מוצאים את דורי ביקורת סרט

Finding Dory Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מוצאים את דורי":
"קלאסיקה נוספת לכל המשפחה מאולפני דיסני-פיקסאר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Finding Dory
דיבוב אלן דג'נרס, דיאן קיטון, אלברט ברוקס, טיי בורל, יוג'ין לוי במאי/ת אנדרו סטנטון, אנגוס מקליין  
אנימציה
ביקורת סרט למוצאים את דורי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשוט נפלא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ארבע שנים אחרי הכישלון הקופתי, הביקורתי והקולנועי הגדול ביותר של אולפני דיסני בעשור האחרון, "ג'ון קרטר", הבמאי/תסריטאי אנדרו סטנטון חוזר אל המקורות ואל ההצלחה הקולנועית הגדולה הראשונה שלו - "מוצאים את נמו". חלפו 13 שנה מאז שסרט האנימציה הקלאסי ההוא יצא אל המסכים והפך לשובר קופות. העלילה עסקה בנמו, דגיג צעיר שהלך לאיבוד. אביו הדאגן מרלין יוצא למסע חוצה אוקיינוס, בחיפוש אחר בנו האובד. בדרך הוא חובר לדורי, דגה כחלחלה בעלת זיכרון קצר. דמותה של דורי היתה כתובה בצורה מבריקה, מצחיקה ומפתיעה והדיבוב של אלן דג'נרס היה לא פחות ממושלם. היא גנבה את ההצגה מהדמויות הראשיות. היו אף כאלו שקיוו שהדיבוב שלה יזכה אותה במועמדות לאוסקר בתפקיד משנה.לכן זה לא מפתיע שסרט ההמשך מתבסס על אותה דמות שנחקקה כל כך טוב בזכרוננו, יותר מכל דמות אחרת בסרט הראשון. בהתאם למסורת ההוליוודית כאשר יש סרט מאוד מצליח כדאי ליצור לו סרט המשך, ו"מוצאים את דורי" מצליח לספק את הסחורה מעבר לכל הציפיות. החששות מהטריילרים הלא ממש מוצלחים התפוגגו במהירות והסרט החדש מבית דיסני/פיקסאר פשוט מצליח לסחוף כמו זרם תת קרקעי שבלתי ניתן לעמוד בפניו. זוהי הרפתקה קומית בעלת רגעים שנונים ונגיעות פסיכולוגיות בוגרות ומורכבות העוסקות בבדידות, נטישה ופרידה. למרות הנושאים המדכאים והרציניים הצפים ועולים מתוך עלילת הסרט, אין להורים מה לדאוג - זה עדיין סרט קיץ מושלם לכל המשפחה.
רק שנה אחת חלפה מאז אירועי הסרט הקודם. דורי חיה באושר בשונית האלמוגים עם מרלין ונמו. למרלין הנרגן (בדיבובו של אלברט ברוקס) נמאס מהזיכרון הקצר של דורי שיוצר שלל בעיות. כאשר היא מתחילה להיזכר ברגעים מילדותה ומהוריה היא מחליטה לצאת למסע ולחפש אחריהם. נמו כועס על אביו שגרם לה לצאת למסע לבד והם יוצאים בעקבותיה. השלושה מוצאים את עצמם חוצים את האוקיינוס אל עבר המכון הימי בקליפורניה. דורי במאמץ למצוא את אביה ואמה ואילו מרלין ונמו את חברתם דורי.המכון הימי הוא ביתם של דמויות חדשות במה שעתיד להפוך לסדרת סרטים. האנק הוא תמנון שחולם על חיים טובים יותר באקווריום משלו. מתגוררים שם גם ביילי הלוויתן, דסטיני הכרישה ושלל יצורים ימיים שונים: כוכבי ים הנמחצים על ידי ילדים המשחקים בהם, צדפה בודדה שהשתגעה, כלבי ים מצחיקים עם אובססיה לסלע מסוים, ציפור מטורללת העוזרת להם להגיע ממקום למקום, דגים בשלל גוונים וגדלים. יחד עם זאת הגיבורים המרכזיים הם צוות האנימטורים שיוצרים חוויה ויזואלית מסחררת חושים שהופכת את האוקיינוס ואת המכון הימי למעדן קולנועי מרהיב עין בצבעיו העזים.
בהתאם לז'אנר סרטי האנימציה, סבירות עלילתית כלשהי לא קיימת בסרט הזה והוא מתנהל בעולם שבו ישנם חוקים שונים לחלוטין, שנועדו אך ורק ליצורי הים. גם יכול להיות לכם אפקט דֵזַ'ה-וו שבו אתם עלולים לחוש שכבר צפיתם בסרט הזה בעבר עם מהלכים עלילתיים די דומים בערך לפני 13 שנה. היתרון המרכזי הוא שגם מי שלא צפה בסרט המקורי או לא זוכר ממנו דבר יוכל ליהנות מאוד מהסרט הזה.לפי איך שזה נראה "מוצאים את דורי" הוא הצלחה כלכלית וביקורתית מסחררת נוספת של האולפנים. אמנם לעיתים התסריט מרגיש מחושב מדי ולא נלקחים סיכונים עלילתיים שיהפכו את "מוצאים את דורי" לקלאסיקה מיידית, אך הסרט מצחיק אפילו יותר מהמקור עם טיימינג מבריק וסיטואציות מטורפות. לדורי ולדמויות החדשות יש קסם כובש כבר מהדקות הראשונות. בעידן שהוא הרבה יותר מהיר וצרכני ממה שהיה לפני 13 שנה, "מוצאים את דורי" מגיע לעולם רווי סרטי אנימציה לכל המשפחה, והוא עדיין יותר טוב ממרביתם.
מוצאים את דורי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: dbirdyגיל: 2825/01/2017 00:49:36
5/10אייקון ציון
הסרט חמוד, מצליח לשחזר מספר פעמים את ההומור וההנאה שבסרט "מוצאים את נמו". לעיתים מרגיש שמדובר בסרט דומה מדי לקודמו בתפקיד. נחמד לצפייה בבית.
שם: שביטגיל: 3915/10/2016 08:25:49
9/10אייקון ציון
בת ה-6 ובן ה-3 נהנו מאד
שם: אורי ברייטמןגיל: 3922/08/2016 15:46:28
8/10אייקון ציון
בניגוד ל"מחפשים את נמו" שהיה סרט חדשני, מרגש ומרתק - ל''מוצאים את דורי'' יש בעיה: הוא חוזר על הסיפור של נמו בלי ליצור הפתעות תסריטאיות שיצדיקו את הביקור המחודש בעולם של פיקאסר. האנימציה טובה והדמויות עושות את העבודה, אבל בסופו של יום זה סיפור די עצוב שמרגיש כמו נסיון ציני לעשות עוד כסף על חשבון נמו. זה מתחיל טוב, והולך ונגרר עד הדקות האחרונות. לכן לא המלצתי לילד שלי ללכת לראות את הסרט, והוא אכן לא צפה בו עד היום.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט