yed300250
הכי מטוקבקות
    Courtesy of Disney
    24 שעות • 29.03.2017
    לא מספיק יפה
    סרט: היפה והחיה | למרות ההצלחה ההיסטרית בקופות, המבקר שלנו דווקא לא מתלהב, וחושב שמדובר בגרסה ממוחזרת ומיותרת לסרט הקלאסי
    בנימין טוביאס

    אם במקרה בביקור המשפחתי הבא שלכם בניו־יורק או בלונדון יתחשק לכם לשרוף קצת זמן וכסף, בטח תשימו לב שבין שלל המופעים בברודוויי או בווסט אנד יש לא מעט מחזות זמר שמיועדים בדיוק לתיירים פראיירים כמוכם, עם ילדים: גרסאות בימתיות נפוחות, עמוסות תפאורה וניצבים, לכל הקלאסיקות הישנות של דיסני, מאלאדין ועד פיטר פן, כולל השירים מהסרט, אותו סיפור ואפילו אותן בדיחות. עם קצת מזל, ברגע האחרון אחד הילדים יתעשת ויגיד: אבא, אמא, עזבו. אין טעם לשלם 50 דולר לראש כדי לראות משהו שיש לנו בבית כבר שנים בדי־וי־די.

     

    סרטים חדשים שעולים בסופ"ש | אמיר קמינר

     

    צפו בטריילר

     

    כרטיס לסרט "היפה והחיה" לא עולה 50 דולר, אבל בגדול התחושה היא זהה. זו גרסה מפוארת, צינית, עתירת תקציב, אך נוטפת מלאכותיות שמגישה לכם את אותה מנה שאכלתם כשביקרתם בסרט האנימציה הנפלא ההוא ב־1991, רק הפעם עם שחקנים בשר בדם.

     

    אז כן, הסרט הוא הצלחה קופתית היסטרית עם 700 מיליון דולר הכנסות, השירים עדיין נפלאים, ואמה ווטסון היא בל לא רעה. אבל בחיי שאני לא מבין מה שכנע את דיסני שמה שאנחנו חייבים בחיינו הוא שידור חוזר. חוץ מהרצון להשיג כסף קל, כמובן. אפילו התלבושות זהות. עצוב לראות במאי כמו ביל קונדון שאחראי לאחד הסרטים היפים והמרגשים בניינטיז ("אלים ומפלצות") מקבל פה מדיסני פחות חופש יצירתי מתיכוניסטים בהצגת בית ספר.

     

    פה ושם יש ניסיון מאולץ "להוסיף" משמעות רלוונטית לימינו אנו, כמו חלקיקי סצנות שמנסות להתחקות אחרי ילדותם האומללה של היפה והחיה, או רגע וחצי שעורר שערורייה בארה"ב, בו דמות משנית ושולית לחלוטין, חצי יוצאת מהארון. ממש מהפכני. וכמובן שבשם הפוליטיקלי קורקט גם מחצית מהניצבים בכפר הצרפתי הפסטורלי מהמאה ה־18 הפכו לפתע לשחורים או היספניים. נו שוין.

     

    זה לא חייב להיות כך: "ספר הג'ונגל" מהשנה שעברה, הוכיח שאפשר ליצור גרסה חדשה ורעננה שאפילו תתעלה על המקור הנוסטלגי. ואילו "היפה והחיה" לא עושה את המינימום כדי לשכנע אותנו בהצדקה לקיומו.

     


    פרסום ראשון: 29.03.17 , 21:46
    yed660100