ביקורת: מפלצות נגד חייזרים

אנחנו צבעוניים. מתוך מפלצות נגד חייזרים.

אנחנו צבעוניים. מתוך מפלצות נגד חייזרים.

"מפלצות נגד חייזרים" הוא עוד סרט אנימציה מושקע מבית דרימוורקס, אשר מיועד לילדים, אך ממש לא רק. אין בו חידוש משמעותי, או הומור מיוחד במינו, אך מה שכן יש הוא "Real 3D" (תלת-מימד אמיתי), וזה רבותי – פשוט משנה את ה-כ-ל.

כגילוי נאות, אודה כי מעולם לא הייתי חסיד גדול של אמנות התלת-מימד, ובזה אני כולל את חוברות הקומיקס שאמורים לקרוא עם "משקפי תלת-מימד" (חתיכת קרטון עם נייר צלופן בכחול ואדום), או התמונות שאמורים להביט עליהן מבלי להביט עליהן באמת (תוך עשיית פרצוף פוזל ומגוחך) וכמובן גם סרטים שיוצריהם טוענים שהם תלת-מימדיים. כל אלה תמיד נראו בעיני עלובים וממש לא בשלושה מימדים. ובכן, לאחר צפיה במפלצות נגד חייזרים, פתאום הבנתי! – ומאותו היום ארצה לראות את כל הסרטים רק בתלת מימד – אמיתי!

את הסרט ביימו (יצרו?) רוב לטרמן וקונרד ורנון, שלהם רזומה מרשים ביותר בעולם האנימציה החל בכתיבת תסריטים, דיבוב דמויות ואף בימוי במשותף של "שרק" ו"שרק 2". עובדה אשר אינה מפתיעה כלל וכלל לאור ההומור המטורלל שמאפין כל כך הן את סדרת סרטי שרק והן את "מפלצות נגד חייזרים".

עלילת הסרט מספרת את סיפורן של ארבע מפלצות טובות-לב מכדור הארץ, אשר נכלאו עוד בשנות החמישים על ידי הממשלה (The Man). אל ארבע מפלצות אלו מצורפת סוזן, אשה נורמטיבית, ערב נישואיה לחזאי (מעין דני רופ מלוקק), אשר אזל מזלה והיא נפגעת ממטאור מיוחד במינו אשר מקנה לה כוחות-על מיוחדים. וכמובן – איך לא – גורם לה לגדול למימדי גודזילה. הכל משתנה כאשר חמש המפלצות (נו, עם סוזן יש כבר חמש) מגויסות בידי הממשלה לשם המאבק בפולש מהחלל החיצון אשר מחריב את כדור הארץ בניסיונו לאתר ולנצל את הכוח המיוחד שהיה באותו מטאור יחודי לצרכיו הזדוניים.

אני יותר גדול. מתוך מפלצות נגד חייזרים

אני יותר גדול. מתוך מפלצות נגד חייזרים

כאמור, אין מקוריות יתרה או חידוש בעלילת הסרט, ויותר מלעיתים נדמה כאילו מדובר בגרסת הילדים של היום השלישי (האם העובדה ששפילברג הוא מבעלי-מנהלי דרימוורקס הינה מקרית בהחלט?). כך או כך, מדובר בעלילה חביבה וזורמת שאינה מותירה רגע אחד משעמם.

למרות שבאופן עקרוני אני מתנגד בחריפות לדיבוב סרטים לעברית (ראה ביקורת קופים בחלל), צפיה בגרסה המדובבת של "מפלצות נגד חייזרים" מעט מיתנה את דעתי, שכן התוצאה הייתה ממש מוצלחת ומצחיקה. זאת אגב למרות שבדיחות רבות לבטח אבדו בתרגום ולמרות שאת הגרסה האנגלית מדבבים כוכבים הוליוודים מוכרים ביותר, כגון ג'ק באואר (אה סליחה, קיפר סאת'רלנד), ריס ווית'רספון וסת' רוגן, בדיבוב הגירסה העברית לא תזהו קולות מוכרים (אלא אם כן עשיתם לעצמכם מנהג לצפות בערוץ לולי) למעט קולו של בוב, אותו תרם יובל סמו ובהצלחה יתרה.

לסיכום, "מפלצות נגד חייזרים" הוא סרט מהנה ביותר, מצחיק מאוד, ומתאים לילדים כמו גם למבוגרים, אך בעיקר מהמם מבחינה ויזואלית, וכוונתי בכך לטכנולוגית התלת-מימד בה הסרט מוקרן. מדובר במחזה מדהים ומיוחד במינו, כמוהו לא נראה בארץ מעולם – נא לא לזלזל!

דירוג: ★★★★☆

מפלצות נגד חייזרים
ארה"ב, 2009
94 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-26.03.2009 בקולנוע.
בימוי:
רוב לטרמן
קונרד ורנון
תסריט:
מאיה פורבס
וואלאס וולורדסקי
רוב לטרמן
ג'ונתן אייבל
גלן ברגר
מדבבים:
סת' רוגן / יובל סמו
ריס ווית'רספון / דקלה הדר
פול ראד / עמוס שוב
יו לאורי / אוהד שחר
וויל ארנט / אמנון וולף
קיפר סאת'רלנד / צביקה שוורצברג

everybody lies

זה לורי, לא לאורי.

מפלצות נגד חייזרים סרט יפה ומצחיק הלכתי לשם ביום שלישי אחלה סרט

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?