פרינסס שואו ביקורת סרט

Presenting Princess Shaw Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "פרינסס שואו":
"דוקו מוזיקלי שחודר עמוק לתוך הלב ולא יוצא מהראש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Presenting Princess Shaw
משחק אופיר קותיאל, סמנתה מונטגומרי במאי/ת עידו הר  
תיעודי
ביקורת סרט לפרינסס שואו מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מרגש וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"פרינסס שואו" הפתיע אותי. פשוט תפס אותי לגמרי לא מוכן. בפעם הראשונה בחיי הצטמררתי מסצנה מסוימת בסרט תיעודי בפרט ובסרט קולנוע בכלל. עד היום הייתי רגיל להצטמרר ממוזיקה, אבל לא מסרט קולנוע. אני לא מתכוון לצמרמורת של פחד, אלא מקטע כל כך מרגש עד שהוא מצמרר. מה שאין ספור פרקי סדרות ריאליטי על טבחים חובבים או זמרים מתחילים לא הצליחו לעשות לי עם הפורנוגרפיה הרגשית שלהם, הצליח לחולל עידו הר, במאי סרט הדוקו "פרינסס שואו"."פרינסס שואו" עוקב אחר סמנתה מונטגומרי המכנה את עצמה פרינסס שואו, תושבת שכונת עוני בניו-אורלינס שמנסה לעשות את צעדיה הראשונים בעולם המוזיקה. בכל פעם שהיא מנסה להתקדם - היא נכשלת. אף על פי שהיא תמצית החומר ממנו עשוי המשתתף הממוצע בתכניות כמו "אמריקן איידול" או "The Voice", כלומר, אישה בעלת קול יפה, שבאה ממצוקה כלכלית וטראומה בעברה, היא לא מצליחה לפרוץ. גם העובדה שהיא כותבת ומלחינה את שיריה - לא עוזרת לה.
אבל, בצד השני של העולם, קורה משהו שעתיד לשנות את חייה: מבלי שהיא יודעת, קותימאן (אופיר קותיאל) משתמש בשירים שהיא העלתה ליוטיוב, מחבר להם קטעים אינסטרומנטליים שהעלו לרשת נגנים מכל רחבי העולם ובאמצעותם מרכיב קולאז' שהופך ליצירה ויראלית. עידו הר החליט לצלם את הסרט התיעודי על חייה מבלי לספר לה מה קותימאן עושה עם השירים שלה. רוב הזמן הוא מתעד את סמנתה בניסיונותיה לפרוץ לתודעה וכך הוא בונה מתח לקראת הרגע בו היא תגלה מה קותימאן עושה.

סמנתה מתגלה כאישיות מאוד חמה ואופטימית. המצלמה מלווה אותה במפגשה עם בת הזוג שלה, בהתארחות אצל קרובי משפחה ובמפגשים עם עוברי אורח ונגני רחוב להם היא משמיעה את קולה וזוכה לתגובות חמות. בסרט ישנו גם רגע שצובט את הלב וזה הרגע בו היא מגיעה להופיע בערב במה פתוחה, ובסופו של דבר נאלצת לשיר לקירות כי עד שהגיע תורה המועדון כבר התרוקן. הרגע המרגש ביותר בסרט קורה כאשר סמנתה מגלה שקותימאן הפיק ועיבד את השיר שלה בצד השני של העולם והוא הפך לווראלי. זוהי הנקודה בה משתנים חייה.

מלבד הצילומים של עידו הר, לסרט יש יתרון מאוד משמעותי: הקטעים מהוידאו-בלוג של סמנתה. אלה הקטעים בהם היא חושפת את עצמה, את מה שעבר עליה ומה שהם מרגישה. קטעים אלו תורמים לאותנטיות של הסרט.
במקביל לניסיונות הפריצה של סמנתה, נחשפת גם עבודתו של קותימאן בקיבוץ צאלים. הקטעים בהם קותימאן מופיע הם קצרים מאוד. למעשה רוב הזמן קותימאן לא אומר דבר. הוא אוכל בחדר האוכל של הקיבוץ, צופה בוידאו בלוג של סמנתה ועובד על הקולאז' המוזיקלי. נוצרת תחושה של פספוס בעקבות כך שקותימאן מופיע בסרט באופן מינורי וכמעט מבלי להוציא מילה מפיו רוב הזמן. נכון, הוא לא מרכז הסרט, אלא סמנתה, אבל אין ספק שכל מי שיראה את הסרט, יבין עד כמה העבודה שלו מדהימה וירצה לראות עוד ממנו.אני מוכרח להודות שקשה לי לשרוד סרטי דוקו מוזיקליים, לרוב אני פורש באמצע, אבל "פרינסס שואו" רחוק מלהיות סרט הדוקו המוזיקלי הממוצע. הוא עוסק בתופעה ייחודית ונדירה ולא עוקב אחר עוד מוזיקאית שכולם מכירים. היתרון שלו נמצא גם בחשיפת זמרת שרחוקה מעולם הזוהר.

"פרינסס שואו" הוא סרט תיעודי מעניין ומרתק מתחילתו ועד סופו. סמנתה כובשת את הצופה בקלות כבר מהרגע הראשון. הסרט מעורר מחשבות על תעשיית המוזיקה ותכניות הריאליטי. לדעתי הוא מסמל שבקרוב יבוא היום בו יפוג זמנם של תכניות הראילטי, ובסופו של דבר, מי שיכתיר את הכישרונות הבאים יהיה דווקא הקהל עצמו דרך היוטיוב והפייסבוק. ואני מקווה שאלה יהיו הסינגר-סונגרייטרס ולא בעלי הקול הגנרי שכבר לא ניתן להבדיל ביניהם.
פרינסס שואו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שולץגיל: 4704/11/2016 12:41:16
10/10אייקון ציון
גאונות צרופה מרגש מקסים עם מסר שיש טוב גם בעולם ושדברים טובים קורים גם עכשיו וצריך לקחת את הטוב. היה נהדר והתלבטתי בין 9 ל 10 ואני נותן עשר !!!
שם: סיגליתגיל: 6517/09/2016 18:55:44
9/10אייקון ציון
טעינו בן זוגי ואני בסרט וחשבנו שהולכים לאיזו קומדיה. הופתענו לטובה. הסרט ריתק אותי וכל הזמן קיויתי שלא יסתיים . גם בגלל שאני חולה על דוקומנטרי וגם בגלל שהוא עשוי כל כך טוב. מומלץ בחום.
שם: nurגיל: 7511/07/2016 23:28:16
10/10אייקון ציון
חזרתי מהסרט נרגשת, נינוחה ועוד. כול הכבוד ל yes דוקו המאפשר הפקת סרטים כאלה, לקותימן על המוסיקה הנפלאה ותרומתו לפרסומה של זמרת נהדרת זו. פרינסס זואו היא לא רק בעלת קול נפלא, אלא גם אישיות המושכת את הלב ומחממת אותו. מתוך האשפתות והכאבים צמחה זמרת נפלאה, אוהבת אדם שלא הפכה את מכאוביה למרירות אלא הם זיככו את נשמתה. הסרט עולה עשרת מונים על הסרט פלורנס פוסטר ג''נקיס. ממליצה מכול הלב
קישורים
חץ פרינסס שואו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט