זוטרופוליס ביקורת סרט

Zootopia Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "זוטרופוליס":
"קומדיית פילם נואר בלשית חכמה ומצחיקה לקהל בוגר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Zootopia
דיבוב ג'יניפר גודווין, ג'ייסון בייטמן, אידריס אלבה במאי/ת ביירון הווארד, ריץ' מור  
אנימציה
ביקורת סרט לזוטרופוליס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קומדיה מבריקה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אולפני דיסני לוקחים את אולפן האנימציה שלהם צעד אחד קדימה, וחושפים לעולם את סרטם החדש "זוטרופוליס". מדובר ביצירה קולנועית מודעת לעצמה עם הומור מבריק ושפע בדיחות שפונות לקהל בוגר. מי היה מאמין שסרט על ידידות שנרקמת בין ארנבת שוטרת ושועל עבריין תוצרת דיסני יכול להזכיר סרטי פילם נואר קלאסיים? עוד יותר מפתיע שהסרט הזה באמת מכיל רגעים מטרידים ואף קצת מפחידים, בסרט שהוא בבסיסו סיפור על חברות בין שני הפכים שלא בדיוק מסתדרים בהתחלה ועם הזמן הופכים לחברים טובים.כמו "דדפול", סרט הקומיקס המצליח מהחודשים האחרונים שלקח את עולם סרטי הקומיקס צעד אחד קדימה ופנה לקהל בוגר ומתוחכם יותר, גם "זוטרופוליס" הוא יצירה קולנועית שמצליחה להפתיע ולא מתעצלת אפילו לשנייה אחת. כאשר בודקים מי היוצרים שעומדים מאחורי "זוטרופוליס" ניתן להבין מהיכן מגיע מקור ההשראה העיקרי של הסרט. ריץ' מור הוא אחד משלושת הבמאים והוותיק מביניהם אשר היה מועמד לאוסקר על "ראלף ההורס". הוא גם ביים פרקים בסדרות הטלוויזיה "משפחת סימפסון" ו"פיוצ'רמה". שתי סדרות טלוויזיה שהצליחו לברוא עולם חדש לחלוטין עם כללים משלהן.
אולפני דיסני צירפו למור את ביירון הווארד שהיה מועמד לפרס האוסקר על בימוי הסרט "בולט" וזכה בגלובוס הזהב על "פלונטר", שמספק את המראה הקלאסי שדיסני כל כך אוהבים. התחושה היא שישנה התנגשות מבריקה בין הצורה החיצונית התמימה והנקייה לעומת התוכן הבוגר שמסופק על ידי תסריטאים כגון פיל ג'ונסטון ("גרימסבי"), דן פוגלמן ("דני קולינס") וג'ארד בוש, שמגיע מעולם הטלוויזיה והקרדיט המרכזי שלו הוא סדרת האנימציה הפרועה "Penn Zero: Part-Time Hero". בוש גם זכה לקרדיט כשותף בבימוי. בדיסני מקווים שהוא יהיה אחד היוצרים המרכזיים שלהם בעתיד הקרוב.העלילה מתרחשת בעולם שבו חיות מתנהגות כאילו היו בני אדם לכל דבר. הם הצליחו להדחיק את היצר הטבעי שלהם לטרוף אחת את השנייה ולבנות עולם אוטופי שמרכזו הוא עיר החיות "זוטרופוליס". עיר בה כל החיות מכל הזנים והסוגים חיות יחדיו. כולם לכאורה שווים אחד לשנייה. אבל כמובן מדובר רק במראית עין. את השיעור ב"שוויון" לומדת על בשרה ג'ודי הופס, השוטרת הראשונה שהיא גם ארנבת במשטרה העירונית. החלום שלה לפצח תעלומות מתנגש עם המציאות כאשר מפקד התחנה נותן לה לחלק דוחות חניה. מפגש עם ניק ויילד, עבריין קטן שהוא גם שועל עם חוכמת רחוב עתיד לשנות את עולמה.
ניק סובל מיחס גזעני וסטריאוטיפי של החברה אל בני גזע השועלים. הדבר לא מאפשר לו להתפתח מעבר לעולם הפשעים הקטנים. גם העולם האוטופי בו שועל וכבש יכולים לחיות בשלום מסתבר ככזב גדול. בארה"ב השם המקורי של הסרט הוא "זוטופיה" והוא מתייחס לעולם האוטופי שהחיות יצרו לעצמם וגם את השקר שבו הן חיות. הבסיס של "זוטרופוליס" מוכר לקהל הרחב דווקא מז'אנר סרטי הפעולה המשטרתיים: שני שוטרים מאוד שונים אחד מהשני נאלצים לעבוד יחד. בהתחלה הם לא ממש מסתדרים ואז נבנה אמון והסרט הראשון הופך לסדרה של סרטים: "נשק קטלני", "השוטר מבברלי הילס", "בחורים רעים" ולאחרונה "שחק אותה שוטר" או "גרימסבי".העלילה המפתיעה שמכילה ביקורת חברתית נוקבת מתאימה אפילו לישראל הגזענית של שנת 2016 ואם זה לא היה סרט אמריקאי הייתי יכול לחשוב שהוא נוצר במיוחד כדי לבקר את שלטון ההפחדה של נתניהו וממשלת ישראל. הסרט גם מכיל הומור שנון שמתייחס לעולם הקולנוע, הטלוויזיה והמוסיקה העכשווי והקלאסי, שמייצר עבור הקהל הבוגר שפע של בדיחות וסיטואציות מבריקות מ"שובר שורות" עד "הסנדק".

מלבד התסריט השנון, ישנו גם הצד הוויזואלי, ואכן צוות האנימטורים המבריק של דיסני הצליח ליצור עולם מרהיב, המורכב מעשרות דמויות (64 מינים שונים של בעלי חיים), בשלל גדלים וצורות. הצוות גם יצר שכונות מיוחדות ומקוריות עבור אותן חיות מעכברושים המתגוררים במיני ניו יורק, יערות גשם וגם מוסד סגור - כולם נוצרו עבור החיות המתגוררות בתוך העיר הגדולה ורחבת הידיים בה מתרחש הסרט.לסיום אפשר לשבח את הבחירות המושלמות של השחקנים לדיבוב של הסרט: ג'ניפר גודווין ("עד עצם היום הזה") מדבבת את ג'ודי הופס ואילו ג'ייסון בייטמן ("משפחה בהפרעה") מדבב את ניק ויילד. שניהם עושים כאן את תפקידיהם הטובים ביותר. אידריס אלבה מדבב את מפקד המשטרה הקשוח. גם זוכי האוסקר גיי.קי סימונס ("וויפלאש") כראש העיר ואוקטביה ספנסר ("העזרה") כדמות של סמור שבעלה נעלם (ובעצם היא זאת שמחוללת את השינוי שעובר על הסרט והופכת אותו למותחן פילם נואר) מפתיעים לטובה. "זוטרופוליס" הוא סרט מושלם לימי החופשה המתקרבים אבל יותר מכל הוא סרט מושלם לשעות הערב לקהל שצמא לקומדיות טובות ובוגרות שיש בהן גם משהו קצת אחר.
זוטרופוליס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Eyal Peryגיל: 2803/05/2017 00:15:54
6/10אייקון ציון
הרגיש לי קצת ילדותי
שם: שמסגיל: 1528/08/2016 03:31:44
10/10אייקון ציון
עוד סרט מוצלח של דיסני. יש לדיסני משהו מיוחד: רק הם יכולים ליצור סרטי אנימציה בכמויות לא רגילות ושכל סרט יהיה מושלם למבוגרים וילדים כאחד. מי שלא יודע מתי ה''''איזכורים'''' לסרטי מבוגרים החלו בסרטי ילדים צריך לצפות בסרט מי הפליל את רוג''ר ראביט משנת 1988 שהיה סרט ילדים ומבוגרים מהנה במיוחד(אגב גם היום הוא סרט שמומלץ לצפייה). הסרט של שמגיסטר הכליל הרבה בדיחות סקס ברורות לחלוטין כולל שיחה אחת שבה נאמרה המילה האסורה וסתמה מינית בין הבלש אדי לדמות המצוירת ג''סיקה. אומנם זה כנראה היה ויהיה הרגע המיני ביותר אי פעם בסרט דיסני. זוטרופוליס לא יכול להציג בדיחות כאלה אך הוא כן מציג בדיחות פנימיות עמוקות שמבוגרים יבינו. כמו על הסנדק או הסצנה שהועתקה משובר שורות. הסרט גם מדבר על גזענות,סקסיסטיות והרבה פמיניזם דבר שלא רגיל בסרטי דיסני ואנימציה באופן כללי. אין ספק שהסרט רווי ההומור של דיסני מספק אותנו שוב ואני כבר לא יכול לחכות לסרט הבא של דיסני.
שם: אלוןגיל: 3109/08/2016 11:59:02
6/10אייקון ציון
בגדול, סרט שמעביר את הזמן בכייף יש לסרט כמה בעיות שהפריעו לי מאוד, מנקודת מבט של אדם בוגר 1. זה סרט אלים. יש שם כמה קטעים שאפילו הבהילו אותי, ולא הייתי רוצה שהילדים שלי יראו אותו בגלל זה 2. הומור לא מצחיק. בעיקרון מדובר בקומדיה, אבל מאחר והבדיחות הן מאוד אמריקאיות, משהו בהן מרגיש לא אותנטי וטבעי. זה קצת מביך כשסרט מנסה להצחיק אבל לא מצליח. ראיתי את הסרט פעם שנייה עם חבר וגם הוא לא צחק מההומור, חוץ מקטע אחד בלבד. 3. עלילת הסרט זורמת מהר מדי. הסרטים המצוירים של פעם היו הרבה יותר איטיים מה שאפשר יותר הנאה והבנה של התוכן. אני פשוט מרגיש באיזשהו שלב שאני מאבד את עלילת הסרט. מוח של ילד עדיין מתפתח בגיל צעיר, ולהפציץ אותו בכל כך הרבה תכנים בזמן יחסית קצר זה פשוט טעות. זה כאילו הסרט על ספידים. מה שמחפר על כל זה הוא האווירה הנעימה, הצבעוניות והאנימציה המקסימה, וזה הקלף של הסרט. בגדול, אל תתנו לילדים לראות את הסרט הזה ללא השגחה של הורה. אני מאמין שהילדים יהנו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט