שתף קטע נבחר

"סבא בהפרעה": עדיין עומד, רוברט דה-נירו

המבקרים כבר הספיקו לכנות את הקומדיה "סבא בהפרעה" כסרט הגרוע ביותר בקריירה של רוברט דה-נירו, אבל האמת היא שהשחקן הוותיק הוא נקודת האור היחידה במפגן הוולגריות הסקסיסטי חסר התקנה הזה. בניגוד לשותפו הצעיר זאק אפרון, הוא ממש מצחיק בגסותו - לא שנעים להודות בכך

יש סרטים שקשה עד בלתי אפשרי לכתוב עליהם בלי לשים לב לבאזזז התקשורתי סביבם. במקרה של "סבא בהפרעה" ("Dirty Grandpa" במקור) שביים דן מייזר - מהמפיקים והכותבים של הסרטים והתוכנית של סשה ברון כהן, הציפיות היו לקטסטרופה קולנועית מהסוג הנמוך ביותר. עם סוף השבוע הראשון לצאתו לאקרנים הוא קיבל בהתחלה את הציון המרשים של אפס אחוז באתר הדירוגים rotten tomatoes, בהתבסס על חמש ביקורות. בהמשך הציון עלה, כי לרדת כבר לא היה לאן, ונכון לעכשיו הוא התייצב על 7 אחוזים.

 

מה יכול להיות כל כך נורא בקומדיה קלילה על בחור צעיר (זאק אפרון) שיוצא להרפתקה רגע לפני החתונה שלו? בעיקרון, הכל. ומה שאולי גורם לחשש במיוחד היא נוכחותו של רוברט דה-נירו, שעדיין, למרות משחק בסרטים בינוניים ומטה בשנים האחרונות, זכור לו חסד נעוריו.

 

העלילה בגדול, היא שילוב של סרטי ההנגאובר ("בדרך לחתונה עוצרים בכל מיני מקומות"), קומדיות ספרינג ברייקרס על צעירים בקולג' שמתפרעים בחופשה, ושבלונה של קומדיה רומנטית טיפוסית. המישמש הזה מפגיש אותנו עם ג'ייסון (אפרון), עורך דין צעיר, מבטיח ומשעמם, רגע לפני החתונה שלו עם בחורה שמוצגת כלחוצה, מציקה ושטחית (ג'וליאן היו). היא גם במקרה הבת של אחד השותפים בחברה שבה הוא עובד, שבה עובד גם אביו וגם היא. נוח? נוח. משמים? בהחלט.

 

כשסבתו מתה לאחר מאבק בסרטן, הוא מוצא את עצמו מלווה את סבו (דה-נירו) במה שאמור להיות טיול קצרצר ונעים, כזה שכולל משחק גולף, ארוחת בוקר סולידית וחזרה הביתה בזמן להמשך תכנון החתונה שלו. אלא שבקומדיה רומנטית ובוטה, כמו בקומדיה רומנטית ובוטה - לסבא יש תכניות אחרות עבור שניהם.

 

 

הסבא, שנקרא באופן מאוד הולם דיק, בסך הכול רוצה לעשות קצת סקס לפני שהוא ימות בעצמו. במניפולציות בולטות הוא גורם לנכד שלו להיגרר איתו למסע שכל מהותו להשתחרר, לעשות סקס, סמים ולשתות אלכוהול, ולדחוף את ג'ייסון לאינספור מצבים שנעים על הסקאלה ממביכים עד מביכים ברמה שאי אפשר להסתכל על המסך.

 

עוד ביקורות במדור הקולנוע של ynet:

האיש שנולד מחדש

לפני שניפרד

 

 

ההומור: נמוך. כמה נמוך? נמוך ברמה של ציור פינים בצורת צלב קרס על המצח שלו. הדיבורים והאזכורים לסקס: בוטים. כמה בוטים? תחשבו על דה-נירו מאונן לפורנו בשיא הנונשלנטיות, וזה עוד החלק המעודן יחסית. הקללות ומשחקי המילים עם קללות: בשפע. כמה בשפע? ברמה כזו שקשה שלא לתהות כמה מהן היו בתסריט, וכמה מהן הן אלתורים של דה נירו על הסט שהחליטו להשאיר.

 

כן, יש גם איזה עניין רומנטי שקורה, כשג'ייסון נתקל בשאדיה (זואי דויטש) שלמדה איתו צילום לפני שהוא החליט להיות ילד טוב ומשעמם. אבל הרבה יותר מצחיק (או אולי, מטריד?) לראות את הדינמיקה בין החברה שלה (אוברי פלאזה), שממש נמשכת לגברים מבוגרים, ובין דיק. הדיאלוגים ביניהם כוללים אינספור רפרנסים להשפרצות ופתיחות רגליים, מרומזים ולא מרומזים.

 

 

יש גם משהו שאמור להיות סיפור ההתפכחות של הגיבור. ג'ייסון אמור להתלבט בין החיים שמחכים לו כעורך דין שנשוי למישהי שמייחסת חשיבות עליונה להבדל בין עניבה בצבע קורל לעניבה בצבע סלמון, לעומת החיים שהיו יכולים להיות לו כצלם מוכשר וחופשי. חוץ מזה, יש רגעים קטנים בהם הדמות של דה-נירו מגלה לנו תובנות מרגשות על סופיותם של החיים.

 

אבל למי אכפת? תראו, הנה דה נירו מוריד שוטים ועושה שכיבות סמיכה. והיי! זאק אפרון שיכור והוא לובש רק בובת פרווה קטנה על אזור החלציים שלו! ו-וואו! עכשיו דה-נירו מרביץ עם יד אחת לכנופיה שהציקה לבחור אחד כי הוא גיי. אז זה בעצם בסדר שהדמות של דה-נירו די מספרת בדיחות על גייז בעצמה.

 

העלילה קלושה, והרגעים שבה שאמורים לעניין דומים לאינספור סרטים שראינו והספקנו לשכוח בכוונה. אפרון רוב הזמן לא משכנע ופשוט מחוויר, גם ברגעים הרציניים וגם ברגעים הקומיים לעומת דה-נירו. וזו הנקודה המפתיעה של "סבא בהפרעה": הוא סרט נוראי, אבל במקום שדה-נירו ישפיל את עצמו בעצם ההשתתפות בו, הוא בערך מציל את כל ההפקה.

 

מדובר בסרט שכולו תירוץ להראות הרבה שדיים וגם לא מעט עירום גברי (של אפרון, לחובבות וחובבי שרירי הבטן שלו), אבל זו אפילו לא גולת הכותרת שלו. מטרת העל כאן היא שדה-נירו יספר בדיחות סקסיסטיות, ידרדר את כולם לאלכוהול וסמים, יפליק לאפרון באיבריו הצנועים ברמה שגובלת בהטרדה מינית, ובאופן כללי יהיה הגבר הכי לוהט במסיבות הסטודנטים - אפילו שהוא בגיל של, נו, סבא שלהם.

 

  

יש בסרט רגעים שבהם קשה להחליט אם לצחוק כי הוא מצחיק, או מרוב מבוכה. בכל הפעמים שבהן דה-נירו תוקע אצבע בתחת של אפרון, נניח. אבל הבוטות, ההומור הנמוך והמיניות המתפרצת לא עושות שירות רע לשחקן הוותיק. איכשהו, כישורי המשחק שלו עובדים כאן, והוא מצליח להיות מצחיק. לגבי אפרון לעומת זאת, אי אפשר לומר את אותו הדבר. "סבא בהפרעה" הוא סרט איום ונורא, אבל רוב הסיכויים שמי שיצפה בו ייאלץ להודות שהוא נהנה, לפחות מהשחקן הוותיק שבחבורה.

 

"סבא בהפרעה" (ארצות הברית) - במאי: דן מייזר. שחקנים ראשיים: רוברט דה-נירו, זאק אפרון, ג'וליאן היו, זואי דויטש ואוברי פלאזה, וג'ייסון מנצוקאס. אורך הסרט: 102 דקות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוברט דה-נירו ב"סבא בהפרעה"
לאתר ההטבות
מומלצים