yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    7 לילות • 25.10.2016
    רמבו 17
    'ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה', עם טום קרוז, הוא סרט אקשן סתמי וצפוי
    בנימין טוביאס

    החלק השני בסדרת 'ג'ק ריצ'ר' הוא מאותם סרטים שנתקלים בהם באמצע הלילה בערוץ הסרטים ורואים שליש מתוך שיעמום. אקשן סתמי, צפוי, עשוי בסדר בדרכו אבל לא באמת שווה. מלכתחילה לא ברור מי מלבד טום קרוז רצה לראות המשכון לסרט הפעולה החביב שלו מ־2012, שגם ככה היה דומה מדי לסרטי 'משימה בלתי אפשרית'.

     

    קרוז שוב מגלם איזשהו חייל־על שתקן ובודד שעובד כפרילאנסר בשביל הממסד הביטחוני, שוב הוא פועל מחוץ למערכת ומגלה איזו קונספירציה צבאית, ושוב ושוב הוא מכסח בלי קושי את כל הבריונים שנשלחים לעצור אותו. רק בלי סצנת אקשן מדהימה או זכירה.

     

    הפעם ריצ'ר נשלח לטהר את שמה של קצינה שהופללה על לא עוול בכפה, אלא שכל התפניות העלילתיות צפויות מקילומטרים. בחלק הקודם הצליח הבמאי כריסטופר מקווארי (התסריטאי של 'החשוד המיידי') לתת לסרט ארומה של מותחן שהזכיר במשהו את סדרת ספרי המתח של לי צ'יילד עליה הוא מבוסס. קרוז החליף אותו בהמשכון ונתן צ'אנס לבמאי הדרמות הוותיק והאהוב אד זוויק, וזה מתגלה כהימור כושל. זוויק הוא במאי אקשן בינוני, ולא מפצה על כך בשום צורה בהעמקת הדמויות או הסיפור. אפילו עלילת משנה שקשורה בבת 15 מעצבנת, שהיא אולי בתו של קרוז, מרגישה כמו משהו שנשלף מפרק בינוני של 'מקגייוור'.

     

    הדבר היחיד שאפשר לזקוף לזכותו של ג'ק ריצ'ר הוא חוסר היומרה שלו. לפרקים נראה שמישהו בהוליווד הימר על הסדרה כאקשן זריז וקצת טראשי שיצליח בעיקר בחו"ל, סטייל סרטי 'חטופה' עם ליאם ניסן. אלא שאין כאן באמת את הפאן או ההומור העצמי שיאפשרו לנו ליהנות ממנו ככזה. מבחינת קרוז, כך נראה, 'ג'ק ריצ'ר' זה חתיכת סרט רציני והוא עדיין הכוכב הגדול בעולם. הוא טועה.

     

    ציון: שני כוכבים

     


    פרסום ראשון: 25.10.16 , 14:51
    yed660100