שתף קטע נבחר

"נשק קטלני": מישהו עשה פה עבודה טובה

עם קטעי אקשן חזקים ודיאלוגים מבדרים למדי, "נשק קטלני" מצילה את כבודן של סדרות הרימייק, וכבר מזמינה לעצמה עונה שנייה. כל מהלך בעלילה צפוי ושומר על המתכון המקורי - אבל מי אמר שתמיד חייבים להמציא את הגלגל?

 

כוכבי הקולנוע ההוליוודים זולגים לאיטם לסדרות טלוויזיה מזה עשור לפחות, והנה מגיעה "נשק קטלני", הסדרה החדשה של רשת "פוקס" האמריקנית שעלתה בארץ אתמול (ה', סלקום TV), שמעלה, משווה ומעבירה למסך הקטן את סדרת סרטי הקולנוע המצליחה מהאייטיז.
 

מעלה, משווה ומעבירה. "נשק קטלני" ()
מעלה, משווה ומעבירה. "נשק קטלני"
  

מספר לא מבוטל של סדרות מחודשות כבר טבעו באוקיאנוס העצוב של הרימייקים, אבל "נשק קטלני" איכשהו מצליחה להימלט מהסטטיסטיקה הזאת. מה שאומר שאוהדים של המקור הקולנועי לא יאלצו לצפות בסדרה דרך האצבעות ולהתפלל שאלוהי הנוסטלגיה הצליח לחסוך מהם את המבוכה. אולי זה בגלל שפורמולת האקשן לא השתנתה כל כך עם השנים, יחסית לז'אנרים אחרים כמו קומדיה או דרמה. אולי כי מדובר בסדרה שמבוססת על קולנוע ולא על סדרה מוקדמת יותר, ואולי, בפשטות, מישהו עשה פה עבודה טובה וידע בדיוק מה הוא מספק: סדרת אקשן עם פיצוצים ויריות וקצת צחוקים, מהולה באחוות הגברים הישנה והטובה של אנשי חוק. כי אין מה לעשות איתה, היא רק רוצה לירות.

 

ביקורות נוספות במדור טלוויזיה של ynet:

"האח הגדול 8": הורסים את הבית וטוב שכך

"איכילוב": טלוויזיה מקצועית ישר לווריד

"ווסטוורלד": במערב יש הרבה חדש

 

ובאמת "נשק קטלני" שומרת על הזיקה שלה למקור ולסיפור המפתח. עם קליין קרופורד שמאייש את התפקיד של מל גיבסון, ודיימון וויאנס את זה של דני גלובר, היא מצייתת לנוסחה כמעט אחד לאחד, אולי למעט כמה תוספות קטנות לשברון הלב של קרופורד, שהגיע ללוס אנג'לס בעקבות מותה הפתאומי של אשתו ההרה בתאונת דרכים. היא משקיעה בקטעי האקשן (מתחילה הכי חזק בפיילוט ולאט לאט מגבירה) ומצליחה לשלב דיאלוגים מבדרים למדי, שילוב שהקהל האמריקני נהנה ממנו מספיק כדי שפוקס תבטיח עונה שנייה, וסביר להניח שיספק גם את מי שאהב את גלובר וגיבסון מפזזים על הניידת, כשעוד היינו תמימים ולא ידענו שגיבסון אנטישמי.

 

"נשק קטלני" כל כך שמרה על המתכון המקורי, שכל פרק שלה נראה כמו סרט קולנוע קטן, ובמובן הזה היא בהחלט מהנה. לא מפתיעה, לא זזה צעד אחד מהנתיב שהועיד לה אל האקשן, כל מהלך בעלילה צפוי ומציית לכללי הטקס, ואולי הסוד הוא בהיעדר היומרה להדהים או להמציא את הגלגל. שני השחקנים הראשיים מגלמים היטב את האוואטרים שלהם ומנפקים כימיה מצויינת כבר בפרק הפיילוט. מבדרת, נוסחתית ומשומנת היטב, "נשק קטלני" מצילה את כבודן של סדרות הרימייק.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים