$
פנאי

הצילו מגיבורי־העל

"אקס־מן: אפוקליפסה" פועל על אוטומט וממחזר סצנות מסרטים קודמים. גם טיפת ההומור לא עוזרת

אור סיגולי 08:2719.05.16

באחת הסצנות בסרט החדש "אקס־מן: אפוקליפסה" נראים כמה מגיבוריו יוצאים מהקרנה של "שובו של הג'דיי", החלק החותם את טרילוגיית "מלחמת הכוכבים". הם מנהלים דיון קצר על הסרט, ומסכימים שבקולנוע החלק השלישי תמיד פחות טוב מהראשון.

 

הסצנה הקצרה הזו אינה קשורה לא בתוכנה ולא בסגנונה לשום דבר אחר בסרט גיבורי־העל החדש, וברור שהיא שם אך ורק כדי לקרוץ לקהל, שגם הוא צופה בזו העת בסרט שלישי בטרילוגיה (אחרי "אקס־מן: ההתחלה" ו"אקס־מן: העתיד שהיה"). מובן שאין כל רע בבדיחת מודעות עצמית כל עוד זה במינון הנכון, אבל מאוד קשה להימנע מהמחשבה שהפעם הסצנה המודבקת הזו משמשת כהתנצלות.

 

המוטאנטים של אקס־מן הגיעו למסכי הקולנוע עוד בשנת 2000 ומאז הפכו ללהיט. "אקס־מן: אפוקליפסה" הוא הסרט התשיעי במותג הפופולרי. הפעם עומדת החבורה בעלת הכוחות המיוחדים מול אויב אכזר ורב־כוח מאין כמוהו, אפוקליפסה שמו, אשר חושב את עצמו כאלוהים על פני האדמה, ומבקש לתפוס שוב את מקומו כשליט העולם. הסרט החדש נהנה מהפקה רבת־תקציב וצוות שחקנים חלומי, אבל כבר אין דרך להימנע מהמחשבה שעייפות וחוסר השראה השתלטו על כל העניין. הסרט מציג לנו מחדש דמויות שאנחנו כבר מכירים, משחזר סצנות רבות מסרטים קודמים, ואפילו סיפור המסגרת שלו - על ישות עליונה המנסה למחוק את העולם כדי לברואו מחדש - נכתשה עד דק בעשרות סרטי פנטזיה אחרים, האחרון שבהם "הנוקמים: עידן אולטרון".

 

ג'ניפר לורנס (משמאל) ואוון פיטרס ב"אקס־מן: אפוקליפסה". זקוקים לרענון ג'ניפר לורנס (משמאל) ואוון פיטרס ב"אקס־מן: אפוקליפסה". זקוקים לרענון צילום: איי פי

 

נוסף על כך, האפקטים ממוחשבים מדי ולעתים מרגישים כמו סרט אנימציה במקרה הטוב, או וידיאו קליפים של תחילת האלף במקרה הרע. השחקנים הידועים, בהם ג'ניפר לורנס, מייקל פאסבנדר וג'יימס מקאבוי, מחוללים חיבה מעצם היותם על המסך, אבל אף אחד מהם לא מצליח - או מנסה - ליצוק משהו מעניין להופעתו, ונראה כי הם פועלים על אוטומט. אוסקר אייזק הוא המאכזב מכולם כאפוקליפסה, כולו קורס תחת איפור כבד ולא אמין.

 

נחמה קלה אפשר למצוא בהומור המשובץ בסרט ביד רחבה, וכמה חילופי דברים משעשעים בין הדמויות, אבל אלו רק ניצוצות בסרט מנופח שאורכו כשעתיים וחצי ללא כל הצדקה. לצד "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ו"באטמן נגד סופרמן", "אקס־מן: אפוקליפסה" הוא סרט גיבורי־העל השלישי המוקרן על המסכים ברגע זה, וכפי הנראה החלש ביותר מתוכם. ייתכן כי הוא החלש ביותר בכל 16 שנות המותג שלו. נראה שחבורת המוטאנטים צריכה לקחת הפסקה של כמה שנים ולהתרענן. 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x