שתף קטע נבחר

"הגשר": געגועים למרטין רואד

העונה השלישית של הסדרה הדנית-שבדית "הגשר" נפתחת עם עוד תעלומה שמגיעה לפתחה של השוטרת סאגה נורן, אבל הפעם השותף מרטין לא יסייע לה. למרות האובדן, עלילה מותחת במיוחד מבטיחה שגם הפעם לא נוכל לעזוב את המסך

הגשר אותו הגשר, המים האפלים גם הם שם, ואיתם שיר הפתיחה שמעביר את הצופה לאווירה אחרת, קרה ומרוחקת - אבל מרטין רואד כבר לא איתנו. "הגשר" שבה לעונה שלישית אחרי ציפייה ממושכת, ולמרבה האכזבה הצלע הגברית שלה הוחלפה.

 

זה לא כל כך מפתיע, בהתחשב בסיום של העונה השנייה. למי ששכח - היא נגמרה אחרי שסאגה (סופיה הלין) הבינה שהשותף והחבר מרטין רואד (קים בודניה) הרעיל את הרוצח של בנו, שישב בכלא, והסגירה אותו. לפי דיווחים באתרים בחו"ל, בודניה היה אמור להשתתף בעונה השלישית למרות ההתרחשות האומללה הזו, אבל הוא לא אהב את התסריט שלה והחליט לעזוב. העלילה שונתה בהתאם.

 

העונה השלישית של הסדרה השוודית-דנית, שעלתה אתמול (ד') בשלמותה ל-HOT VOD, נפתחת בתעלומת רצח חדשה שקושרת את שתי המדינות, ומאלצת את השוטרת סאגה לעבוד שוב עם הקולגות שמעבר לגשר. גופתה של אשת חינוך לסבית, תושבת דנמרק, נמצאת באתר בנייה במאלמו שבשבדיה. סאגה מתחילה לחקור את המקרה יחד עם האנה ממשטרת קופנהגן, שוטרת שלא מחבבת אותה במיוחד, אבל התרחשות לא צפויה בסיומו של הפרק הראשון תזמן לה במהרה שותף חדש  - הנריק. בדומה למרטין, גם לו יש בעיות משל עצמו. 

 

בפתח העונה נרקמת תעלומה שקושרת כמה דמויות שבתחילה לא ברור מהו תפקידן, ועם הזמן הכל יצטרף לפאזל אחד. העלילה סבוכה והאווירה קודרת בדיוק כפי שזכרנו, אבל היעדרו של מרטין נוכח שם. כוחה של הסדרה היה, כמו כל סדרה אחרת בסופו של דבר, כתיבה חכמה שיודעת ליצור סיפור טוב ודמויות מוצלחות. אבל במקרה של הגשר לדמויות יש תפקיד ענק - סדרות מתח מתרבות על המסך שלנו בקצב מסחרר, והייחוד שלה היה תמיד הדמות של סאגה נורן והקשר עם מרטין שהאיר צדדים נוספים שלה.

 

מסביב הגופות נערמו והמתח הצטבר, אבל הציר המרכזי היה כל הזמן השוני בין הגיבורים, ההתמודדות שלהם עם כל מה שקורה והידידות המיוחדת שנרקמה ביניהם. האינטראקציה בין השניים היא גם זו שסיפקה את הצד המשעשע יותר של הסדרה הסקנדינבית חמורת הסבר.

 

חמורת סבר. "הגשר" ()
חמורת סבר. "הגשר"
 

אז עכשיו מרטין אינו, וסאגה היא אותה סאגה נורן, משטרת מאלמו. בחורה שלא מבינה קודים התנהגותיים פשוטים, אבל יודעת לנתח בצורה קרה ויעילה פרשיות רצח. שוב עולים ההבדלים בינה לבין העולם, כשהיא מחליפה חולצה במשרד בלי להניד עפעף, או מנפנפת בתמונות מזוויעות בפניה של בת הזוג של הקורבן. לפעמים נדמה שההתנהגות הזו קצת הפכה לגימיק, אבל רוב הזמן היא פשוט משכנעת. 

 

החדשות הטובות הן שהמתח הקצבי עדיין שם, והוא מגיע לשיאים כבר בפרק השני. גם אם הנריק לא יצליח לתפוס את מקומו של מרטין בחייה של סאגה ובלב הצופים, העלילה מבטיחה טוויסטים, עניין ודאגה אמיתית לגורל הדמויות. אם היא תמשיך כך, גם העונה השלישית של "הגשר" תיתן לנו טלוויזיה טובה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"הגשר". עלילה סבוכה, אווירה קודרת
לאתר ההטבות
מומלצים