אחרי שהוט דווקא הפתיעו לטובה עם סדרות מקור ישראלית מצוינות, אסקפיסטיות יותר ופחות, שמצליחות ללכד את הלך הרוח המקומי עם תסריטים מצוינים ושחקנים מפתיעים הפציעה מ"הוט בידור ישראלי", הגיעה הטלנובלה "פול מון", שהרסה להם את התדמית כליל. 



לא ברור מה חשבה יוצרת הסרה שירה אלון ("חצויה") כשכתבה ב-2017 סדרה מגושמת שנראית ונשמעת כמו טלנובלה טורקית משנות ה-90. זה לא היה כל כך נורא אם לא היה מציבה את העלילה והדמויות דווקא בתאילנד, לוקיישן שרוב הישראלים ביקרו בו, מה שהופך את הצפייה ליותר אישית עם ציפייה מינימלית של הצופה להיחשף לתוכן מקורי ואתגר, ואם לא, אז לפחות שיהיה על טהרת ההומור.



אלון לוקחת את עצמה ברצינות יתר ומכריזה כי "לא נראה דבר כזה על המסך בישראל", מה שמשליך על פולמון, שגם היא, למעשה, סדרה חסרת מודעות עצמית. שלא כמו טלנובלות מוצלחות אחרות שזכינו לראות לפני כמעט עשור כמו "טלנובלה בע"מ", "מיכאלה" ו"בובות" שהצטיינו באותנטיות, גם אם לא זכו לתקציב ענק, כשהאג'נדה השלטת הייתה: "אם כבר אנחנו מעתיקים , אז לפחות לא נסתיר את זה". אבל מלבד "סתלבט אחי", "זרום", וקפונקה" אין באמת לתסריט מה להציע. מי שמשחק תפקיד יוצא מן הכלל הוא דווקא אלישע בנאי, הבן של, שמככב כהפתעת הסדרה,  ומביא קצת קסם ואמת לטריילר הבלתי נגמר הזה.



 "פלקט ריק מתוכן"


לעלילה דווקא היה פוטנציאל בידורי. שדרנית גלגל"צ, אורטל בן שושן, שמתנהלת בצורה מאוד פוליטיקלי קורקטית ולכן מצליחה לקבל תוכנית משלה, הופכת להיות המקבילה של גיא זהר. כל זה אחרי שבן זוגה, השחקן תומר קאפון, איבד את הזיכרון אחרי שהרג את כל החברים שלו בפעולה צבאית.



כמובן שבסדרה כולם יפים ונכונים, נטולי בעיות כלכליות ובעלי דיקציה מושלמת. זה היה יכול להיות אחלה סרט אימה אם הדיאלוגים ביניהם לא היו מביכים כל כך. וחוץ מזה, ממתי לרוסים אכפת מחפ"ש שירה בטעות בחברים שלו בפעולה צבאית?



אז נכון, שירה אלון רגילה לכתוב סדרות נוער עם ערפדים, ויהיו פעוטות שיצליחו ליהנות ממפגן בגדי הים בחופי הטורקיז, אבל יותר מטלנובלה משובחת שהיא מתיימרת להיות, פולמון נראית ומרגישה כמו דפדוף באינסטגרם של הוט בידור ישראלי ותו לא.



כנראה שזה מה שקורה כשאת כל הכסף משקיעים בטיסות וריזורטים לטיפוסים שמתפרנסים מהשקות, ולכן, תאילנד הפוטוגנית והעשירה בתרבות והמטיילים בה נראים כפלקט ריק מתוכן וסטריאוטיפי עד זרא.




"פול מון", החל מ-5.2.2017, ימי א'-ד' ב-20:45, HOT בידור ישראלי.