ביקורת: מהיר ועצבני 4

וין דיזל קשוח. מתוך מהיר ועצבני 4

וין דיזל קשוח. מתוך מהיר ועצבני 4

כמה מגוחך, ככה מהנה: "מהיר ועצבני 4" לא חושש להשתמש בכל המשפטים הכי שחוקים בסרטי פעולה ("קחי את ידי!" -"אני לא מגיעה"), בכל ההצגות הכי מופרכות (סוכני הבולשת מטיחים את ראשו זה של האחר בקירות ואפילו לא זוכים ל"נונונו" מהבוס) ובכל מיני 'שחקנים' שאין בינם ובין 'משחק' שום קשר הגיוני – ובדיוק בגלל כל אלו הוא פשוט סרט גדול.

האמת, ההפתעה הגדולה שלי היא דווקא שלישראלית גל גדות יש תפקיד מאד מרכזי בסרט, גדול יותר משל שתי השחקניות המרכזיות האחרות בסרט. ההפתעה הגדולה עוד יותר שלי היא שלבנת העור הזו עם המבטא האנגלי המשונה שמזכיר רוסי שלמד לומר 'ק' במקום 'ח', לוהקה לגלם את יד ימינו של הפושע המרכזי בסרט. היות וזירת האירועים היא לוס אנג'לס, הפושעים הם – איך לא – היספנים, וגדות היא כמובן אחת מהן. אמינות? כבר אמרתי שדברים כאלה לא תמצאו ב"מהיר".

את "מהיר ועצבני 4" ביים ג'סטין לין, הבמאי שעשה גם את הפרק הקודם, "מהיר ועצבני: טוקיו דריפט", שהיה בעיני הגרוע ביותר בכל הסדרה החביבה. ל"טוקיו דריפט" לא היתה שום תקומה ושום פואנטה (לא שלקודמיו היה יותר מדי מה לומר), אבל איכשהו הוא הצליח לעשות את הכל גרוע יותר אפילו מ-"2 מהיר 2 עצבני". שזה קשה. והנה הפעם יצא לו סרט מגוחך לחלוטין שבכל זאת הצליח להתחבב עלי, בדומה לראשון.

המכונית החללית הראשונה. מתוך מהיר ועצבני 4

המכונית החללית הראשונה. מתוך מהיר ועצבני 4

גולת הכותרת של הסרט היא שובם של ארבעת חברי הקאסט המקוריים של "מהיר ועצבני" מ-2001: וין דיזל, פול ווקר, מישל רודריגז, וג'ורדנה ברוסטר. בשמונה השנים שחלפו מאז אותו "מהיר ועצבני", נראה שיכולות המשחק של אף אחד מהם לא השתפרה ולו בקמצוץ (חוץ מרודריגז שפשוט מקובעת על אותם הפנים הכעוסות והמשפטים הבנאלים).

דומיניק "דום" טורטו (דיזל) ממשיך להיות פוחז ועבריין בתפוצות יחד עם חברתו לטי (רודריגז), ובעזרת כמה חברים נוספים ממשיכים להשתמש במהירות וברכבים משופרים בכדי להתעשר מחוץ לחוק. הבולשת כמובן דולקת בעקבותיו כבר הרבה זמן אך ללא הצלחה, והסוכן בריאן או'קונור (ווקר) שאיפשר לו להימלט במפגשם האחרון (הפרק הראשון) כבר המשיך הרחק הלאה כידוע.

פשע מתועב עוצר את חייו של טורטו, והוא יוצא להנחית את זעמו על מבצעי הפשע, שבאופן מקרי הדליקו גם את הראדרים של או'קונור. טורטו יוצא להרוג ואו'קונור יוצא להביא למעצר, ועל כן טבעי שהשנים, ביחוד עם העבר שלהם, יתנגשו חזיתית בדרך לפושעים האמיתיים שעומדים מנגד. הם מנסים לחדור לאירגון הפשע המסוכן העומד על גלגליו, אך לאט לאט לומדים שהדרך למנהיג עוברת דרך שיתוף פעולה בינהם.

מישל רודריגז. מתוך מהיר ועצבני 4

מישל רודריגז. מתוך מהיר ועצבני 4

המכוניות של "מהיר ועצבני 4" –  שאם תחשבו על זה, הן הכוכבות האמיתיות של הסרט – חזרו להיות מסוג המודלים היפים שכיכבו בסרט הראשון והוחלפו בכל מיני צעצועים לא-מגניבים בפרקים השני והשלישי. שלבו את המכוניות היפות עם המוסיקה הקופצנית, והרבה נשים על סף עירום בסצינות מיניות (מרומזות ובוטות) שלא היו מביישות יותר מדי סרטים אירוטים, והרי לכם סרט מוצלח לכל חובבי הז'אנר.

דירוג: ★★★☆☆

מהיר ועצבני 4
ארה"ב, 2009
107 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-02.04.2009 בקולנוע.
בימוי:
ג'סטין לין
תסריט:
דייויד אייר
ארנסטו פורונדה
שחקנים:
וין דיזל
פול ווקר
מישל רודריגז
ג'ורדנה ברוסטר
גל גדות

לך

לך יא מעפן מה אתה מבין בככלל

אתה חובבן כל הסרטים פשוט מוצלחים ואתה יודע אתזה אתה לא יכול לפרסם תגובה שאין לך מושג מהחיים שלך מושפע ..חח.. עלאק לא מוצלח

לך

אתה אומר רושם:בשמונה השנים שחלפו מאז אותו "מהיר ועצבני", נראה שיכולות המשחק של אף אחד מהם לא השתפרה ולו בקמצוץ (חוץ מרודריגז שפשוט מקובעת על אותם הפנים הכעוסות והמשפטים הבנאלים).ולדעתי זה לא נכון הם משחקים יפה…

אנה

לדעתי כל ארבעת הסרטים היו יפים.
הראשון הכי יפה והשני גם היה ממש יפה, השלישי היה אומנם קצת מעפן אבל נסלח לו והרביעי ממש נחמד.
זאת סדרה יפה בסה"כ ואני נורא אהבתי (השלישי לא כלכך משו אבל שיהיה…. חובה את ויין שם:P)

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?