45 שנים ביקורת סרט

45 Years Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "45 שנים":
"שרלוט רמפלינג כובשת בסרט מופתי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 45 Years
משחק שרלוט רמפלינג, טום קורטני במאי/ת אנדרו האיי  
דרמה
ביקורת סרט ל45 שנים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נוקב ואנושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שעון הזמן מתקתק לאיטו בביתם הכפרי של קייט וג'ף. על פניו מדובר בזוג אוהב שמבלה את ימי הפנסיה שלו בטיולים כפריים נינוחים. הזוג מתכונן למסיבת 45 שנות הנישואים שלהם, (אחרי שאת מסיבת 40 שנות הנישואין נאלצו לבטל בגלל ניתוח מעקפים שעבר ג'ף), והפסטורליה חוגגת. ואז מקבל ג'ף מכתב המציין כי מצאו את גופתה של אהובתו משכבר הימים וחייהם של הזוג החביב לא יחזרו יותר למה שהיו.ממש כמו שהוליווד "גילתה" לפתע בשנות ה-50 של המאה הקודמת את בני הנעורים והחלה לעשות עליהם סרטים – בעיקר מהסיבה שסוף סוף לבני הנעורים היה כסף לבזבז כצרכנים – כך בשנים האחרונות אנו עדים לעוד ועוד סרטים הנעשים על בני גיל הזהב. בימינו בשל התארכות תוחלת החיים הפכו בני הגיל השלישי לקהל פוטנציאלי, וקהל שגם שומר אמונים לקולנוע "של פעם" – לא מוריד סרטים מהאינטרנט ונהנה ללכת לבילוי בבית הקולנוע.
וכך שוטפים את המסכים נחשולי סרטים כגון: "רד", "מלון מריגולד האקזוטי", "סוף סוף וגאס", אהבה" וגם אצלנו "מיתה טובה " ו"חיותה וברל" כולם סרטים העוסקים בדרך זו או אחרת במבוגרים וחלקם אף מנהלים דיון רציני בשאלות כגון המוות המתקרב, קיום מערכות יחסים בגיל מתקדם ואף דנים (שומו שמיים) ביחסי מין בין אנשי הגיל השלישי.ממרום גילם (מעל ל-70) מתמודדים בני הזוג עם הידיעה שהתדפקה בדלתם. ג'ף נזכר באהובתו, מתחיל לעשן, נעדר לשעות ארוכות מהבית, וקייט חרדה כי היא עלולה לאבד את בעלה מתחילה לעשות חושבים לגבי שנות הנישואים הארוכות שלה עם ג'ף ועל הפשרות שליוו את חייה. שרלוט רמפלינג וטום קורטני אדירים בתפקיד בני הזוג שכל ניואנס שלהם הוא תאווה לעיניים. לא פלא שזכו בפסטיבל ברלין האחרון בפרס השחקן והשחקנית הראשיים.
אנדרו האיי עסק גם בסרטו הקודם והמצוין "וויקנד" ביחסים בין שני נאהבים ובדברים שאנשים מספרים ובמיוחד לא מספרים לזה שיקר להם מכל. ביד בטוחה מנווט האיי את העלילה ואת שני בני הזוג הנראים כאילו כל רגע יטבעו ביגון שלאט לאט זוחל ועוטף אותם. האיי משתמש באופן מבריק בשעונים כמדמים את החיים שאי אפשר לעוצרם ולעומתם שקופיות וצילומים המקפיאים זמן ומספקים אשליה של קיבעון ושל מציאות שלא משתנה.רמפלינג בת ה-70 ,שגזרתה נדמית כדוגמנית צעירה, משחקת בפגיעות משולבת בעוצמה ומהפנטת את הצופה במבטה המצועף. סצנת הסיום של הסרט המתמקדת בעיקר בה היא מרגשת עד דמעות ורמפלינג ללא מילה מעבירה את סערת רגשותיה ואת הרגשתה שהקרקע נשמטת מתחת לרגליה."45 שנה" הוא סרט שצריך להיכבש בקסמו לאט. סרט שמוכיח שיש מקום גם בעידן הבלוקבאסטרים לקולנוע מתבונן, מדוד ושקול שזועק את זעקתו בחרש.
45 שנים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4730/08/2019 09:36:20
8/10אייקון ציון
מאופק ומרשים. הסרט איטי ומתפתח יפה. קייט וג''ף הם זוג פנסיונרים, נשוי ואוהב, ללא ילדים. שניהם עומדים לחגוג בסוף השבוע את יום נישואיהם ה-45.העלילה מתחילה בשבוע שלפני המסיבה.ג''ף מקבל מכתב,בו הוא מתבשר שמצאו את גופת בת זוגו ,שנהרגה לפני שהכיר את קייט בעת טיפוס על הר בשוויץ.מאותה נקודה,כל מערכת היחסים בין קייט וג''ף מתנהלת סביב הסיפור האמיתי שקשור לאהבתם הלא ממומשת של ג''ף עם בת זוגו לשעבר.העיסוק בנושא מצד שניהם, נותן פרספקטיבה למערכת היחסים שקייט וג''ף בנו במשך השנים. זה פיל גדול שנמצא בחדר ומעמיד במבחן את הזוגיות שלהם. מדובר על סרט קטן במובן החיובי של המילה, שמעלה מחשבות על זוגיות, גורל וזיקנה. הנופים הכפריים והשמיים הקודרים,יחד עם המוסיקה היפה תורמים רבות לאווירה.
שם: דברתגיל: 4525/02/2016 18:36:27
9/10אייקון ציון
לרגעים הצילום הוא ממש עילוי (הסצנה של ההקרנה בעליית הגג), הסרט מותיר הרבה מקום לדמיון (אינו מספק צפייה בגופת האישה ההריונית המכוסה קרח), כמו גם כמה תובנות על חיי זוגיות. סרט קטן ונפלא.
שם: מירי בלוםגיל: 6415/02/2016 22:03:00
5/10אייקון ציון
45 שנים הוא סרט מאכזב. אני אוהבת סרטים אנגליים איטיים אבל בסרט הזה הסיפור כה קלוש שאפילו 2 שחקנים מדהימים כמו שרלוט רמפלינג וטום קורטני לא מצליחים להחזיק אותנו לכל אורכו, והוא ארוך ומשמים ...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט