yed300250
הכי מטוקבקות
    בלשים בע"מ
    7 לילות • 24.05.2016
    באנג באנג
    'בלשים בע"מ' עם גוסלינג וקרואו, יעביר לכם שעתיים בכיף
    בנימין טוביאס

    שיין בלאק הוא כנראה האיש הכי מגניב בהוליווד שאתם לא מכירים. עם רזומה שכולל בין היתר את התסריטים החלקלקים והכיפיים של סדרת 'נשק קטלני' הזכורה לטוב, האיש הקים לפני עשור סביבו עדת מעריצים קטנה וקולנית בזכות סרט הפשע המעולה 'קיס קיס בנג בנג'.

     

     

    עכשיו בלאק חוזר עם סרטו השלישי בסך הכל כבמאי - 'בלשים בע"מ' - ומגיש לנו עוד מאותו דבר, רק בסבנטיז: עלילה בלשית מפותלת להפליא שכוללת הרבה קצוות ועלילות משנה שאיכשהו נקשרים בסוף, לוס־אנג'לס מחוספסת ומושחתת עם הרבה סקס וסליז, וכמובן טונות של דיאלוגים שנונים.

     

    מי שנהנה על המסך הפעם הם ראסל קרואו וריאן גוסלינג, שניהם קוליים מתמיד, בתור בלשים שמתחילים כאויבים והופכים כמובן לשותפים בפתרון תעלומה שכוללת שחיתות תעשייתית, סרטי פורנו ומחסלים שצצים מכל כיוון. קרואו הוא הבריון הקשוח, גוסלינג הוא הבלש השלומפר והקצת אהבל, והצלע השלישית היא הילדה של גוסלינג שמתגלה כמובן כחכמה יותר משניהם ופותרת את רוב התעלומות.

     

    כל זה באמת נורא כיף, ובשורה התחתונה 'בלשים בע"מ' הוא אחלה סרט להעביר איתו שעתיים, קצת כמו ספרי טיסה זולים עם עטיפה מתקלפת שמהם הוא שואב השראה. התלונה המעט מפונקת שאפשר להפנות כלפיו היא שמעבר לפאן הבסיסי והתחושה שכולם נהנו על הסט, אין פה הרבה.

     

    בלאק לא מגיע כאן לדרגות החדות והאבסורד שהיה ניתן למצוא ב'קיס קיס באנג באנג' או בסרטים דומים כמו 'ביג ליבובסקי' ו'מידות רעות', שהצליחו להוסיף לדמויות הבלשים המרושלים שלהם גם עומק וקצת מלנכוליה בריאה. בניגוד לסרטים האלה, משהו כאן לא מתחבר עד הסוף. אולי אלו הדמויות השטוחות והעלילה שקצת צפויה מדי הפעם, ואולי זה סתם עומס הציפיות מבלאק למוצר מושלם, ולא כזה שפוגע רק ב־80 אחוז. לא נורא, גם ספר טיסה מותח צריך לדעת איך לכתוב.

     


    פרסום ראשון: 24.05.16 , 11:52
    yed660100