עמק ביקורת סרט

Emek Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "עמק":
"מרד הנעורים פוגש את kids במגדל העמק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Emek
משחק נווה צור, רועי ניק, ג'וי ריגר במאי/ת סופי ארטוס  
ישראלי
ביקורת סרט לעמק מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרגש ובועט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די64.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עדות לרב גוניותו של הקולנוע הישראלית נמצאת בלוקיישנים שבהם בוחרים היוצרים למקם את סרטיהם. דני רייספלד צילם את "פנתר לבן" בטבריה, אפרת כורם מיקמה את גיבוריה באשקלון וסופי ארטוס מצלמת את סרטה "עמק" במגדל העמק. ביציאתם מתל אביב וירושלים מציג הקולנוע הישראלי פנים שונות ונרטיבים אחרים של ישראל, פנים שעל פי רוב אינן נעימות למראה ונרטיבים שזועקים זעקה מטרידה ומחרישת אוזניים.דוד (רועי ניק) הוא הילד החדש בשכונה שמתוודע בבית הספר לג'וש (נווה צור) שמאוהב בלינוי (ג'וי ריגר). כל אחד מהם סוחב מטענים רגשיים משלו. אימו של דוד התאבדה, אחיו המבוגר של ג'וש – אבי (מאור שוויצר) מתעלל בו ומשפיל אותו וג'וי מרגישה חנוקה בקצה העולם ורק חולמת על הרגע שתוכל לעזוב את מגדל העמק.
מגדל העמק של ארטוס היא ישראל האחרת או אולי זו ישראל האמיתית? עיר מתפוררת שבה המרכז המסחרי ריק והעליבות שורה בכל פינה. הטבע הפראי מקיף את הגיבורים ונדמה שגם החורשות והיערות סביב העיר חורשי רעה (גיורא ביח המוכשר מצלם את העיר בהיפר ריאליזם מכאיב שהופך באחת למופע סוריאליסטי כשנכנסים לעובי היער). ארטוס משכילה לייצר תחושת מחנק של אלו שנמצאים במקום שאין בו שום נחמה ולו הקטנה ביותר.האלימות היא המוטיב המרכזי בסרטה של ארטוס. אלימות שטבועה ב DNA של תושבי המקום - קטנים כגדולים (ואקדח שירה במערכה הראשונה יופיע גם יופיע בשלישית). אלימות שרק הולכת ומסלימה והצופה מדמיין את הגרוע ביותר.
מאז "שש פעמים" איני זוכר משחק כה מרשים של אנסמבל המורכב רובו ככולו משחקנים צעירים. נווה צור הוא גיבור הסרט ומציג דמות מורכבת של מתבגר מתייסר, תוקף ומלטף, מרביץ ובוכה. לצידו רועי ניר בתפקיד פחות מורכב של הבחור "הטוב". מענייו לציין ששניהם הופיעו בסרט "שש פעמים". ארטוס מצליחה להוציא משניהם הופעה אפילו טובה יותר, דבר שעליו מגיעות לה מחמאות רבות. ג'וי ריגר היא לינוי היפה והמתוסכלת והיא מבצעת את תפקידה בחינניות בוסרית. מאור שוויצר הוא ה"רע" ודמותו היא החד ממדית ביותר אולם הוא יוצק אליה עוצמות אדירות וקטעי העימות בינו לבין צור הם משיאי הסרט. כמו בסרטי אימה, הורי הגיבורים הם על תקן נוכחים-נפקדים. אביו של דוד מופיע לזמן מועט ואימם של ג'וש ואבי מופיעה גם היא לזמן קצר. בעולמם הסבוך של המתבגרים גם למחנכת בבית הספר אין מקום והמתבגרים שטים להם בעולם ללא תמיכה וללא יד מכוונת ומנסים לקבוע את גורלם במו ידם.סרטי "מתבגרים מתייסרים" מלווים את הקולנוע מאז שג'יימס דין זעק לעבר הוריו ב"מרד הנעורים" "אתם אינכם מבינים אותי"...לטעמי "מחוץ למים" ו"Adulthood" הבריטיים הם המתוחכמים שבסוגה זו בשל אי התפשרותם והבוטות שלהם. סרטה של ארטוס מצליח למרות תחושת הבוסר האופפת אותו (וסצנה אחת מיותרת שמצולמת בסינמה סיטי) לרגש ולבעוט בבטנו של הצופה.
עמק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1501/10/2018 02:14:54
6/10אייקון ציון
סרט מפוספס ואפוי-חלקית. המשחק מעולה, הצילום מצויין, הפס-קול די מוסיף לאווירה, העריכה לא רעה בכלל ורוב הדיאלוגים עשויים היטב אך התסריט והעלילה זניחים, רדומים, לא מעניינים וסוחפים במיוחד, דלים, די זניחים, לא ממומשים ופשוט לא יותר מסבירים מינוס. בקיצור, אפשרי לצפייה בכל זאת.
שם: anipoגיל: 4613/07/2018 18:56:22
8/10אייקון ציון
מתחיל כעוד סרט על נערים מתבגרים ומתפתח לכוונים לא צפויים. הסבלנות משתלמת בסוף. העלילה היא סביב שלושה תיכוניסטים שלומדים באותה כיתה בבית ספר במגדל העמק. ג''וש הוא הדמות המרכזית, נער אלים שגדל במשפחה קשת יום. הבעיה איתה הוא צריך להתמודד זו האלימות כלפיו מצד אחיו הגדול והעבריין. הדמות השניה היא דוד, נער עדין ושקט חובב ספרות, שאחרי שג''וש מתנכל לו הם נהיים חברים. השלישית היא לינוי,בת זוגו של ג''וש שחולמת להיות שחקנית. האסקלציה לקראת הסוף מעמידה במבחן את חברותם של כל השלושה.רעיון מעניין לסרט וגם הביצוע טוב.
שם: אמנון אלביגיל: 9927/03/2016 00:18:31
9/10אייקון ציון
עמק............................................................................................... סרט חשוב וטוב. משחק מעולה של צעירים מבטיחים, צילום מצוין תסריט צפוי בעיקר לבעלי "ותק" בסרטי ז''אנר זה אשר זוכרים את צ''כוב.
קישורים
חץ עמק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט