נקודת פריצה ביקורת סרט

Point Break Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "נקודת פריצה":
"רימייק מביש לסרט הפולחן משנות התשעים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Point Break
משחק טוביאס סנטלמן, פרנצ'סקו מרטינו, דלרוי לינדו, ריי ווינסטון, אדגר רמירז במאי/ת אריקסון קור  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנקודת פריצה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"התחתית שבתחתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אי שם בתחילת שנות התשעים, ביימה קתרין ביגלו ("מטען הכאב", "כוננות עם שחר") סרט על סוכן FBI המנסה ללכוד חבורת שודדי בנקים ונחשף לעולמם של גולשי הגלים וחובבי האקסטרים בקליפורניה. כהרגלה ביגלו ביימה באינטנסיביות. פטריק סוויזי היה נפלא ואניגמטי כמנהיג הפושעים וקיאנו ריבס היה חינני מספיק בתור הסוכן. הסרט הפך לאות ומופת לסרטים העוסקים באנשים הבודקים את קצה גבול היכולת האנושית ומאז המילה "קאלט" הולכת איתו יד ביד.והנה 24 שנים אחרי, מביים האלמוני אריקסון קור רימייק לסרט מפומפם האדרנלין ההוא והשאלה היחידה שנותר לשאול אחרי הצפייה היא למה? כלומר ברור שבמאה ה-21 ספורט האקסטרים הפך ללגיטימי והפופולריות שלו בעולם רק עלתה. איכות הציוד השתפרה וגם בקולנוע איכות הצילום המשופרת בשילוב אפקטים מאפשרת ליוצרים להמם את הצופה בצילומים עוצרי נשימה שבשנות התשעים יכלו היוצרים רק לחלום עליהם. ייתכן והיה גם מי שחשב שהסרט המקורי מספיק חשוב (והוא חשוב), כדי לנסות ולהעניק לו טוויסט אבל התוצאה ממש לא ראויה למאכל אדם.
ג'וני יוטה (לוק ברייסי הבולנדיני) הוא אשף רכיבה על אופנוע וחובב אקסטרים. כתוצאה מטרגדיה ברייסי מצטרף ל-FBI ומזהה חבורת שודדים שהם ככל הנראה אנשי אקסטרים כמוהו. יוטה נשלח כדי לאתר את השודדים ולהביא אותם לדין. הוא נתקל בקבוצה של טיפוסים מפוקפקים שבראשם בודי (אדגר רמירז הזכור לטוב מ"קרלוס"), אמן אקסטרים וחובב בודהיזם בזמנו הפנוי. האם יצליח ג'וני נער הזהב ללכוד את אנשי האקסטרים? האם יצליח הצופה להישאר במושבו עד לסוף הסרט? אכן שאלות קשות..בעוד הסרט הראשון (שגם הוא בחלקו מהווה מחווה לסרט הגלישה "יום רביעי הגדול"), התרחש בעיקר באזור לוס אנג'לס, מה שתרם לאווירה הדחוסה, הרימייק מתחפש לאחד מסרטי בונד או "משימה בלתי אפשרית" ושולח את הצופה במסע מגוחך סביב הגלובוס. הצידוק הוא איזה קשקוש ניו אייג'י, שאין לו זכר בסרט המקורי, על "השמונה של אוזאקי" - שמונה מטלות שבוחנות את יכולתו של אתלט המתמחה באקסטרים, שאם יצליח להגשימן יזכה להארה.
הבמאי אריקסון קור בעיקר צילם סרטי אקסטרים טרם סרט זה ולכן פעלולי האקסטרים טובים ואף מרשימים, אולם מעבר לכך מדובר בשיממון מוחלט. אין כמעט עלילה, סצנה רודפת סצנה בחוסר בהירות והטקסט בפי הגיבורים הוא מהצפויים והמגוחכים ששמעתי בקולנוע מזה הרבה זמן. דוגמא אחת מני רבות: ג'וני שומע תוך שינה כי חבורת הרעים מתכוננת להיפגש בתחנת רכבת בפריז. מכיוון שכידוע פריז היא עיר ספר שיש בה בערך תחנת רכבת אחת או שתיים, הגיבור יודע בדיוק להיכן להגיע.

מילא הטקסט והתסריט הלא קיים, גם הליהוק לא מצליח להמריא. איך אפשר להשוות בין רמירז האנמי לפטריק סוויזי הכריזמטי בסרט המקורי? בסרט גם כמעט אין זכר להתלבטויות של ג'וני יוטה לגבי לטובת מי הוא -ובמקום זאת יש בסרט רעים וטובים מוחלטים, שחור ולבן וכמעט אין זכר לאפור המתסכל שהיה מנת חלקו של יוטה בסרט המקורי."נקודת פריצה " הרימייק הוא סרט מיותר שמיועד אולי רק לחובבי אקסטרים, אבל גם זה בקושי, כי בינינו יש כמה וכמה תכניות בערוץ האקסטרים שעדיפות פי כמה על הסרט הנוכחי.לפני כמה שנים נעשה סרט על אחד מאבות ספורט האקסטרים בארה"ב מט הופמן. מי שרוצה להבין קצת יותר את האנשים שמאחורי הקפיצות והריחופים מוזמן לצפות ב"מט הופמן תופס אוויר". על הרימייק ל"נקודת פריצה" אפשר לוותר.
נקודת פריצה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: פיניגיל: 4221/08/2016 22:05:10
7/10אייקון ציון
הרעיון של הסרט בספין מהמקור הוא מבורך , הצילום הרבה יותר מושקע והפעלולים מהממים רק חבל שהסיפור לא היה מושקע מספיק ,פה המקור לוקח בגדול. בקיצור נחמד לבית .
שם: ערןגיל: 4719/03/2016 16:34:37
6/10אייקון ציון
סרט אקשן נחמד , מלא אפקטים ופעלולים שמכסים על עלילה שטחית ולא עקבית. משחק לא משהו....של כל השחקנים. אחרי הביקורות הקוטלות בעיתונים והביקורות הלא ממש עקביות באתר הגעתי עם ציפיות נמוכות , מה שכנראה תרם להנאה החלקית
שם: רחלגיל: 3207/02/2016 15:15:52
3/10אייקון ציון
לא מומלץ! נופים מגניבים וספורט אתגרי מטורף אבל עלילה חסרת עלילה, חסר פואנטה. נראה כאילו התסריטאי לא מבין בעצמו מה הסיום של הסרט ומה הוא רצה להעביר. אם אתם אוהבים לראות ספורט אתגרי תצפו בסרטונים ביוטיוב. חבל על הכסף
קישורים
חץ נקודת פריצה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט