ברוקלין ביקורת סרט

Brooklyn Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ברוקלין":
"מרגש וכובש לב בעזרת הומור ומשחק מופלא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Brooklyn
משחק סירשה רונאן, דומנל גליסון, אמורי כהן, ג'ים ברודבנט, ג'ולי ווטרס במאי/ת ג'ון קראולי  
דרמה
ביקורת סרט לברוקלין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רומנטיקה אמיתית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחת המשימות הקשות ביותר שעומדת כיום מול אנשי הקולנוע היא לספק לצופים דרמה רומנטית שיש בה הרבה יותר מקיטש דביק מסורתי. העיבוד הקולנועי לרב המכר "ברוקלין" מאת קולם טובין מצליח במשימה והתוצאה היא דרמה צנועה ומרגשת שמובלת על ידי דמות נשית כובשת לב. יתרון נוסף הוא שלמרות שהסרט מתרחש בשנות ה-50 יש בו מטען חברתי שקשור באחד הנושאים האקטואליים ביותר: הגירה."ברוקלין" מביא למסך הקולנוע את סיפורה המרגש של אליס לייסי, בגילומה העדין והנפלא של סירשה רונאן. מהגרת אירית בת 19 שנוטשת את הכפר האפרורי, את חיי העוני, העבודה בחנות עם בוסית מרירה, ומנווטת את צעדיה הראשונים בברוקלין, ניו יורק של שנות ה-50. היא משאירה מאחוריה את אמה החולנית ואת אחותה הבכורה שיזמה את המסע אל התפוח הגדול וכתבה מכתב לכומר חביב החי בברוקלין. הוא זה שעזר בהבאתה של אליס לארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות.
אליס מתגוררת בבניין שמנוהל שמנוהל ביד רמה ובהומור בלתי נדלה על ידי גברת אירית בגילומה של ג'ולי וולטרס האגדית. היא עובדת בחנות כלבו המנוהלת על ידי ג'סיקה פרה היפיפייה מהסדרה "מד מן" וכנגד המוסכמות החברתיות של אותה תקופה פוגשת צעיר איטלקי (אמורי כהן) שיכבוש את ליבה ואת לב הצופים. הכימיה של שני השחקנים מופלאה. סיפור האהבה בין הצעירה המשכילה שלומדת הנהלת חשבונות בערבים והשרברב הצעיר שמתקשה בכתיבה ובקריאה מצליח להקהות זמנית את כאב הגעגועים למשפחתה ולארץ מולדתה. אירוע טראגי מאלץ אותה לחזור לאירלנד ולבחון שוב האם בחירותיה היו נכונות.התסריט שופע ההומור מצליח לעסוק בצורה חכמה ועדינה בנושא שכל פוליטיקאי ישראלי בצד הימני של המפה הפוליטית ישמח לאמץ לחיקו כדי למשוך עוד כמה קולות לכיוון מפלגתו - הגירה. בישראל של שנת 2016 היו קוראים לאליס "בוגדת" וגם בכפר באירלנד כאשר היא חוזרת לביקור בארץ מולדתה, אליס מבחינה בזלזול של תושבי הכפר כאשר היא צועדת ברחוב ושתי נשים מרכלות עליה בקולי קולות כדי שהיא תשמע בדיוק מה הן חושבות עליה. "ברוקלין" מצליח להימנע מדידקטיות כדי לספר את סיפורה של צעירה אינדיבידואלית שהחליטה שנמאס לה מהחיים בכפר הציורי אבל השמרני, שהיא רוצה להתקדם בחיים, שהיא רוצה אהבה אמיתית בלי קשר למוצא ממנו היא מגיעה, שהיא רוצה שיהיה לה טוב ואם המקומיים חושבים שהיא "בוגדת", שימשיכו לחשוב ככה.
גם אם ההתחלה לא מסעירה, ברגע שאליס עולה על הספינה שתוביל אותה לצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, הסרט מתעורר לחיים והמסע שאליס עוברת מצעירה תמימה לבחורה שעומדת על דעתה רווי סיטואציות מרגשות ומשעשעות. יש להודות שהבימוי של ג'ון קראולי מקצועי, מדויק והתחושה המרכזית היא שהוא נועד אך ורק לשרת את התסריט הנפלא של ניק הורנבי ("רווק פלוס ילד", "נאמנות גבוהה", "הולכת רחוק"), תסריט שנון שהופך את חוויית הצפייה בסרט לתענוג אמיתי. סירשה רונאן זוכה בשפע מועמדויות (גלובוס הזהב, אוסקר) על תפקידה, ונראה שהילדה החצופה מהסרט "כפרה" הופכת לשחקנית בוגרת ומשובחת."ברוקלין" הוא אולי לא סרט בועט שמתאר את החיים הקשים והאכזריים שהמהגרים היו צריכים להתמודד איתם, אבל הוא כן מעלה בדרכו האנושית את הדילמות השונות שגם היום מהגרים צריכים להתמודד איתם כאשר הם בוחרים לעזוב את ארץ מולדתם. ברוקלין ידועה כמקום שמאחד בין אנשים ממוצא אתני שונה, מקום שבו אפשר לצמוח ולגדול או להפוך להומלס ברחובות העיר המושלגים כפי שניתן לראות בסרט. במציאות של חיינו יש מקום לא רק ליצירות אלימות ומדכאות על הגירה כמו "דיפאן" אלא גם לסיפורים אופטימיים, ואם מדובר בגיבורה נשית אמיצה ומעוררת השראה שלוקחת את גורלה בידיה - אז זה אפילו עדיף ומבורך.
ברוקלין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מאירהגיל: 2503/07/2017 12:17:39
7/10אייקון ציון
רגיש
שם: anipoגיל: 4518/02/2017 10:46:36
8/10אייקון ציון
לעיתים החיים מזמנים לנו התמודדות עם דילמות קשות, אבל בסופו של דבר צריך לקבל החלטה. בתחילת שנות ה-50,בחורה צעירה ושקטה, עוזבת את אירלנד ומהגרת לניו יורק כדי למצוא חיים טובים יותר. היא משאירה מאחור אמא מבוגרת ואת אחותה. כשהיא מגיעה לברוקלין היא מתגוררת באכסניה של נשים איריות, מוצאת עבודה ולומדת הנהלת חשבונות. השינוי הגדול והמשמעותי מגיע היא פוגשת בחור ממוצא איטלקי ומתאהבת בו. בעקבות טרגדיה שמתרחשת במשפחתה ,היא נאלצת לחזור לאירלנד. שם היא מוצאת עבודה ומכירה בחור מקומי נחמד. למרות שהכל טוב, היא תצטרך לבחור אם לחזור לברוקלין לחיק האהוב הממתין לה שם, או להישאר באירלנד. דילמה לא פשוטה וקורעת לב. סרט מקסים, יפה ומרגש. משחק מעולה של השחקנית הראשית.
שם: ערןגיל: 4718/05/2016 09:58:25
8/10אייקון ציון
דרמה מרגשת , נוגעת ללב ומשוחקת הייטיב על צעירה אירית המהגרת לארצות הברית ומוצאת בברוקלין עבודה , אהבה ועתיד. חזרה לא צפויה לאירלנד עקב טרגדיה אישית מציבה בפניה דילמה קשה באשר לעתידה. מהנה ומרגש מאוד !
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט