$
קולנוע וטלוויזיה

מלחמת הרשע ברשע

"יחידת המתאבדים" של וורנר הוא סרט גיבורי־על סביר המתחרה בסרטי "הנוקמים" של דיסני־מארוול

אור סיגולי 08:4504.08.16

אין ספק שהתגובה החריפה של העולם נגד "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" הרעידה את הקרקע תחת אולפני האחים וורנר ו־DC Comics. הסרט, שיצא לקולנוע במרץ ונכשל כמעט בכל פרמטר, היה אמור להיות התשובה להצלחה של "הנוקמים" מאת דיסני־מארוול.

 

בוורנר מיהרו להפיק לקחים לקראת הסרט הבא שלהם, "יחידת המתאבדים", ודיווחים על צילומי השלמה וחשיבה מחודשת למערך הקידום של הסרט הציפו את התקשורת. השבוע, סרט גיבורי־העל החדש סוף סוף מגיח לבתי הקולנוע ושואף להחזיר את הכבוד האבוד של וורנר ו־DC.

 

"יחידת המתאבדים" מבוסס על קומיקס ידוע של ג'ון אוסטרנדר, ובוים על ידי במאי סרטי האקשן דיוויד אייר ("חבלה", "זעם") שגם עיבד את התסריט.

 

הסיפור מקבץ כמה מהרשעים ביותר של עולם גיבורי־העל, אלו שנתפסו ונכלאו על ידי באטמן וסופרמן בעצמם, כאשר הפעם הם מקבלים הזדמנות להיות הגיבורים.  

מרגו רובי ב"יחידת המתאבדים" מרגו רובי ב"יחידת המתאבדים"

 

סוכנת ממשלתית (ויולה דיויס) מחליטה לקחת תחת חסותה את אותם אויבי ציבור, ולהפוך אותם ליחידת עילית שתעזור לה למגר את הרוע העל־אנושי שמאיים על העיר גות'האם ועל האנושות כולה.

 

אם מישהו יכול לקנות את הרעיון ההתחלתי הזה, אז הוא כבר במצב טוב. באמת שמדובר בחבורה של מטורפים לא צפויים, שאין שום סיכוי שמישהו יסמוך עליהם אפילו ללכת לקניות, שלא נדבר על להציל את העולם. אבל בעולם הקומיקס אנחנו כבר רגילים לדברים מופרכים הרבה יותר.

 

אך בזמן שנדמה שוורנר ו־DC באמת ניסו ללמוד את דרכם של המתחרים בדיסני־מארוול, נדמה שהם גם אימצו לעצמם כמה מהחולשות המאפיינות. למשל כל מה שקשור לאנטגוניסט של הסרט, שכמו בכל סרטי הקומיקס של העת האחרונה, מדובר ביישות מרושעת ולא מעניינת עם תוכנית כללית שמטרתה רק "להרוס את העולם", וזאת היא עושה בעזרת קרן אור עוצמתית העולה לשמים.

 

החדשות הטובות הן ש"יחידת המתאבדים" איננו סרט רע. הוא אמנם לא מביא שום דבר חדש, ובטח שאיננו מפסגת סרטי הקיץ, אבל הוא נראה טוב, וגלריית הדמויות הכוללת גם מתנקש־על בגילומו של וויל סמית' וגרסה חדשה לג'וקר — מהנה מאוד. מעבר לאלו, אין ספק שהליהוקה של מרגו רובי האוסטרלית לתפקיד הארלי־קווין הטראגית הוא הברקה. "יחידת המתאבדים" הוא כולו שלה, וזו סיבה טובה לצפות בו.

 

החמישייה של “כלכליסט”: הסרטים שכדאי לראות השבוע 

 

1. "איילים" - סרט קטן ונפלא מאיסלנד שחייבים לראות

2. "אהבה וידידות" - הקומדיה התקופתית של ג’יין אוסטן מפנה את המקום הראשון

3. "ג’ייסון בורן" - ניצחון האקשן על התסריט

4. "חולייטה" - אלמודובר חוזר לחמישייה לאחר שבוע אחד בחוץ

5. "מכסחות השדים" - קומדיית אקשן כיפית על טהרת הגיבורות

בטל שלח
    לכל התגובות
    x