שתף קטע נבחר

"מה זה השטויות האלה": עדי אשכנזי השתנתה, התוכנית - לא

חמש שנים עברו מאז שתוכניתה שודרה לאחרונה, ובזמן הזה עדי אשכנזי עברה שינוי - היא כבר לא קורעת את העיר על הקטנוע, אבל נמצאת במקום יותר בוגר ופחות מתאמץ. הפורמט עצמו, לעומת זאת, נשאר אותו דבר בדיוק גם בעונה החמישית ולא התהדק בהתאם. ועדיין - זה עובד

באחד הפרקים של "רוק 30", הפמליה של טרייסי, כוכב התוכנית, מודיעה לו שחיי הבלינג-בלינג הבזבזניים שלו ניתקו אותו מהקהל שלו, וממליצה לו לחזור לבימות הסטנדאפ כדי להרגיש שוב את העם. טרייסי חוזר, אבל הסטנדאפ החדש שלו - מכירים את זה שאתה מפצח לובסטר וכל הנוזל הפנימי שלו משפריץ עליך? כזה - מבהיר שהדרך חזרה לא פשוטה.

 

אז זה לא שעדי אשכנזי מתעוררת בבוקר ליד שרי אריסון, אבל היא קצת עברה לגור בוויסטריה ליין. אשכנזי היא כבר לא הנערה הפוחזת שהתרוצצה ברחבי הארץ על אופנוע או טסה להודו כדי לפצח את האומה ההודית. עכשיו היא אשת איש ואמא, ומה שנקרא בלעז - מחזיקה בית, ועכשיו היא צריכה לשבור את הראש על הגנן שבא לסדר לה פינת פנג שוואי נוזלית בגינה, על המנקה הזרה שעוזבת לה באמצע, ועל האינסטלטור שבא לתקן לה את הסתימה.

 
עוד ביקורות במדור הטלוויזיה של ynet:
 
חמש שנים זה נצח בטלוויזיה. אשכנזי (צילום: גיא כושי ויריב פיין) (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
חמש שנים זה נצח בטלוויזיה. אשכנזי(צילום: גיא כושי ויריב פיין)
 

הפעם האחרונה שפגשנו את אשכנזי ב"מה זה השטויות האלה", שחזרה היום (ה', 21:00, ערוץ 2) לעונה חמישית אחרי הפסקה ארוכה, הייתה לפני חמש שנים. מאז עברו הרבה שקשוקות במחבת, ואשכנזי חוזרת אל הפורמט עם קילומטרז' מרשים על הבמות, וזה ניכר. מרגישים שהיא במקום יותר בטוח ומשוחרר ופחות מאומץ. הקסם של "מה זה השטויות האלה" עדיין טמון בהלחמה בין המתוסרט לאמיתי, והוא מתבסס על הכישרון של אשכנזי – זה שבא לידי ביטוי גם ב"בלתי הפיך", הסדרה בהשתתפותה – לאלתר ולהתפרע או לחילופין להגיש קטעים מתוסרטים כאילו הם מאולתרים ולתת לקהל תחושה שהוא חלק משואו חד פעמי, אורגני וחי.

אשכנזי רוקדת על התפר שבין מה שכתוב בתסריט ובין גייזרים של אלתור. היא מביאה שרברב, עוזרת וגנן אמיתיים לפרק הזה, מצלמת אותם בבית האמיתי שלה ומוסיפה את האבא האמיתי שלה לקדירה כדי להעניק להכל נופך אמין, אשכנזי מודעת לערך המוסף של תחושת ההצצה הלא תמיד מחמיאה לחיים האמיתיים שלה, היא עפה עליו בהופעות הסטנדאפ החושפניות שלה, ואת כל אלה תוחם הפרק המתוסרט.

 

ומצד שני - גנן חתיך שמפתה נשים נשואות (היוש "עקרות בית נואשות"), עוזרת שצריך לנקות לפני שהיא באה ואינסטלטור עם חריץ שמנסה לנפח את החשבון – יכול להיות שהבחירה דווקא בעולם הזה הקשתה על פרק הפתיחה של "מה זה השטויות האלה" לפרוץ עם הרוח הרעננה, השובבה והתזזיתית שמקושרת בזיכרון הקולקטיבי עם העונות הקודמות. החומרים שהרכיבו את הפרק הזה התאמצו להמציא מחדש את כל הג'אז שאנחנו מכירים מעולמה הקסום של אחזקת הבית. כפרק פתיחת עונה מדובר בבחירה קצת בנאלית.

 

התדר השתנה, הפורמט צריך להתהדק בהתאם (צילום: גיא כושי ויריב פיין) (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
התדר השתנה, הפורמט צריך להתהדק בהתאם(צילום: גיא כושי ויריב פיין)
חמש שנים זה נצח בטלוויזיה. אנחנו השתנינו, עדי השתנתה, רק "מה זה השטויות האלה" נשארה באותו המקום. "מה זה השטויות האלה" נשענה על התדר של אשכנזי כשעוד היתה ילדה פרועה, אבל התדר הזה השתנה, והפורמט צריך להתהדק בהתאם. הוא עדיין עובד בזכות העובדה שאשכנזי היא עדיין מגישה נפלאה של החומרים שלה והסטנדאפ שלה עדיין מושחז ובוטה, ובזכות קטעים מצוינים (כמו זה שבו אשכנזי מקריינת את תוכנית הבישול המדומיינת שלה או מודיעה לעוזרת שהפסיקה לעשן תוך כדי הדלקת סיגריה), אבל מצד שני החלק "הריאליסטי" מכיל גם לא מעט רגעים עייפים שחוממו והוגשו. ובעידן שבו בכל פעם שתזרוק אבן תפגע בסלבס שמגלם את עצמו בסדרה מתוסרטת, אשכנזי לא יכולה ולא אמורה להתפזר. כי איך אמרה המורה שלכם, כשהיא רצתה להניע אתכם לפעולה ולהחמיא לכם בו זמנית? ממנה אנחנו מצפים ליותר.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא כושי ויריב פיין
במקום יותר משוחרר. אשכנזי
צילום: גיא כושי ויריב פיין
לאתר ההטבות
מומלצים