דרמה עם רגעים קומיים ונגיעה להט"בית קלה מספיק כדי לא לפגוע בשמרנים. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?