שתף קטע נבחר

"UnREAL": רעה ונהדרת

הכוכבות המניפולטיביות של "UnReal" חזרו לעונה שנייה, ולשמחתינו הן מצליחות להידרדר עוד יותר - והפעם בזכות מתמודד שחור. חכמה, פרובוקטיבית וממכרת: הסדרה הזו פה כדי להישאר

וזאת התורה כולה על רגל אחת: רייצ'ל, המפיקה העגמומית, מנסה לשכנע את אחת המתמודדות ב"Everlasting" ללבוש למסיבת הבריכה ביקיני עם הדפס של דגל הקונפדרציה, איתו הצטלמה באינסטגרם. מילא זה שהדגל הזה כבר מזמן מקוטלג בארה"ב עמוק עמוק תחת "הכי-לא פוליטיקלי קורקט", כי הוא מייצג מדינות שהתנגדו לביטול העבדות, אלא שבמסיבה המדוברת יוצג בפני המתמודדות המחזר החדש, שלראשונה בתולדות התוכנית מוצאו אפרו-אמריקני.

 

הסיבה האמיתית היא כמובן התקווה שמלחמת אזרחים קטנה תפרוץ על הסט, אבל הטיעון שרייצ'ל מעלה לטובת העניין הוא ש"חופש הביטוי הוא דבר חשוב, ואנשים יעריכו אותך כי את עומדת מאחורי העקרונות שלך". ולא, אין את זה ביותר ציני מזה, אז אין טעם לבקש.

 

ביקורות טלוויזיה נוספות:

"נפלת חזק": מיקי גבע באמת נפל, וזה כואב

"פוליאקובים": שנונה ובהמית

"יום האם": כולנו שפויים בעולם מטורף 

 

 

"UnReal" חזרה לעונה שנייה (אמש, ג', yes וסלקום TV), ואין ספק, היא מתחילה בכל הכוח ומגבירה כל הזמן. מהר מאוד, כבר בפרק הראשון, נוגעת רייצ'ל בתחתית המדרגה רק בשביל להידרדר משם אפילו יותר, כי גם היא, כמו הרבה דמויות מוצלחות אחרות, במיטבה כשהיא עם הגב לקיר. ובכלל, שני הפרקים הראשונים שלה מכילים מספיק טוויסטים והתרחשויות לעונה שלמה, אבל הפעם למרבה הצער לא נקבל את כל העונה במנה אחת. זה עצוב כי תחושת העקצוץ המוכרת שמגיעה בסוף כל פרק ודורשת בתוקף לקבל לווריד את הפרק הבא, עדיין כאן.

 

עוד מרכיב נפיץ - גזענות (צילום: באדיבות yes) (צילום: באדיבות yes)
עוד מרכיב נפיץ - גזענות(צילום: באדיבות yes)
 

ממש כמו שקווין, המפיקה הבכירה, מבטיחה לבכירי הרשת להתעלות על הרייטינג של העונה הקודמת, במהלכה התאבדה אחת המתחרות והזוכה ברחה ברגע האחרון, גם "UnReal" הציבה רף לא נמוך בעונה הראשונה, וכמו בכל חוזה הבלתי חתום בין סדרה לצופים שלה, מהרף הזה אסור לה לרדת, נסיגה משמעותה התאבדות אל מי הכרישים שגועשים תחתיה. שני הפרקים הראשונים מבהירים שאין סיבה לחשוש. אם העונה הראשונה גרמה לאמריקנים להתכווץ מול המניפולציות והמיזוגניה שאפיינו את אחורי הקלעים של "Everlasting", לעונה הזאת התווסף המרכיב הנפיץ של גזענות שיגרום להם להתכווץ אפילו יותר.

 

מדהים איך "UnReal" מצליחה למזג יחד שני אלמנטים כל כך מנוגדים – אידיאולוגיה ביקורתית וגבוהה ודרמה שהיא על גבול הסבונייה, כשהשנייה עוטפת את הראשונה וממתיקה את הגלולה עבור הצופים. אפשר ממש לחוש את חדוות הכותבים כשהדמויות – בעיקר רייצ'ל וקווין – יורות עוד משפט מושחז ובוטה שממחיש את הציניות בה מתנהלת האופרציה כולה.

 

 (צילום: באדיבות yes) (צילום: באדיבות yes)
(צילום: באדיבות yes)
 

חולשות ואינטרסים, זו הסיבה שכולם שם ממילא, המתמודדות, ההפקה, בעלי הרשת, המחזר, ו"UnReal" לא מנסה לעדן אף אחת מהחולשות ואף אחד מהאינטרסים כשהיא דוהרת במורד עשרת הפרקים שהוקצבו לה. הקיטוב הקיצוני בין הריאליטי הרומנטי למראית עין ובין האמת המתולעת שרוחשת מתחת לפני השטח, משרת אותה היטב. חכמה, פרובוקטיבית וממכרת, "UnReal" פה כדי להישאר.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות yes
רייצ'ל חוזרת
צילום: באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים