ביקורות סרטים

הרוח במעטפת (2017)

אז איך עיבוד הלייב אקשן האמריקאי של האנימה המשובחת 'הרוח במעטפת'?
רמז: אל תרוצו לקולנוע

צילום: jawavs

בין שלל הטענות שהרבה אנשים נוטים לומר על סרטים שנוצרים כיום, יש את הטענה שהבמאים מעדיפים צורה על פני תוכן. הסרטים נוטים להיות מושקעים וויזואלית ועם סצנות אקשן מרהיבות, אבל בלי סיפור מעניין או דמויות להתחבר אליהן. לא תמיד זה נכון, קשה להגיד שמה שהיה חסר לי ב'קונג: אי הגולגולת' המהנה בטירוף, זה פיתוח לדמות השעירה במיוחד של קונג, אבל לפעמים מגיע סרט כמו 'הרוח במעטפת' וגורם לי לתהות אם יש דברים בגו.

'הרוח במעטפת', המבוסס על האנימה המשובחת בעלת אותו השם מ-1995, הוא אחד הסרטים היותר מרהיבים שנראו לאחרונה. העיצוב של העיר העתידנית בה 'הרוח במעטפת' מתרחש הוא כמו גרסה הפוכה לעיר העתידנית של 'בלייד ראנר': הכול צבעוני, פסיכדלי, מרהיב וענק. יש גם שימוש נבון בתלת מימד שהופך את הסרט (אם משום מה אתם מתעקשים לראות אותו בקולנוע) לראוי לאיימקס. גם סצנות האקשן די כיפיות והן מבוימות בקפידה ועם השקעה רבה.

אז כן, המעטפת של 'הרוח במעטפת' מאוד מושקעת, נוצצת וגדולה. אבל איפה הרוח?

אם שמים לב למרווחים שבין סצנות האקשן והאפקטים מגלים ש'הרוח במעטפת' הוא סרט גרוע מאוד. הבעיה הכי גדולה שלו, שאפיינה גם את הסרט המקורי, זה שהוא עמום למדי. הרבה דברים קורים מהר ובלי הסבר, ומשאירים את הצופים עם חצי תאוותם בידם. אם באנימה עוד אפשר היה לתרץ את זה ב'נו, יפנים' הרי שלרימייק האמריקאי אין תירוץ. לרגעים הסרט נראה כאילו אורכו המקורי היה 3 שעות אבל בגלל פחד מהפסדים כלכליים קיצצו ממנו יותר משעה. מלבד כותרות בתחילת הסרט אין כמעט הסבר על העולם שבו 'הרוח במעטפת' מתרחש.

הייתי שמח לכתוב על מה הסרט הזה אבל בכנות לא הבנתי על מה הוא. משהו עם סקרלט ג'והנסון שמתרוצצת בעיר עתידנית ומגלה על עצמה תגליות מרעישות ויש סצנות אקשן. העלילה בסרט היא לא יותר מטלאים שהם כנראה שרידים של גרסת הבמאי התיאורטית של הרימייק. הסרט מתחיל בסצנת אקשן ורגע לפני שאתם מנסים להבין על מה 'הרוח במעטפת' בכלל, מגיעה עוד סצנת אקשן. ככה זה בסרט, כל פעם שאתם מצליחים להבין במה הוא עוסק מגיעה סצנת אקשן (מרהיבה דווקא), ואז הסרט עובר לעסוק במשהו אחר.

צילום: Gage Skidmore

השחקנים לא טובים. סקרלט ג'והנסון לא מותירה חותם בתור גיבורת הסרט. היא בועטת, יורה ונלחמת בצורה מעוררת הערכה, אבל כשהיא צריכה לשחק או לגרום לצופים להתעניין בדמות שלה היא כושלת בגדול. גם שאר השחקנים שמסביבה לא אמינים יותר ממנה. הדמויות שלהם לא מעניינות, לא משכנעות וכמעט לא קיימות.

את 'הרוח במעטפת' ביים רופרט סנדרס, שאת סרטו הקודם 'שלגיה והצייד' לא ראיתי אבל הבנתי שהוא גם מכיל אקשן ואפקטים מרשימים, ושוב, רמזים קלושים מאוד לעלילה ודמויות. נראה שיש לנו יורש לזאק סניידר ומייקל ביי!

צילום: cinz

'הרוח במעטפת' גרסת 2017 הוא, נכון לעכשיו, הסרט הכי גרוע שראיתי השנה. גם האקשן הכי מלהיב וגם האפקטים הכי מרשימים לא יכולים להציל עלילה מקושקשת עד לא קיימת. אם ממש לא אכפת לכם מעלילה ודמויות ואתם רק רוצים לבהות במשך 106 דקות בפיצוצים וצבעים בוהקים, תקנו כרטיס ל'הרוח במעטפת'. אבל חבל על הזמן והכסף, תראו פשוט את הסרט המקורי והנהדר.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים