דרך קלוברפילד 10 ביקורת סרט

10 Cloverfield Lane Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דרך קלוברפילד 10":
"מוכיח שהפעלול הכי טוב הוא תסריט כתוב היטב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 10 Cloverfield Lane
משחק מרי אליזבת' ווינסטד, ג'ון גודמן, ג'ון גלגר ג'וניור במאי/ת דן טרכטנברג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לדרך קלוברפילד 10 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן מפתיע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זוכרים את סרט האימה "קלוברפילד" משנת 2008? קבוצה של בליינים המבלים במסיבה בלב מנהטן מוצאים את עצמם באמצע פלישה של חייזרים ואת הכל הם מתעדים במצלמות הטלפון והוידאו הביתיות. הסרט היה להצלחה קופתית גדולה יחסית לתקציב הצנוע שבו הוא נעשה ועל אף העובדה שלא השתתפו בו שחקנים מוכרים. ליזי צ'פלן המקסימה מהסדרה "Masters of Sex" התגלתה בסרט הזה. זה היה סרט הפריצה של הבמאי מאט ריבס שאחר כך ביים את "כוכב הקופים: השחר" ושל המפיק ג'יי.ג'יי אברהמס, שבעיקר עשה חיל בטלוויזיה כמפיק של "פליסיטי", "אליאס" ו"אבודים" ולאחר מכן כבמאי של "מסע בין כוכבים" ו"מלחמת הכוכבים". "קלוברפילד" היה בידור הוליוודי מושלם לחובבי הז'אנר שזכה להצלחה כלכלית ולכן מפתיע שלקח לאברהמס שמונה שנים כדי לספק לצופים סרט המשך. עכשיו זה קורה עם תסריט של דן טרכטנברג שגם ביים את הסרט. המפתיע הוא שהתסריט נכתב במקור על ידי טרכטנברג ובכלל לא היה מיועד להיות סרט המשך, אלא יצירה שעומדת בפני עצמה. הסרט הזה בהחלט עומד בפני עצמו בלי שום קשר לסרט ההוא. העלילה היא לא אותה עלילה, השחקנים אינם אותם שחקנים ולא מדובר בז'אנר "פאונד פוטג'" אלא בסרט מתח/אימה קלאוסטרופובי כתוב היטב, מבוים במיומנות ועם שחקן אחד מדהים בשם ג'ון גודמן שמספק לקהל הצופים הופעה מעולה שראויה לשבחים. גם שני השחקנים הצעירים והמוכשרים, מארי אליזבת' ווינסטד וג'ון גלגהר ג'וניור, עושים כאן תפקידים נפלאים.
ווינסטד מגלמת בחורה צעירה, שנקלעת למשבר במערכת היחסים עם בן זוגה ומחליטה לנטוש הכל ולברוח מהבית. בדרך הרכב שלה מתהפך בלב אזור כפרי, והיא מתעוררת בתוך מקלט אטומי כאשר במקום ישנם שני גברים שאותם היא אינה מכירה. הם מספרים לה שכדור הארץ נמצא תחת מתקפה של חייזרים וכנראה היה פיצוץ כימי או גרעיני. הם מזהירים אותה שאם היא תצא החוצה חייה יהיו בסכנה. כלומר, בחוץ מסוכן ובפנים מטריד ומוזר. בסרט הראשון בסדרה הגיבורים נמלטו על חייהם ברחבי מנהטן כאשר חייזרים ענקיים וקטנים דולקים אחריהם, בניינים מתרסקים סביבם ויש גם חלליות ופיצוץ גרעיני אחד. סרט ההמשך הוא בעצם יצירה צנועה שמצליחה להפתיע בעוצמתה ולהשאיר את הקהל מתוח על קצה הכסא ולהקפיץ אותו לא פעם ולא פעמיים.השאלה שכמובן נשאלת היא איפה יותר מסוכן? בפנים, כאשר מערכת היחסים בין השלושה הופכת למתוחה או בחוץ כאשר יש סיכוי (או אולי לא) שהייתה מתקפה של חייזרים ובכלל המגע עם האוויר עתיד לחסל אותך. זאת נשאיר לכם לגלות. רק נציין שמצפות לכם 103 דקות מותחות במיוחד שיזכירו לכם שלפעמים שחקנים נפלאים בלוקיישן אחד עם תסריט כתוב היטב שיש בו דמויות אמינות, יכולים להפוך סרט להרבה יותר מהנה ואפקטיבי מכל סרט שנוצר במאות מיליוני דולרים. "דרך קלוברפילד 10" מוכיח שלפעמים קצת זה הרבה, והוא בהחלט אחד המותחנים הטובים ביותר שתראו בשנת 2016.
דרך קלוברפילד 10 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4501/07/2017 10:01:00
8/10אייקון ציון
מתוחכם, מעניין ומותח לכל האורך ומשאיר ספקות בלב הצופה כל הזמן. מישל היא בחורה צעירה שעוזבת את בן זוגה ודירתם המשותפת. תוך כדי זה שהיא עושה דרכה עם מכוניתה ,היא עוברת תאונה.כשהיא מתעוררת, היא מוצאת עצמה באיזשהו מקום כאשר היא כבולה ומחוברת לאינפוזיה. באותו בית היא פוגשת גבר שמספר לה שהאנושות בעולם הוכחדה בגין התקפה כימית וכי הבית הוא המקום הבטוח היחיד שנשאר. באותו מקום ,היא פוגשת בנוסף בחור צעיר שגם הוא נמצא באותו סיטואציה כמו שלה. האם הגבר הוא פסיכופט שחטף את שניהם, האם מספר את האמת, או ששני הדברים נכונים? התשובות לשאלות הללו משתנות מספר פעמים בזמן הדינמיקה בין השלושה בבית.מעניין היה לצפות בג''ון גודמן שבדר"כ משתתף בסרטים קומיים בתפקיד שונה.
שם: yanon100גיל: 3123/10/2016 00:58:48
8/10אייקון ציון
סרט טוב! מותח לכל אורכו סוף קצת ביזארי...
שם: patrickגיל: 4122/10/2016 18:38:51
10/10אייקון ציון
סרט משובח ולו רק בגלל העובדה שהוא גורם לך כצופה לשאול המון שאלות לאורך כל הסרט. הסוף אמנם מוזר אבל הוא מתחבר לאופי המרתק והמסקרן של הסרט. משחק מצוין של ג''ון גודמן הענק.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט