ללכת בדרכך ביקורת סרט

Me Before You Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "ללכת בדרכך":
"סרט למי שזקוק לבכי הגון בקולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Me Before You
משחק אמיליה קלארק, סאם קלאפלין, צ'ארלס דאנס במאי/ת תיאה שרוק  
רומנטיקה
ביקורת סרט לללכת בדרכך מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"ממתק מטופש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הוליווד כידוע מתה על רבי מכר ועכשיו מגיע תורו של "Me before You", רב המכר המתקתק של הסופרת הבריטית ג'וג'ו מויס, שגם כתבה את התסריט לגרסתו הקולנועית. דמיינו כל קלישאה אפשרית של רומן רומנטי, הכניסו את אותן הקלישאות לבלנדר, ערבבו עם מעט אבק כוכבים והנה, יש לכם בלוקבאסטר.העלילה ממוקמת בעיירה קטנה באנגליה, בה מודגש בעיקר פער המעמדות, ומתמקדת בלואיזה, נערה יפה, חולמנית ומעט אבודה. "פוטנציאל מבוזבז", כך אומרים עליה – הנערה שחלמה ללמוד עיצוב אופנה אבל בסופו של דבר נשארה לעזור להוריה העניים, ועבדה כשש שנים בבית קפה קטן. כשהיא מפוטרת משם, היא מתקשה למצוא עבודה עד שלשכת התעסוקה מפנה אותה למשפחה העשירה ביותר באזור שם היא נשכרת כעוזרת לבנם הנכה.
דמותה של לואיזה עונה על כל קלישאת "בת השכן" שתוכלו להעלות על דעתכם, ועונה גם על כל הגדרות תופעת ה-Manic pixie dream girl. אם טרם נתקלתם במונח, מדובר בדמות נשית יפהפייה, קסומה, מלאת הומור ומוזרויות קטנות וכלל לא מציאותית שתפקידה העיקרי הוא להציל את הגיבור הראשי מאבדון. כך גם לואיזה – אמורה להציל את וויל הזועם, שחייו נהרסו כליל בעקבות תאונת דרכים שהפכה אותו משותק, ציני, עצוב, מיואש ואפילו מרושע.איך אפשר להאשים אותו? מדובר באדם שהיה לו הכל ואיבד הכל ברגע. וויל מתייחס ללואיזה כמו לכל אדם שפגש מאז השיתוק – בזלזול. היא מצידה מהלכת עליו את קסמיה ומעודדת אותו, אך האם זה מספיק כדי לגרום לו לרצות להמשיך לחיות?
אמיליה קלארק, הלא היא חאליסי אם הדרקונים מ"משחקי הכס", מגלמת את לואיזה השלומיאלית והעליזה באופן היסטרי ומוקצן, עד כדי כך שנדמה לעיתים כי מדובר בהצגת קרקס על ספידים. לצידה וויל קלאפלין מ"משחקי הרעב" מציג הופעה מרגשת ומעוררת הזדהות. הפסקול כולל את מיטב הקיטש העדכני (אד שירן) והצילום משעמם וגנרי להחריד.כל המהלכים העלילתיים בסרט צפויים באופן יוצא מגדר הרגיל. עד כדי כך שבשלב מסוים שמעתי מהשורות לפניי בדיוק מה עומד לקרות, בקול די רם. זה כמובן לא מנע מיתר יושבי האולם להתייפח במרץ, כולל קינוחי אף מרשימים ותואמים. חבילות הטישו שחולקו בתחילת ההקרנה נוצלו עד תום.בעולם נמתחה ביקורת חריפה האופן בו הסרט מסתיים (אמנע מספוילר), כיוון שהוא מעביר מסר פסימי לסובלים ממוגבלויות, איך אין ספק שעניין זה לא יעצור את הקהל הצעיר שינהר לראות את הסרט. בסופו של דבר קסם הקולנוע מצליח לעבוד גם בסרט הבעייתי הזה, שמומלץ בעיקר למי שזקוק לערב של בכי הגון באולם הקולנוע החשוך ולו רק כדי להעריך מחדש את חייו.
ללכת בדרכך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4907/09/2021 09:45:02
8/10אייקון ציון
נהדר. קומדיה רומנטית משולבת עם דרמה, שאומנם אינה חפה מאותו קיטש מוכר של סרטים מהז''אנר, אבל בסופו של דבר מדובר בסרט מקסים. לואיסה היא בחורה מתוקה ומצחיקה שלאחר שמפוטרת מעבודתה כמלצרית בבית קפה קטן באיזור הכפרי של אנגליה, מתחילה לעבוד כמטפלת של וויליאם.וויליאם הוא בחור יפה תואר עם אופי לא קל, שעבר תאונה שהותירה אותו משותק. הוא בנם של משפחה עשירה שמתגוררת בטירה. מעבר לכך, האקסית של וויליאם עומדת להתחתן עם חבר טוב שלו. הוא מואס בחייו ומעוניין לסיימם באמצעות המתת חסד בשוויץ. לואיסה שלה יש חבר שמרוכז בעצמו ובתחרויות הטריאתלון לקראתן הוא מתאמן, היא הפרס הכי גדול של וויליאם. הקירבה שלה אליו מפיחה בו טעם של עוד לחיים, והשאלה היא האם זה מספיק כדי לשנות את כוונותיו לגבי עצמו. מי שגונבת את ההצגה ואחראית על הצלחת הסרט, זו השחקנית הראשית שמציגה אישיות כובשת ועושה זאת עם המון חן.
שם: מיכלי1987גיל: 3112/02/2019 08:57:27
10/10אייקון ציון
סרט מרגש עד דמעות. סאם קלאפלין במשחק יוצא מין הכלל, תענוג לצפות בו.אמיליה קלארק מביאה משב רוח מרענן למסך עם הופעה לא פחות ממושלמת כנה ואמתיתית . זהו סיפור שלא מייפה את החיים אלה מראה את המורכבות שלנו ועם מה אנשים מתמודדים. בקיצור שאפו !
שם: יעלגיל: 1629/09/2018 03:03:25
10/10אייקון ציון
בין הסרטים הכי טובים שראיתי, עשוי מושלם ומרגש ברמות... בכיתי מלא מומלץ מאוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט