שתף קטע נבחר

"מייק ודייב מחפשים דייט": הבנות גסות יותר

התסריטאים של "שכנים" יוצאים למקצה שיפורים בקומדיה "מייק ודייב מחפשים דייט". למרות שבכותרת מופיעים דמויות הגברים בסרט, בגילומם של זאק אפרון ואדם דווין, מי שנותנות את הטון הן הנשים שלצידם - אנה קנדריק ואוברי פלאזה - בהופעה וולגרית שמצליחה לשעשע

אנדרו ג'יי כהן וברנדן או'בריאן, שני התסריטאים של סרטי "שכנים", הם גם הכותבים של "מייק ודייב מחפשים דייט" ("Mike and Dave Need Wedding Dates"). כמו בשני סרטי "שכנים", גם הפעם האירועים מתרחשים על רקע סוג של מסיבה מתמשכת - במקרה זה על פני מספר ימים סביב חתונה בהוואי. גם הפעם ריקודים, אלכוהול, סמים וסקס מניעים כמעט כל סיטואציה קומית. התוצאה היא סרט קיץ מובהק, שצפוי להיות הצלחה בקרב בני העשרים. גם "מייק ודייב מחפשים דייט" מציב בעמדת השוואה את הבהמיות הנשית מול הגברית (הנשים מנצחות, אגב).

 

קשה לטעון שיש לדמויות מוטיבציות פסיכולוגיות אמינות. אבל אם בבהמיות נשית עסקינן, התסריטאים ויתרו כאן על הניסיון לעשות זאת עם יד אחת קשורה. אותה יד קשורה הייתה הניסיון של "שכנים 2" לגרום לנו לצחוק מהתנהגות הבנות, ובה בעת לחוות אותה - כמו גם את המהלך העלילתי בכללותו - כסוג של העצמה נשית. אז כאן הבנות הן בהמות, בלי העצמה ובלי בטיח, והבנים בוודאי אינם טובים מהן. ויאללה: נצא לדרך.

 

הרעיון לסרט מבוסס על מודעה שהתפרסמה באתר קרייגס ליסט, שבה שני אחים - מייק ודייב סטאנגל מאולבני שבניו יורק - חיפשו דייטים לחתונה של קרובת משפחה. האייטם הוביל אותם לראיון ב"טודיי שואו", והתנסויותיהם פורסמו בספר ב-2015. עכשיו יש גם סרט שנכתב בהשראת המקרה. בסרט שני האחים מעוצבים כבחורים שאמנם לא מצטיינים בחוכמה וזהירות יתר, אבל הם בסך הכל טיפוסים חיוביים.

 

מייק (אדם דווין, אנדי מ"משפחה מודרנית") ודייב (זאק אפרון, נציג נוסף מסרטי "שכנים") אוהבים לחגוג ולעשות בלגאנים. מאחוריהם יש היסטוריה ארוכה של אירועים משפחתיים שהוחרבו על ידי זיקוקי דינור, עצמות שנשברו בקפיצה על טרמפולינה, והתקפי לב שנגרמו לקרובי משפחה. כשאחותם ג'יני (שוגר לין בירד) עומדת להתחתן עם בחיר לבה אריק (סם ריצ'רדסון), האב ברט ואמא רוזי (סטיבן רוט וסטפני פראסי) מנסים למנוע אסון דומה. הם מציבים תנאי שמטרתו לרסן את ההתפרעות הצפויה של האחים באמצעות שידולם להביא דייטים מהוגנים לחתונה.

 

המודעה של האחים זוכה לפרסום. שניהם נראים טוב (מובן שהבנות מעדיפות את הדמות של אפרון), והדייט הוא כמה ימי נופש ובילוי בהוואי. מה רע? בין כל השרלילות, הדפוקות, והמוזרות שעונות למודעה, ישנן שתיים שהן לא הרבה יותר טובות, אבל לפחות מספיק חכמות להעמיד פנים שהן משהו אחר.

 

אליס (אנה קנדריק) וטטיאנה (אוברי פלאזה) מתייצבות למלאכת ה"לדפוק חתונה" (סרט שמהווה מקור השראה ניכר, והדמויות אפילו מתייחסות אליו). לאליס יש סוג של עומק רגשי - היא טרם התאוששה מנטישה שחוותה במהלך חתונתה, היא שתויה כמעט כל הזמן, וצופה בסלולארי שלה בתיעוד של רגעי ההשפלה. היא הצד הפאסיבי יותר, והיא גם תתאים לצימוד עם הדמות של דייב, המאופק יותר מבין האחים.

 

טטיאנה, לעומת זאת, לא דופקת חשבון. בהתחלה היא עוד מנסה להעמיד פנים שהיא מורה, אך מהר מאוד התנהגותה לא משאירה ספק באיזה טיפוס מדובר. עם פה ג'ורה, נטיות ומחוות ידיים בוטות, היא יצור פרוע בלי שמץ של עידון מוסרי. הקריירה של פלאזה תעלה דרגה בעקבות הסרט. הפרטנר העיקרי שלה יהיה מייק (אדם דווין משחק אותו כאיד משתולל של ילד שמסרב להתבגר), אבל גם קרובת המשפחה הדודנית טרי (אליס ווטרלונד) תקבל את שלה.

 

 

בלא מעט סצנות הבנות הפרועות זורות הרס, והבנים - שבאופן אירוני מוצאים עצמם בצד המנסה לרסן - תורמים את חלקם לבלאגן. מבחינת רגעי ההומור המיני, הסצנה המוצלחת ביותר היא של באדי מסאג' ביזארי מגורו הודי (קומאייל נאנג'יאני, דינש מ"עמק הסיליקון") שהופך לתצוגת זיקוקי דינור ארוטית. דבר שיכול להיות לא פשוט בסיטואציה צפופה מבחינה משפחתית.

 

ניכר שלא מעט קטעים בסרט בוצעו כסוג של אלתור של השחקנים על סיטואציה נתונה, כאשר פלאזה ודווין קיבלו כמה הזדמנויות ללכת רחוק עם הדמויות שלהם (כמקובל, על רקע כותרות הסיום יוצגו כמה מהווריאציות שלא נכנסו לסרט).

 

 

הבמאי ג'ייק שימנסקי עושה כאן את סרטו הראשון. לפני כן הוא השתפשף בבימוי ל-SNL, ולסרטי רשת קצרים עם קומיקאים כמו וויל פארל. "7 ימים בגיהינום" (2015) סרטו המוקומנטרי ל-HBO על עימות שיוצא משליטה בין שני טניסאים (קיט הרינגטון ואדם סאמברג), הבהיר כי הוא ניחן בנטייה לסוג ההומור הפרוע שבוודאי יתחבב על לא מעט צופים צעירים.

 

"מייק ודייב מחפשים דייט" (ארצות הברית) - במאי: ג'ייק שימנסקי. שחקנים ראשיים: זאק אפרון, אדם דווין, אנה קדריק ואוברי פלאזה. אורך הסרט: 98 דקות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זאק אפרון ואדם דווין ב"מייק ודייב מחפשים דייט"
לאתר ההטבות
מומלצים