וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזן נשבר: העונה החמישית של "Veep" צריכה להוכיח את עצמה

1.5.2016 / 0:00

מאז ראשית ימיה תמרנה הקומדיה המעולה בין ציניות קשה ומנכרת לבין היותה מצחיקה בטירוף, אבל בעונה החמישית והחדשה, ללא היוצר שלה, נדמה שהאיזון הזה הופר ושחוויית הצפייה בה נעשית מאתגרת יותר. החדשות הטובות הן שהיא עודנה ככל הנראה הסדרה הכי מצחיקה בטלוויזיה

יח"צ - חד פעמי

"Veep", הקומדיה הגאונית בכיכובה של ג'וליה לואי-דרייפוס, לא אמורה להידרש להוכיח את עצמה בשלב הזה של חייה, אחרי ארבע עונות מושלמות ומעט אחרי שגרפה את פרס האמי לסדרה הקומית הטובה ביותר (ולא פחות חשוב, הגיעה אל המקום השני בסדרות הטובות של וואלה! תרבות לשנת 2015), אבל היא אכן נאלצת. היוצר הגאון שלה, ארמנדו יאנוצ'י הבריטי, עזב את המושכות וכעת מסתפק רק בתואר "יועץ" שלא ברור עד כמה הוא ממשי או סתם סמלי. דיוויד מנדל - שכבר עבד עם לואי-דרייפוס בעבר כשהיה חלק מצוות כותבי "סיינפלד" - מנהל כעת את הסדרה במקום יאנוצ'י, תפקיד שהוא ממלא לראשונה בקריירה שלו. שלבי הכתיבה וההפקה הראשוניים עברו מלונדון ללוס אנג'לס, כך שמלבד שלושה כותבים שנשארו, מונה חדר הכותבים שורת אנשים חדשים שלא עבדו בעבר בסדרה, כולל הבוס, שהיה לאמריקאי הראשון שכתב פרק של "Veep" - פתיחת העונה החמישית.

כל זה לא בדיוק מבשר טובות, ואחרי צפייה בארבעת הפרקים הראשונים לעונה - הראשון שבהם שודר לפני שבוע בארה"ב וביום רביעי האחרון ב-yes Oh - מתפתחת אמביוולנטיות מסוימת כלפי "Veep" החדשה. מצד אחד היא מקנה תחושה של עסקים כרגיל, אבל מצד שני משהו בניואנסים האופיניים לה קהה. הסיבה לכך יכולה לנבוע לא רק מחילופי הגברי אלא מהעלילה עצמה, שמציגה את סלינה מאיירס קרובה מאי פעם להגשים את חלומה ולהיות הנשיאה הנבחרת הראשונה בתולדות ארה"ב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלינה איומה מאי פעם. ג'וליה לואי-דרייפוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך או כך, ככל שהעונה מתקדמת הבעיה מתחדדת: דמותה של סלינה נדמית בוטה וערלת לב יותר מאי פעם. היא תמיד היתה אישה איומה, זה ברור, אבל האנושיות הבליחה אצלה מדי פעם בעבר, היא הפגינה יחס סביר לאנשיה ויכולת לשוות לעצמה התנהגות נורמלית כשנדרשה לה. העונה החמישית מקפידה להציג אותה עולבת בסובבים אותה באכזריות מוגזמת אפילו מבחינתה. הבת שלה ("הגירושין זה הדבר הכי טוב שבעלי לשעבר ואני עשינו. כולל הבת שלנו"); מייק מקלינטוק, מנהל העיתונות שלה ("אתה טיפש. אנחנו באמצע תיקו בבחירות, אין זמן לתינוק סיני. בטל את זה ותראה אם אתה יכול לקבל את הכסף בחזרה"); גארי וולש, נושא הכלים שלה (שהיא מכנה בפני רופא העור שלה, "הדבר הזה על התחת שלי, תראה אם אתה יכול להסיר גם אותו"); ביל אריקסון ("הוא נראה מנופח. הכלא יכניס אותו לכושר") וכך הלאה, בלי שום משקל נגד כפי שזכינו לראות בעונות קודמות.

מאז ראשית ימיה תמרנה "Veep" בין הציניות הקשה והמנכרת שלה לבין היותה מצחיקה בטירוף, אבל כרגע נדמה שהאיזון הזה הופר, ושחוויית הצפייה בה נעשית מאתגרת יותר. החדשות הטובות הן שהחלק השני במרכיביה עדיין תקף: היא עודנה הסדרה הכי מצחיקה בטלוויזיה. רגעים כמו בן שטועה לחשוב שאשת השירות החשאי היא הנשיאה, ריצ'רד שחושף כי יש לו שני תארי PHD (משפט חוקתי ורפואה וטרינרית, בתור גיבוי), הסירוב של טום ג'יימס למינויו כצאר הכלכלה (- "אני לא מזהה כבוד", - "אבל את מזהה את הסירוב?") ועוד - משיבים רוח מעודדת ונעשים אף מוצלחים יותר בפרקים הבאים. השבתה של דמות אנקדוטלית כמו קליף, שבעונה השנייה שימש כמחליף חד פעמי של סו ועכשיו חוזר כדי להיות כפוף לג'ונה, עוזרת בתבונה למתוח קו בין עברה של "Veep" לגלגולה הנוכחי.

עוד באותו נושא

מצעד סדרות השנה 2015 של וואלה! תרבות: עשר הגדולות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכלל, וזה משהו שלא השתנה, "Veep" מאכלסת את הקאסט הקומי המושלם על המסך, ככל הנראה. לואי-דרייפוס האלילית בחזית, קווין דאן מספק ביובש מושלם את שורותיו של ראש הסגל בן קאפרטי, טימותי סימונס כג'ונה ראיין ששוב מורד בדרגה, הפעם לטובת הכוכב החדש ריצ'ארד ספלט המתוק והקלולס (סם ריצ'רדסון), מייק מקלינטוק (מאט וולש) שיותר מאי פעם מהווה את הלב שכל כך נחוץ לסדרה. מדובר בגלריית דמויות מעולה וחד פעמית, שיש לקוות כי לא יהפכו לקריקטורות תחת השלטון החדש. גארי למרבה הצער כבר שם, ואף הוא עדיין זוכה לעדנה בזכות טוני הייל שמגלם אותו.

מעבר לקאדר הזה, אם יש משהו מעודד כעת מהצפייה במעלליה של סלינה מאיירס זה התקווה למפלתה. העונה מפזרת לא מעט זרעים שבוודאי יניבו פרי בבוא העת: הסרט התיעודי שבתה (שרה סאת'רלנד, ירשה את הכישרון המשפחתי) מצלמת עליה, לעתים בלי שישימו לב, ולוכדת המון רגעים שעלולים להרוס את אמה; יחסה האיום של סלינה כלפי סגן הנשיא שלה טום ג'יימס (יו לורי המעולה כתמיד), שבתקווה יניב נקמה מתוקה; ואף הקרבתו הבוטה של ביל אריקסון (דיידריך ביידר) שנשלח לכלא על מעללי העונה הקודמת ויודע הרבה יותר מדי דברים על שאר הסגל.

ניכר שהכותבים החדשים מתכננים לטווח הארוך, וזה מצוין, אבל יותר מאשר עלילות מתוחכמות, החשוב מכל הוא שיצליחו לשמור על הגוונים הדקים של הדמויות, את האיזונים והבלמים של הסדרה. אם הכוונון הזה ימשיך לסטות, אולי לא רחוק היום שבו הקומדיה של "Veep" לא תצליח לגבור על הציניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלריית דמויות חד פעמית. מימין: גארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קטנה:

בסדרה עמוסה בכל כך הרבה ניבולי פה ובדיחות זעירות שמהוות חלק עצום מגדולתה ומאופייה של הסדרה, מדהים עד כמה התרגום לעברית של פרק פתיחת העונה החמישית - בניגוד לעונות קודמות - רומס ומפספס אותן בגסות מחפירה, לא פחות. בוז.


העונה החמישית של "Veep" משודרת ב-yes Oh בימי רביעי ב-23:00 וב-yes VOD

  • עוד באותו נושא:
  • veep

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully