yed300250
הכי מטוקבקות
    Van Redin
    24 שעות • 28.05.2016
    כולם רוצים לראות את זה
    ב"כולם רוצים את זה!!" ריצ'רד לינקלייטר חוזר לנתח ברגישות את ההוויה האנושית
    בנימין טוביאס

    "זה היום הכי טוב בחיים שלי, ומחר יהיה אפילו יותר טוב", אומרת אחת הדמויות ב'כולם רוצים את זה!!' באופטימיות המידבקת שמאפיינת את הסרט המואר הזה. ואכן, במהלך שלושת הימים השמשיים בהם סרט הקולג' הזה מתרחש, בין סוף חופשת הקיץ לתחילת הלימודים, אנו נוחתים במציאות שבה הכל דבש: מסיבות, סקס, סמים, מוזיקה ובעיקר הרבה דיבורים חולמניים של סטודנטים מלאי סקרנות וחרמנות.

     

     

    צפו בטריילר

     

    זהו סרטו החדש של ריצ'רד לינקלייטר, מבמאי האינדי האהובים בארה"ב, שהפך לשם מוכר גם עבור קהלים מיינסטרימיים בזכות "התבגרות". באופן אישי אני מעדיף בהרבה את סרטו החדש והצנוע יותר, שבו לינקלייטר חוזר לעשות את הדבר שהוא הכי טוב בו: קולנוע עצמאי, נטול שחקנים מוכרים, שממוקם בטקסס מולדתו ומציג צעירים מהורהרים שמתבגרים בתקופת זמן נקודתית.

     

    הרגע ההיסטורי שנבחר ב'כולם עושים את זה!!' הוא טריוויאלי ומשמעותי במקביל: במרכזו קבוצת שחקני בייסבול חסרי דאגות בקולג' ב־1980, רגע אחרי תום החלומות המתוקים של הסבנטיז ורגע לפני שהקפיטליזם החזירי של רייגן נכנס לאמריקה בפול־כוח.

     

    מבחינת עלילה, כרגיל אצל לינקלייטר, לא באמת "קורה" הרבה בסרט ויהיו צופים שאולי יירתעו מכך. אך הקסם האמיתי של לינקלייטר הוא שמתחת למעטה הקליל וההתרחשות הלכאורה סתמית, מדובר ביוצר עמוק ורגיש שמנתח באזמל צדדים שונים בהוויה האנושית. הפעם הוא מתמקד בנושא הזהות וההשתייכות לקבוצה – ושואל מהן התחפושות שאנו עוטים ומחליפים מדי יום כדי להרגיש שאנחנו ראויים לאהבה.

     

    ואלוהים, כמה הוא אוהב את הדמויות שלו. יופיו של הסרט הוא דווקא בבחירה להציב במרכז את המגזר הכי שנוא ומגעיל לרוב בסרטי קולג': הספורטאים החתיכים. כאן, למרות שברור שמדובר בדמויות פגומות, אתה לא יכול שלא להתאהב בהן. סרט שהוא פלא.

     


    פרסום ראשון: 28.05.16 , 20:20
    yed660100