yed300250
הכי מטוקבקות
    Daniel Smith
    24 שעות • 23.11.2016
    רומן טיסה לעניים
    אז מה אם אמרו שבראד פיט ומריון קוטיאר ניהלו רומן סוער על הסט של הסרט המשותף שלהם? לפי הדינמיקה הגרועה ביניהם בסרט, כנראה לא קרה כלום במציאות
    בנימין טוביאס

    "בעלי ברית" הוא דוגמה מצוינת לסרט עם יופי של פוסטר וקונספט שקל למכור, אבל עם אפס ביכולות ביצוע. על הנייר אין כמעט דבר שהסרט לא מציע: רומנטיקה! הרפתקאות! אינטריגות ריגול במלחמת העולם השנייה! וכמובן: שני כוכבים הוליוודיים סקסיים — בראד פיט ומריון קוטיאר היפים מתמיד — שיעשו אהבה ומלחמה על המסך כזוג מרגלים שהופכים לנאהבים. והכל על רקע הנופים היפהפיים של אפריקה ובריטניה בשנות ה־40.

     

    לחצו: כל הסרטים החדשים שעולים הסופ"ש

     

    צפו בטריילר

     

    ככה עשו פעם סרטים בהוליווד: גדולים מהחיים. ואכן, נראה כי האהבה לקולנוע מתור הזהב ההוליוודי — ובמיוחד לקלאסיקה "קזבלנקה" שמועתקת פה על ימין ועל שמאל — היא שמניעה את היוצרים, ובראשם הבמאי הוותיק והאהוב רוברט זמקיס ("בחזרה לעתיד", "פורסט גאמפ"), והתסריטאי המיומן סטיבן נייט ("לוק" ו"דברים יפים מלוכלכים"). אלא שעל אהבת קולנוע לבדה לא מקבלים נקודות, בטח לא כשהתסריט והבימוי כל כך לוקים בחסר. וכן, גם המשחק.

     

    זה המקום לדווח בצער שפיט, שחקן מיומן לרוב, עושה כאן את אחד הגרועים בתפקידיו. פיט אמור לגלם ארכי־מרגל משופשף, איש העולם הגדול, שדובר שלל שפות. הסרט אפילו מראה אותו שוב ושוב מלהג בצרפתית. רק שמישהו על הסט שכח כנראה ללמד אותו את השפה, והצרפתית החורקת של פיט משליכה במידה רבה על כל הדמות הזו. התוצאה היא מרגל שלא מבין דבר בריגול, והאחרון לקלוט את מה שקורה סביבו. גם כן גיבור.

     

    וזה עוד בלי לדבר על מה שאמור להיות הלב הפועם של הרומן רומנטי הזה: הרומנטיקה. הכימיה בין פיט וקוטיאר — מי שעל פי השמועות היא אחת הסיבות לפרידה שלו מאנג'לינה — לא ממש ניכרת על המסך, ואם היו ניצוצות, הם כנראה נשמרו מאחורי הקלעים. אגב גם הדיאלוגים באנגלית בין פיט וקוטיאר מרגישים מאולצים וחסרי רגש.

      

    זמקיס מנסה לטאטא את החורים בעלילה ובביצוע על ידי שורה ארוכה של מחוות/ העתקות/ גניבות מסרטים טובים יותר: "האדם השלישי", "לורנס איש ערב", "12 הנועזים", "הפצוע האנגלי", "ממזרים חסרי כבוד", וכמובן "קזבלנקה". אלא שמרוב הומאז'ים הכל מרגיש כמו קלישאות, ומה שהיה צריך להיות אפוס מרטיט לבבות, מרגיש יותר כמו רומן טיסה לעניים. פספוס.

     

    הסרט "בעלי ברית" יעלה בסופ"ש בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

     


    פרסום ראשון: 23.11.16 , 22:27
    yed660100