$
פנאי

היסטריה כללית

"הבת" הוא סרט מלא ביופי גדול ומטריד. אבל העלילה מלאה ברגשנות מוגזמת ובקלישאות

אור סיגולי 08:5005.05.16

לאחרונה נדמה שכל סיפור אוסטרלי חייב להתחיל בדמות שחוזרת לעיירתה לאחר שעזבה אותה בנסיבות מסתוריות, והופעתה המחודשת מעוררת שדים מן העבר. כך היה בדרמות "המלבישה" עם קייט ווינסלט, "במורד הנהר" שיוקרן הקיץ ב־TLVFest, המיני־סדרה "קצה האגם" והסרט החדש "הבת", שמבוסס באופן חופשי על "אווז הבר" של המחזאי הנורבגי הנודע הנריק איבסן.

 

"הבת" מספר על כריסטיאן, גבר צעיר בהליך גירושים, שמגיע לעיירת ילדותו לחתונת אביו האלמן ובחירת לבו הצעירה. שם הוא מחליט לחשוף סוד אפל מהעבר שעלול להמיט חורבן על הסובבים - סיפור קלאסי על הבן האובד, שלדים בארון, פשעי העבר והשלכותיהם על העתיד.

 

בחלקו הראשון ישנה אווירה נכלולית שמייצרת עניין, בעיקר בזכות צילום רב־הבעה וטכניקת עריכה מפורקת, אשר משווים תחושה של יופי גדול שבתוך תוכו גדלים כאב וחוסר נוחות. זה מצליח לאזן במקצת את רצף הדימויים הוויזואליים הלא מעודנים שהצופה נאלץ לחזות בהם - ציפור פצועת כנף בכלוב, נערה מתבגרת שמלמדת את בחיר לבה לירות ברובה גדול לאחר סצנת מין שהשתבשה וערפילים המכסים את השמש.

 

ככל שהסרט מתקדם, הדימויים חוזרים על עצמם, והמבע הקולנועי מתחלף בהיסטריה כללית. זה לא רק מנוגד לחלקו הראשון, אלא גם הופך אותו לאופרת סבון (משודרגת אמנם), הכוללת את כל הקלישאות - בגידות, הריונות מפתיעים, אלכוהוליזם - במינון גבוה במיוחד של צעקות ובכי ללא מעצורים. כל זה מצטבר עד לסיקוונס סיום שלא די שהוא חסר היגיון, הוא גם לא מספק מבחינה רגשית ומבהיר כמה לא מגובש התסריט.

"הבת" - סיפור קלאסי על הבן האובד, שלדים בארון, פשעי העבר והשלכותיהם על העתיד "הבת" - סיפור קלאסי על הבן האובד, שלדים בארון, פשעי העבר והשלכותיהם על העתיד צילום: Mark Rogers

 

כמה מטובי השחקנים של אוסטרליה נקראו לסט "הבת", והם מרככים ומשפרים את החוויה, אף שאינם מצליחים להציל את הסוף, שבו נדרשת תגובה לא רציונלית של הדמויות ללא תהליך מניח את הדעת. בראשם שניים מהוותיקים והאהובים, ג'פרי ראש (זוכה האוסקר על "ניצוצות") וסאם ניל ("פארק היורה"), ולצדם מירנדה אוטו ("שר הטבעות"), אנה טרוב (הסדרה "פרינג'") והשחקנית הצעירה אודסה יאנג.

 

זה סרטו הראשון של הבמאי הצעיר סימון סטון, שעברו כשחקן עזר לו להפיק את המיטב מהקאסט, אבל נדמה שלא הצליח לשלוט בכל האלמנטים. כך הייחודיות של סגנונו נחשפת כמנייריסטית, וניכר בלבול בין דרמה להגזמה. כוונות טובות לרוב היו ל"הבת", אך הן נשארו בדקותיו הראשונות.

 

החמישייה של כלכליסט: הסרטים שכדאי לראות השבוע

 

1. "ספר הג'ונגל" - "דרך קלוברפילד 10" עוזב את האולמות ומפנה את ראש החמישייה לאחד מלהיטי הקיץ.

2. "זוטרופוליס" - האם הוא יהיה סרט האנימציה הטוב ביותר של 2016?

3. "נעורים" - הזדמנות אחרונה לראות אותו על המסך הגדול.

4. "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" - האקשן הכי טוב בבתי הקולנוע כרגע.

5. "מסייה שוקולד" -  דרמה צרפתית נעימה

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x