נמל בית

מלון 25hours Hotel בהמבורג, גרמניה, נולד מתוך חזון ליצור סלון מקומי בלב ההתרחשות, המייצג בעיצובו את הפן החדשני והתוסס של עיר הנמל השוקקת

צילום: stephanlemke.com for 25hours Hotels
צילום: stephanlemke.com for 25hours Hotels
25 בפברואר 2014

המבורג היא העיר השנייה בגודלה בגרמניה, והנמל שבה הוא השלישי בגודלו באירופה. הפנסיטי (Hafencity), אחד מרבעיה של העיר, השוכן על הנהר אלבה (Elbe), עובר בשנים האחרונות התפתחות אורבנית מואצת: רבים מהמבנים ומהמחסנים הממוקמים סביב הנמל מוסבים למלונות, לבנייני משרדים ולמקומות בילוי. האזור הפך להיות אחד המבוקשים והרווחיים ביותר באירופה, והוא מושך אליו שפע של יוזמות נדל"ן. אחת מהן היא מלון השייך לרשת המלונות 25Hours Hotel.

תיירים במקום סחורות

החזון שעמד לנגד עיניהם של מקימי המלון היה ליצור סלון מקומי בלב ההתרחשות, המייצג בעיצובו את הפן החדשני והתוסס של האזור. קהל היעד הוא אנשי העסקים הרבים השוהים באזור לתקופות קצרות ותושבי העיר שמגיעים אליו כדי לבלות ולחגוג.

בעיצוב המלון נשזרים סמלים הקשורים לעיר הנמל השוקקת. השטחים הציבוריים עוצבו בהשראת ההמולה המאפיינת את המחסנים שבנמל הסמוך, אך את מקומן של הסחורות הבאות והולכות, של המלחים ושל הספנים מחליפים התיירים ואנשי העסקים הגודשים את הלובי עם מזוודותיהם.

"תוך כדי גיבוש הקונספט הגענו למסקנה שמה שמשותף לספנים ולתיירים הוא הניידות. אנחנו מכנים את קהל היעד שלנו 'נוודים עירוניים'", מספר המעצב סטפן ויליאמס, שמשרדו היה אחראי לעיצוב המלון. בעיצוב החדרים משולבים חבלים, גלובוסים, סולמות חבלים, ארגזי משלוח ישנים, קרשים צבועים וכן רהיטים שנלקחו ממבנים בנמל ושופצו. לרשת המלונות סניפים נוספים ברחבי אירופה, וכל סניף מעוצב על פי קונספט אחר: למשל אקלקטי, קרקס, ג'ינס, רטרו.