yed300250
הכי מטוקבקות
    Doane Gregory
    24 שעות • 15.02.2017
    אינסטינקט טיפשי
    הפרק השני בסרטי "50 גוונים של אפור" מעורר בעיקר געגועים לקולנוע אירוטי שעשוי כמו שצריך
    בנימין טוביאס

    הפרק השני בסדרת העיבודים הקולנועיים לספרי "50 גוונים של אפור" שקוע עמוק בתחושה אנושית בסיסית אחת: מבוכה. מבוכה של חלק מהצופים שמראש מתביישים להיכנס אליו ושוקעים יחדיו בפינות האולם, זוגות־זוגות, בתקווה להצית רומנטיקה בוולנטיינ'ז, מבוכה של השחקנים והיוצרים שמבינים מראש שאין יותר מדי מה לשפר כאן ונראים אבודים על המסך, ובעיקר מבוכה שלנו – חובבי מותחנים סליזיים ואירוטיים – שקיוו אשכרה להתחרמן מפיסת ונילה כזו.

     

     

     

    ואכן, הנה הווידוי המביך שלי: בניגוד לחובבי קולנוע אנינים ממני, אני חושב שיש בהחלט מקום לקולנוע אירוטי, כזה שמעורר את הליבידו הגברי והנשי של הצופים הבוגרים וגורם להם לבדוק את גבולותיהם. אז לפני שנדבר על דברים פעוטים כמו תסריט, בימוי, משחק, או יכולת בסיסית לחבר סצנות לדבר הקרוי "סרט", נבשר ש"50 גוונים של אופל" הוא חתיכת יצור א־מיני ואנטי־מחרמן, ובזבוז זמן למי שנכנסו אליו למטרה זו. הסרט הזה מברבר בגאוותנות על סקס נועז, ואז מגיע לחדר המיטות ומתנהג כבתול ביישן. כמה פימפומים לפרוטוקול, מוזיקת פופ דביקה ברקע, ויאללה הביתה. ממה אני אמור להזדעזע כל כך? מכמה צעצועי מין ופליקים בטוסיק?

     

    מה שנותר בסוף, כמו בפרק הקודם, הוא רומן רומנטי למשרתות שגם מציג את התפיסות השמרניות והשוביניסטיות ביותר. שוב אנסטסיה סטיל (דקוטה ג'ונסון בעלת עיני העגל) מנסה לאלף את המיליארדר הפסיכי כריסטיאן גריי (ג'יימי דורנן המעצבן), למרות שלא ברור בכלל למה היא רוצה בכלל להיות איתו, חוץ מהעובדה שהוא ממש עשיר. הפעם הסרט מנסה לכאורה להעצים את דמותה ולהראות שהיא קוראת תיגר על אישיותו השתלטנית. אבל קשה לקחת ברצינות את הפסוודו־פמיניזם פה, כשעצמאותה של סטיל מסתכמת בסצנה בה היא מתעקשת להזמין את חברה המיליארדר לקפה, בעוד בשאר הסרט היא ממשיכה לרייר כל פעם שגריי מגלה לה שיש לו עוד אחוזה באספן או בניו־יורק.

     

    בסוף, בדיוק כמו בחלק הקודם, זה סרט על אישה שמתחרמנת בעיקר מכסף. שאר הזמן דמויות צצות והולכות, הסקס משמים, אין ממש עלילה, היגיון או טעם. געגועיי ל"אינסטינקט בסיסי", למרות שבשלב הזה גם "יומן הנעל האדומה" עדיף.

     


    פרסום ראשון: 15.02.17 , 22:30
    yed660100