$
קולנוע וטלוויזיה

עבודה לקיץ

"הג’וב הצרפתי" הוא סרט אקשן מהנה שהולך טוב עם פופקורן ומתאים לבילוי קליל בחודשי הקיץ החמים

אור סיגולי 08:3614.07.16

על גג קניון עזריאלי, תחת כיפת השמים, נפתח לימי הקיץ אולם קולנוע חדש, בצילם של שלושת הבניינים הגבוהים, הכולל גם מתחם של בארים ופינות ישיבה המשקיפים אל העיר. יש משהו מרענן וכיף בצפייה מסוג זה, עם הבריזה הנעימה והנוף. עם זאת, האור החלש מהמבנים הסמוכים המגיע אל המסך, רעשי תחנת הרכבת ומושבי הפלסטיק, הופכים אותו למתאים אך ורק לסרטים מסוג מסוים: רועשים, מוארים, וקצרים באופן יחסי. משהו כמו, למשל, “הג’וב הצרפתי”, סרט אקשן בריטי־צרפתי שהגיע השבוע, כמו משמיים, למתחם הקולנוע הפתוח והחדש.

 

הסרט החדש מאחד שני שחקנים המזוהים יותר עם המסך הקטן, אפשר אפילו לומר יותר במדויק המסך של HBO. הראשון הוא ריצ’ארד מאדן, הלא הוא רוב סטארק מוכה הגורל מ”משחקי הכס”, והשני הוא אידריס אלבה, שהתפרסם כסטרינגר־בל בסדרה עטורת השבחים ”הסמויה”.

 

“הג’וב הצרפתי” מספר על איש CIA אמריקאי (אלבה) המוצב בפריז, ומנסה לתפוס בחור צעיר הנחשד בביצוע פיגוע טרור במרכז העיר (מאדן). במהרה מתגלה לו שהטרוריסט הוא למעשה לא יותר מכייס מיומן, שהסתבך עם משהו הגדול עליו בכמה מידות, ויחד הם חושפים קונספירציית שחיתות ופשיעה.

 

אידריס אלבה בסרט. סוכן CIA גרוע שעושה כל טעות אפשרית אידריס אלבה בסרט. סוכן CIA גרוע שעושה כל טעות אפשרית

 

דמות הסוכן שמגלם אלבה, אמורה להיות מין גיבור־על של הביון, אבל האמת היא שמדובר בסוכן גרוע שעושה את כל הטעויות האפשריות. שותפו המפתיע, הוא אמנם בחור נאה ומשעשע, אבל קשה לשכוח שהבן אדם מתקיים מגרימת עוגמת נפש לתיירים. אם שמים את אלו בצד ומקבלים בהבנה שכמו כל סרט פעולה, גם הסרט הזה, ככל שהוא מתקדם הוא הופך להיות מופרך ומטופש יותר ויותר, מתברר שמדובר בסרט מהנה מאוד.

 

“הג’וב הצרפתי” נהנה מקטעי אקשן מצוינים ונשען יותר על כריאוגרפית פעלולנים מאשר על אפקטים ממוחשבים, מה שכבר הופך אותו למרענן. הוא מכיר במגבלותיו, ומספק בדיוק מה שצריך, זורק כמה בדיחות טובות, מרדפים ראויים, וסצנות קרב עשויות היטב. אלבה ומאדן מייצרים כימיה מצוינת, וגם התסריט לעיתים טובל בנושאים חברתיים, כמו כמה קל כיום לשלהב את ההמונים, ובאיזה קלות אפשר ליצור זעם בלתי נשלט ברחובות. סביר להניח כי את הסרט שביים ג’יימס וואטקינס לא נזכור בעוד שנה מהיום, אבל הוא בכל זאת סרט פופקורן לא רע.

 

החמישייה של כלכליסט: הסרטים שכדאי לראות השבוע

 

1. "אהבה וידידות" (חדש) - העיבוד המשובח לג’יין אוסטין.

2."העי"ג" - סרט הילדים של ספילברג מפנה את מקומו בפסגה.

3. "מוצאים את דורי" - גם פה תוכלו למצוא את אידריס אלבה, הפעם בתפקיד כלב ים.

4. "חולייטה" - המלודרמה הצבעונית החדשה של אלמודובר.

5. "פלורנס פוסטר ג'נקינס" - הסרט הוותיק בחמישייה, שבקרוב יעזוב את המסכים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x