שתף קטע נבחר

פול גז בניוטרל

"מהיר ועצבני 4", שמחזיר למסך את שני כוכבי הסרט המקורי, הוא סרט בינוני שמתנהל כמו משחק מחשב רווי אדרנלין וריק מתוכן. ומה עם גל גדות? ממלאת היטב את הגופייה


 

מאז החלק הראשון של "מהיר ועצבני" (2001), הסדרה הזו נעה במסלול מפותל. וין דיזל, שהפך לסוג של כוכב לאחר הצלחת הסרט, נטש לפני החלק השני. פול ווקר, השחקן שגילם את דמות המשנה בסרט הראשון, שודרג להובלת "2 מהיר, 2 עצבני", אבל גם תהילה זו לא שכנעה אותו לחזור לחלק השלישי.

 

הסרט השלישי, "מהיר ועצבני: טוקיו דריפט", כבר נשען על קבוצת שחקנים אלמונית שנותרה כזו גם לאחר הסרט (אם כי דיזל נעתר להופעת אורח קצרצרה). מגמת הדלדול בכוכבים ובהכנסות היתה צפויה להוביל את "מהיר ועצבני 4" היישר לספריות הדי.וי.די.

 

אבל לעיתים מתרחשים ניסים. בתפנית מפתיעה, חזרו ווקר ודיזל להוביל את הסדרה אותה נטשו לפני שנים. על הקריירה הדהויה של ווקר אין טעם להכביר מילים. אך גם במקרה של דיזל סגירת המעגל אינה נובעת מפרץ נוסטלגי אלא מניסיון להתניע מחדש קריירה שמקרטעת מזה חמש שנים.

 

הוא כבר היה גיבור טרילוגיית מדע בדיוני שקרסה בפרק הפתיחה ("רידיק: המסע המתחיל", 2004), ניסה להצחיק בקומדיה א-לה שוורצנגר ("גבר מי שמטפלת", 2006), הפגין פוטנציאל דרמטי שלא זכה להכרה ראויה כגנגסטר בדרמה משפטית של סידני לומט ("סיפורו של ג'קי די", 2006) ולאחרונה כיכב בסרט מדע בדיוני שגורלו היה עגום יותר מהחורבן הפוסט אפוקליפטי המוצג בו ("בבילון A.D מ-2008). בכדי לחזור ולהזכיר שיש בו פוטנציאל להיות כוכב, לא נותרה ברירה אלא לחזור לקו הזינוק.

 

כמה מהיר, ככה מטופש

"מהיר ועצבני 4" עונה על הצפיות הנמוכות של חובבי הסדרה. סרט באוקטן גבוה ואיי-קיו נמוך. דמויות קרטון שתפקידן לייצר קטעי מעבר שיובילו לסצנות מרדפים ומירוצים, ושלל מכוניות מירוץ בצבעים זרחניים שמנועיהן שודרגו לחצי טריליון כוחות סוס. קשה לומר שהסרט נכשל: הוא עושה באופן סביר את מה שהוא אמור לעשות. אבל כיוון שזה לא הרבה, התוצאה בינונית להפליא.


רודריגז ודיזל. גומרים את מכסת האקשן כבר בהתחלה 

 

אז מה עשה דומיניק ("דום") טורטו בחמש השנים שחלפו מאז אירועי "מהיר ועצבני"? בתחילת הסרט הוא שומר על "פרופיל נמוך" ברפובליקה הדומיניקנית. כלומר, מעביר את הזמן בשוד מיכליות דלק שנוטות להתפוצץ. לטי (מישל רודריגז), בת זוגו של דום מהסרט הראשון, היא שותפתו למבצע הנועז הפותח את הסרט.

 

זוהי גם סצנת האקשן המוצלחת ביותר שנזכה לראות במהלכו (לפחות עד סופה המופרך). סיום המבצע מוביל לפירוק החבילה של דום ולטי. זמן קצר לאחר מכן היא תרצח במסגרת עבודתה ב"שירותי הברחות סמים על-ידי נהגי מירוץ" של ברון סמים מקסיקני.

 

בכדי לנקום את מותה, דום ייאלץ לחזור לרחובות לוס אנג'לס ולהצטרף למירוצים הבלתי חוקיים שהמנצחים זוכים לנהוג עבור ברון הסמים. כידוע, אין דרך דיסקרטית יותר לבצע הברחות מאשר במכוניות רעשניות ששודרגו באופן בלתי חוקי. אם זה נשמע לכם הגיוני – כנראה אתם משתייכים לקהל היעד של הסרט.


ווקר ודיזל. מצילים את הקריירה המקרטעת עם עלילה מקרטעת לא פחות

 

בצירוף מקרים פלאי, גם חברו/יריבו של דום מהסרט הראשון, סוכן ה-FBI בריאן או'קונור (פול ווקר), מנסה להסתנן לשורות נהגיו של ברון הסמים. דום ואו'קונור יצטרכו, שוב, לקיים קשר של חברות ויריבות, שיתוף פעולה שבו השוטר מתהלך על גבול החוקי והעבריין הופך בעל כורחו לגיבור. אחוות גברים משני צידי החוק שיש בה קמצוץ הומו-ארוטיות המתערבבת עם צלילי הנהמה של מנועי המכוניות. בין שני הגברים ניצבת גם אישה – מיה (ג'ורדנה ברוסטר), אחותו של דום וחברתו לשעבר של או'קונור. האם או'קונור ימצא את הדרך חזרה לזרועותיה ובכך יזכה למחילתו של דום?

 

איפה פה הג'ויסטיק?

התפתחותם ושיקומם של מערכות היחסים שהוזכרו אינה יותר ממריחת זמן עד למהותו ותכליתו של הסרט – עוד סצנת מירוץ/מרדף. אמנם הציפייה לדקויות פסיכולוגיות מיותרת בסרט שכזה, אך גם המרוצים עצמם הם כה מצועצעים עד שקשה לחוות אותם כמכילים שמץ של סבירות. הבעיה אינה טמונה רק בפעלולים הבלתי אפשריים אלא גם בשימוש המרובה של הנהגים בתוכנות מחשב ובמכשירי GPS שגורם לחוויית המירוץ לקחת צעד נוסף לעבר עולם קונסולות המשחק. ג'סטין לין, שביים גם את הסרט הקודם בסדרה, מפגין שוב את חוסר הדימיון הנדרש בסדרת סרטים זו.

 

במיטב המסורת של משחקי המחשב, יש גם תוספות של דיאלוגים נלעגים, סביבות משתנות לכל מירוץ ובחורות מעורטלות שנמרחות אחת על השניה בזמן שהגברים נוהגים. בתוך הסביבה הדלוחה הזו משתלבת גם הדוגמנית הישראלית גל גדות

בתפקיד ג'יזל, מנהלת צוות הנהגים של קמפוס שכמובן אינה יכולה להישאר אדישה לחלוטין לקסמיו של דיזל. גדות מצליחה למלא היטב את הגופייה הצמודה שסופקה לה על ידי מחלקת התלבושות של הסרט.

 

גם אם "מהיר ועצבני 4" לא נזרק ישר לספריות הדי.וי.די, אין זה אומר שהוא סרט ראוי לחובבי מכוניות. הוא מיועד לחובבי מירוצים במשחקי מחשב, פרומו המבטיח איכויות גרפיות אותן ירצו חובבי הסדרה למצוא במשחק המחשב הבא אותו הם ייקנו. בעייתם היחידה של צופים אלו היא שהצפייה בסרט תהיה מלווה בתחושת עקצוץ מתמיד בידיים נטולות ג'ויסטיק.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיזל. על קו הזינוק
גדות. הולמת את הגופייה
לאתר ההטבות
מומלצים