קרול ביקורת סרט

Carol Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קרול":
"מדויק ומאופק, משחק מושלם, אינטימי אך מרוחק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Carol
משחק קייט בלאנשט, רוני מארה, שרה פולסון, קייל צ'נדלר במאי/ת טוד היינס  
דרמה
ביקורת סרט לקרול מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוגע בשלמות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טוד היינס עושה זאת שוב עם "קרול". הקולנוען חביב פסטיבלי ומבקרי הקולנוע עתיד לככב בשנית ברשימת המועמדים המובילים לפרס האוסקר. הוא כבר היה מועמד לפרס בשנת 2003 על סרטו "הרחק מגן עדן". בסרט ההוא עקרת בית בגילומה של ג'וליאן מור מגלה שבעלה הומו ומפתחת מערכת יחסים עם הגנן האפרו-אמריקאי, וכל זה בשנות ה-50 השמרניות. גם סרטו החדש "קרול" מתקיים בשנות ה-50 ובמרכזו נשים אמיצות שלא נכנעות לתכתיבים של החברה השמרנית. הפעם הכוכבת היא קייט בלאנשט המרהיבה ולצידה רוני מארה המרשימה שבעדינותה גונבת את ההצגה ואף זכתה בשל כך בפרס השחקנית בפסטיבל קאן האחרון."קרול" מבוסס על הרומן "מחיר המלח" מאת פטרישיה הייסמית', המוכרת בעיקר ככותבת מותחנים מוצלחים ומצליחים, כגון "זרים ברכבת", "הכישרון של מר ריפלי" ועוד רבים. על אף שהייתה ידועה בנטייתה המינית הביסקסואלית זהו הרומן הלסבי היחיד שהיא אי פעם כתבה. לא קראתי את הספר אבל התסריט של פיליס נאגי הוא בהחלט מאופק ומשמש בסיס ראוי ליצירה הקולנועית של היינס. העלילה עוקבת אחר עקרת בית אלגנטית ומשועממת, נשואה פלוס ילדה, בשם קרול. למרות היותה לסבית, היא התחתנה עם גבר בגלל שזה מה שהיה נהוג לעשות באותה תקופה.
קרול לא מסוגלת וגם לא רוצה לוותר על זהותה האמיתית והנישואים מתקרבים לסופם. המפגש עם תרז, זבנית צעירה בחנות כלבו בערב חג המולד, משנה את חייהן, וקרול שמנהלת קרב משפטי עלולה לשלם מחיר כבד בגלל שמיניותה באותה תקופה נחשבה לעבירה על החוק ואף להפרעה נפשית על ידי חלק מהמומחים. לעומת קרול, שאולי עומדת לאבד את כל עולמה, תרז עומדת לממש סוף כל סוף את זהותה ובעידודה של בת זוגה החדשה גם את תשוקתה לצילום, ולהפוך אותו למקצוע של ממש.עם כל הכבוד לתסריט והבימוי המאופק, או לשחקניות המרשימות שעושות עבודה מדהימה, הסרט הזה שייך לצלם אד לחמן שכבר עבד עם היינס בסרטיו "הרחק מגן עדן", "אני לא שם" ובמיני סדרה "מילדרד פירס". הוא ראוי כבר מזמן לפרס על עבודתו הקולנועית. הצילום משחזר בעדינות את הקולנוע המלודרמטי של שנות ה-50. הוא מחזיר למסך הגדול את סגנונו הקולנועי של דאגלס סירק ואת הדרך שבה הוא יצר מלודרמות הוליוודיות על נשים גדולות מהחיים.
אין ספק שקייט בלאנשט מספקת כאן הפגנת משחק אלגנטית נוספת, אך היא לא מפתיעה כי זאת עוד הופעה מרהיבה בשרשרת של הופעות קולנועיות מבריקות. לעומת זאת, רוני מארה, שנחשפה לעולם במותחן "הנערה עם קעקוע הדרקון" כפאנקיסטית האלימה ליסבת' סאנדר, יוצרת כאן דמות שברירית ומרגשת של תרז' הצעירה, שרק מתחילה לחיות ומעזה לראשונה בחייה לקלף מעצמה את המחסומים. הכימיה של שתיהן יחד פשוט עוצרת נשימה והן מצליחות להעביר לקהל את תחושת ההתרגשות של הימים הראשונים במערכת יחסים ואת החששות שמלוות את הגיבורות כאשר הן מתאהבות זאת בזאת.אין ספק שטוד היינס הוא מומחה לשחזור מדויק של שנות ה-50. הוא במאי מעולה שאהבתו והערכתו העצומה למין הנשי מורגשת בהופעתן של מארה ובלאנשט. הוא מגיש לקהל הצופים סרט מאופק, שמסרב לשחרר את הרסן למרות העלילה החזקה וההופעות המעולות. הוא כמעט ומצליח ליצור מלודרמה אמיתית כמו פעם, אבל העדינות והסמליות שלא היו בדיוק אופייניים לז'אנר תמיד מזכירים לנו שעשייתו היא מחווה קולנועית, ואני הייתי פשוט מעדיף לשקוע בתוך עולמן של הדמויות הנמצאות על גבי המסך ולא להיות ערני לעובדה שאני צופה בסרט.
קרול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4621/04/2018 09:37:45
7/10אייקון ציון
מתפתח לאט באווירה מלנכולית משהו אבל מעניין.במוקד העלילה רומן בין שתי נשים של ניו יורק בשנות ה-50. טרז היא בחורה צעירה שקטה ונוגה, חובבת צילום שרוצה לבנות קריירה בתחום. קרול היא בלונדינית נאה ומרשימה ,נשואה ואם לילדה קטנה שעומדת להתגרש. יחסים רומנטיים בין אישה לאישה בתקופה זו נחשבים סטייה מהנורמה המוסרית ובעלה של קרול משתמש בזה במשפט הגירושין ובמאבק המשמורת על ביתם המשותפת. רוח התקופה מועברת בצורה נהדרת ,בין היתר גם על ידי המוסיקה וזה דבר שאהבתי. משחק טוב זה גם עוד משהו שראוי להזכיר אותו. ציון הסרט הוא 7.5.
שם: .MOR Rגיל: 1422/12/2017 19:53:38
7/10אייקון ציון
סרט מינורי ומיוחד. המשחק נהדר, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף המון לאווירה המיושנת, העריכה טובה מאוד והדיאלוגים עשויים היטב אבל התסריט והעלילה נמרחים מידי, מעייפים, מתישים, לא מלהיבים במיוחד ודי משעממים. בקיצור, תראו רק אם יש לכם מלא סבלנות. השאר, לא חובה בכלל.
שם: עגיל: 3310/06/2016 22:17:18
6/10אייקון ציון
הצילום היה מעניין ויפה וגם המשחק היה לא רע אך הסרט עצמו ארוך ולעתים מעייף. לא סרט שנחרט בראש.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט