וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופצים למים הרדודים: "הגשר" עוטפת את הצופים בבועה אפלה

14.1.2016 / 0:00

העונה השלישית של "הגשר" עדיין מהפנטת ומרתקת לצפייה. אבל אי אפשר שלא לחשוב על סוגיית הפליטים האקטואלית שפוספסה לחלוטין

יח"צ - חד פעמי

כששיר הפתיחה המהפנט מסתיים, החיים עצמם הם לא דבר יפה. אולי אפילו מכוער וחשוך. התקווה נמוגה באפלה ושוקעת לתהומות נמוכים. זה המסר ש"הגשר" הסקנדינבית העבירה לצופיה בחמש השנים האחרונות. זה לא משתנה גם בפתח העונה השלישית שהגיעה לישראל מספר חודשים לאחר ששודרה בסקנדינביה. אפשר היה לחשוב אחרת, תושבי דנמרק ושבדיה לא מתעסקים באיומים קיומיים. ואולי בגלל זה יש להם יותר מדי זמן ואפשרויות לאיים אחד על השני ולבצע פשעים אכזריים ובלתי נתפסים.

עונתה השלישית של "הגשר" עומדת במבחן גדול: קים בודניה, שגילם את מרטין רוד והיווה משקל נגד לדמותה המופלאה של סאגה נורן, עזב את הסדרה והותיר את סופיה הלין לבד בחזית. בפתח העונה החדשה יוצאת נורן לחקור את רציחתה של אשת חינוך לסבית, תושבת דנמרק, שגופתה נמצאת באתר בנייה במאלמו. לנורן מוצמדת בלשית שלא מחבבת אותה, בלשון המעטה, אולם לאחר אירועים דרמטיים בפרק הראשון, נורן מקבלת שותף חדש עם מטען בעייתי אישי משלו. בהתחשב בזה שמערכת היחסים הסבוכה בין רוד ונורן היתה אחד ממוקדי המשיכה של שתי העונות הראשונות, מעניין לראות כיצד יוצרי הסדרה והלין מתמודדים עם תנאי השטח החדשים. אחת הדרכים בהן הם עושים זאת היא לעבות עוד יותר את דמותה של נורן, השוטרת בעלת הקשיים החברתיים. הדבר מספק להלין תחמושת נוספת לתצוגת המשחק המצוינת שלה ומעביר צמרמורות בלתי פוסקות בגב הצופים.

הגשר.
הגשר
קשה שלא להרגיש ש"הגשר", באופן אירוני, מפספסת בגדול סוגיה אקטואלית מרתקת: שאלת המהגרים והפליטים שחוצים את הגשרים שעומדים בדרכם ושוטפים את אירופה

עם זאת, קשה שלא להרגיש ש"הגשר", באופן אירוני, מפספסת בגדול סוגיה אקטואלית מרתקת שמטרידה את צופיה: שאלת המהגרים והפליטים שחוצים את הגשרים שעומדים בדרכם ושוטפים את אירופה. הפקת העונה השלישית יצאה לדרך בשלהי 2014, עוד לפני משבר הפליטים הגדול, אבל מסדרת מתח אפלה שמתיימרת להציב בקדמת הבמה סוגיות חברתיות שטורדות את האדם הפשוט, אפשר וצריך לצפות ליותר. שאלות המגדר והנטייה המינית שמתניעות את העונה החדשה עדיין לא זכו לתשובה אנושית הולמת אבל נדמה שבניגוד לעבר, עונתה השלישית של "הגשר" עטפה בבועה את צופיה ומנעה מהם להתמודד עם המציאות שמביטה מהם מעבר למסך.

כל זה לא אומר שפתיחת העונה החדשה של "הגשר" צריכה להרתיע את הצופים ולגרום להם לנטוש את הסדרה. "הגשר" היא עדיין טלוויזיה מעולה עם צילומים מהפנטים, תסריט שנון ותצוגת משחק מרשימה שסוחפת את הצופה למערבולת רגשית. סדרות טלוויזיה זכו לאהדת הצופים על פחות מכך. אין מנוס, צריך להסתפק בחיים עצמם. לא מושלמים ככל שיהיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
seperator

כל פרקי העונה השלישית של "הגשר" זמינים לצפייה חינם ב-Xtra VOD של HOT.

  • עוד באותו נושא:
  • הגשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully