ביקורת: קח את זה כמו גבר / Forgetting Sarah Marshall

הקומדיה "קח את זה כמו גבר", לא רק הורסת מצחוק – היא אינה חוששת למתוח את הגבולות היטב. אלי שגב נהנה.

ג'ייסון סיגל מצא זהב. התסריט הראשון שלו, זה שכתב ל"קח את זה כמו גבר", מצחיק בטירוף. העובדה שכל רגע בסרט צפוי אפילו יותר מהרגע שלפניו מתגמדת ברגע שכל סצינה בוחנת את הקוים ודוחקת את הגבולות בלי חשבון. מספר הפעמים שאיבר מינו של סיגל (גם השחקן הראשי) נחשף למול עינינו התמימות הוא לפחות כמו המספר האינסופי של המשכים ל"רמבו" ו"רוקי". הכל ברוח טובה והכל בשם הצחוק, וזה בדיוק מה שהופך את "קח את זה" לאחת הקומדיות המוצלחות שיש השנה.

סיגל סיפח להרפתקה שלו קומץ חברים לא מצומצם. מלבד המפיקים ג'וד אפטאו ושאונה רוברטסון, הביא אחריו סיגל מ"הדייט שתקע אותי" גם את ג'ונה היל, פול ראד וביל היידר. אפטאו הביא איתו את הבמאי, ניקולס סטולר, לטבול את הרגליים במי הבימוי לראשונה גם הוא. כך, נשאר רק דבר אחד: הנשים. ליהוקן של שתי היפיפיות הצנומות, קריסטן בל ומילה קוניס, לצידו של סיגל הענק בגובהו, הסתבר כמהלך מוצלח בהחלט.

קוניס לא עשתה שום דבר הגיוני מאז התפרסמה ב"מופע שנות השבעים", חוץ מלתרום את קולה ל"איש משפחה". הניסיונות שלה לפרוץ בקולנוע עם כל מיני סרטים סוג ב' לא הביאו אותה לשום מקום, ועכשיו עם "קח את זה" סביר להניח שאור הזרקור החזק שהיא ראויה לו סוף סוף יתמקד בה. קריסטן בל, שאם להודות באמת, שמנו לב לקיומה רק בתפקידה הנוכלי ב"גיבורים", עושה טוויסט מסוגנן ועל-רמה לתפקידה המעולה ב"קח את זה".

לפיטר (סיגל) יש את הכל. הוא מוסיקאי קבוע בסדרת הלהיט "זירת הפשע", שהשחקנית הראשית בה, שרה מרשל (בל) היא גם החברה שלו כבר 5 שנים. הוא מאוהב מעל הראש, אך מסתבר ששרה לא מרגישה אותו הדבר ונפרדת ממנו. שבור לב, פיטר נועץ באחיו-למחצה (היידר) ומחליט לנסוע להוואי לאן ששרה תמיד רצתה לנסוע, כדי לשכוח ממנה. הענין מסתבך כאשר הוא מגלה שבדיוק בזמן שהוא החליט לנסוע לשם, גם שרה החליטה לנסוע לשם – עם החבר החדש שלה (ראסל ברנד). כעת פיטר נאלץ להתמודד עם השהות לבדו בהוואי, עם העובדה שחברתו לשעבר נמצאת עם החבר החדש שלה לנגד עיניו, ואולי לנסות לפתח קשר חדש עם המארחת היפיפיה של המלון (קוניס).

בטלויזיה, ב"איך פגשתי את אמא שלכם" (הפרויקט הכי מוצלח שעשה ג'ייסון סיגל אי-פעם מלבד "הדייט"), סיגל פשוט מבוזבז. כישורי הכתיבה שלו, ואפילו כישורי המשחק הלא-רעים שלו, פשוט יורדים לטימיון. אפילו אם הבעת הבכיינות המתמדת ששרועה על פניו לאורך אחוז ניכר מהסרט תצליח להרגיז אתכם, הוא דווקא יודע לספר בדיחה כמו שצריך. מאבקי הכוח של פיטר מול אלדוס (ברנד) הם כנראה הסצינות המבריקות ביותר בסרט, ולרוב גם הכי מצחיקות. המבטא המגוחך של ברנד זועק "צחקו עלי", ואין ספק שאם יש למפיקים קצת שכל, אלדוס סנואו יקבל סרט-ספין-אוף משלו.

להפתעתי אמנם, בולטת דווקא מילה קוניס. למרות שהתסריט עושה אותה מעין "היפית", קוניס מכניסה כנראה הרבה מעצמה לדמות. במקום היפית משונה, דמותה של רייצ'ל היא הבחורה המגניבה ביותר בהוואי. ואם זה לא מספק אתכם, תמיד תוכלו להתרפק על הסצינות המרובות שלה בלבוש מינימליסטי של מכנסונים קצרצרים במיוחד, או תמונות בעירום חלקי התלויות על קירות בסרט.

מתיחת הגבולות של "קח את זה כמו גבר" מתפרשת גם על הצד השני של המטבע. ישנן כמה בדיחות שחוזרות קצת יותר מדי, ונמרחות כמו מסטיק, או כאלה שסתם מוגזמות ומופרכות. מצד שני, מדובר על קומדיה, ובכלל, הדבר כלל וכלל לא מפריע להנאה הרצופה מהסרט. אפילו גילינו את כישורי השירה והלחן של ג'ייסון סיגל כשהוא מבצע שירים שכתב במיוחד עבור הסרט.

דירוג: ★★★★☆

קח את זה כמו גבר
ארה"ב, 2008
112 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-12.06.2008 בקולנוע
בימוי:
ניקולס סטולר
תסריט:
ג'ייסון סיגל
משחק:
ג'ייסון סיגל
קריסטן בל
מילה קוניס
ג'ונה היל
פול ראד
ביל היידר
ראסל ברנד

טומי

אני לא מתכוון לקרוא את התגובה שלך , מצטער ,כי הסרט הזה הוא פשוט חרפה ,קודם כל אני אתחיל בשאלה..
למה לעזאזל מראים את האיבר מין שלו כל הזמן !?!??
מה קטע המטופש הזה? ????? ממש הגעיל אותי !!

שאלה שניה ,מה הצחיק אותך בסרט??!
זה יותר סרט דרמה מפגר,יש קטע או שתיים שמעלים חיוך ואולי קטע או שתיים שאתה צוחק קצת ,אבל מרבית הסרט פשוט נפילה ,אני זוכר שכמט נרדמתי .. וראיתי את הסרט באמצע היום !!!!

ממש לא מצחיק ,ולעיתים נמרח מאוד ..
השחקן הראשי נוטה לעצבן במרבית הסרט מאשר להצחיק !!
והציצים של הבחורה החמודה מהקבלה נפולים ! חחחחח סתם הייתי חייב לציין את זה =)))

סרט משעמם , לעיתים מרגיז ,לעיתים מרגיז מאוד !
ולפעמים מעלה חיוך ..
סה"כ ציון 2 ..

לא מומלץ ,בטח ובטח ובטח שלא בקולנוע

טומי

נופלחו

צר לי טומי שלא נהנית, מצד שני אני דווקא שמח, כי חלק ממה שמצחיק בסרט הזה הוא לדמיין אנשים כמוך מזדעזעים ומובכים עד עמקי נשמתם מהבולבול הצנוע שלו.
תבין, הקומדיות מוכרחות להעלות את הרף כל הזמן, חלוצים כמו קווין סמית וג'אד אפאטו לא רק כותבים קומדיה שנונה, אלא גם צוחקים יחד עם הצופה שמבין אותם על אותו צופה אחר שדבוק לכסאו בעצבים ותוהה לאן נעלמו "איזו מין שוטרת" ו"נשק קטלני", ולא מבין מה התשתנה פתאום?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?